Musik med band

Herunder hører kun snak om musik. Spørgsmål om kunstnere, tracklister, udgivelser og covers hører også under denne kategori.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Musik med band

Indlæg af Maunus »

jeg spiller trommer i et band og jeg efterlyser et par sange som i måske kan give mig svaret på.

Vi spiller lidt muse nu, og så har vi det meget enkle seven nation army nummer som vi har peppet lidt op.

Jeg kunne godt tænke mig mere i samme stil med seven nation army, de unge mennesker der hvor jeg kommer fra hører sjældent rock musik som muse men melodier som seven nation army er sgu noget de kender.

Hvis nogen af jer har ideer til andre numre som er i samme kasse må i da gerne smide i titel. :)

Vi er 1 på guitar (som samtidig synger) en på bas (som kan give kor eller lidt sang også) og så mig på trommer.

Vi har evt. noget synthesizer eller klaver hvis det skulle indgå i en sang men primært er det hvad vi har med at gøre.
weisz

Indlæg af weisz »

P.O.D. / Greenday / Papa Roach / Blink 182

ZZ-Top - La Grange (sorry men det er da for fedt det track)

Bare lige hvad der poppede forbi :-)
music is my DRUG, my dealer is a DJ... I Guess That makes a dealer ? ;)
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

Moi Caprice, Keane, Coldplay, Razorlight laver alle sammen det man kan kalde det mere melodiske rock...!
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Er det ikke lidt fantasiløst at ud over at være et kopi-band, så er i et kopi-band der ikke kan finde på hvad i skal kopier ?

Men I kan da tage nogle gamle klassikere og peppe lidt op, noget ala kashmir, DAD, Dizzy mizz lizzy, nirvana, metallice, guns n roses osv.
weisz

Indlæg af weisz »

DjMail skrev:Er det ikke lidt fantasiløst at ud over at være et kopi-band, så er i et kopi-band der ikke kan finde på hvad i skal kopier ?
Good call :-D
music is my DRUG, my dealer is a DJ... I Guess That makes a dealer ? ;)
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

DjMail
Ved ikke om du vil kalde det fantasiløst fordi jeg spørger om hjælp til at få et bredere syn på det vi gerne vil spille. vi spiller for at have det sjovt sammen og vi har ikke tid til at sætte os og skrive vores eget pt. og det er egentlig eller det som er grunden for vi spiller. det er mere fordi det er sjovt.

Tak for et par gode navne - der var lidt til overvejelse. :)
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Der er skam intet galt med ikke at skrive sit eget musik - jeg er dj. Jeg er jo blot et kopiband der er tonedøv og bliver nødt til at spille CDér istedet for instrumenter :)

Men jeg synes dog at I burde spille det i selv synes er fedt, frem for at lede efter navne hos andre.
Det er om noget endnu mere vigtigt for et kopiband at have en faststil end det er for et band som skriver deres eget muzak :)
zorro^
Geografisk sted: Langestrand

Indlæg af zorro^ »

http://www.last.fm/music/The+White+Stripes/+similar
http://www.last.fm/music/Muse/+similar
og så videre.

Du kan også vælge play kashmir radio når du er inde på et band så spiller den similar artists.
http://www.last.fm/listen/artist/Kashmir/similarartists
Delight
Geografisk sted: Somewhere in musicland

Indlæg af Delight »

Personligt vil jeg foreslå Bad Crazyness, Thunderstruck og måske noget Volbeat..

Ellers kunne i prøve at lave "rock'ede" versioner af popsange eller lignende.. Det gør "Decco Band" og de er et af de fedeste live bands jeg har set nogensinde.. De har f.eks. Britney Spears - Hit me baby one more time.. http://www.decco.dk/?page=1
"I play for the good of music, the good of mankind!"
Besvar