Virker news.cybercity.dk hos jer?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

nco
Site Admin
Kontakt:

Virker news.cybercity.dk hos jer?

Indlæg af nco »

Subj.? Jeg har ikke fået nogen nye indlæg de sidste par dage.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Den virker heller ikke helt optimalt her synes jeg. Tror fakkertalt heller ikke der var nye posts i nogle af dem jeg lige prøvede på...
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Det er helt vildt annoying. Der har ikke været nye indlæg siden 6. marts. Der står INTET om det på CyberCitys hjemmeside.
nco\\ CHART ATTACK 1999
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Har snakket med CC Support i dag. De har ingen problemer med serveren siger de. Jeg kan også fint koble på den, men altså ingen indlæg. Og jeg ved der er nye indlæg i de grupper jeg læser, for dem har jeg så måtte læse med Google i mellemtiden.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Prometheus

Indlæg af Prometheus »

Jeg har haft samme problem. Pludseligt forsvandt en masse indlæg og der blev ikke hentet nogen nye...

Det viser sig dog at CC har skiftet primær newsserver og derefter været så smarte at poste dette skifte i deres egen nyhedsgruppe som mange så ikke lige kan komme til at læse :roll: :roll: :roll: (lyder dog endnu mere sjovt at support ikke selv ved noget om det)

Løsningen er dog (ihvertfald for outlook express' vedkommende) at unsubscribe de enkelte nyhedsgrupper og tilføje dem igen :-) Det virkede ihvertfald for mig...
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Prometheus skrev:Det viser sig dog at CC har skiftet primær newsserver og derefter været så smarte at poste dette skifte i deres egen nyhedsgruppe som mange så ikke lige kan komme til at læse :roll: :roll: :roll: (lyder dog endnu mere sjovt at support ikke selv ved noget om det)

Løsningen er dog (ihvertfald for outlook express' vedkommende) at unsubscribe de enkelte nyhedsgrupper og tilføje dem igen :-) Det virkede ihvertfald for mig...
Lige præcist. Jeg har også skrevet til CyberCity og brokket mig over deres fremgangsmåde. Det ligner da ikke noget. Først i dag mandag, der nævner de noget om det på deres hjemmeside. Men det var først efter jeg sad og rodede rundt på Google at jeg fandt en løsning på problemet.
nco\\ CHART ATTACK 1999
nco
Site Admin
Kontakt:

Re: Virker news.cybercity.dk hos jer?

Indlæg af nco »

Når nu begynder balladen da med ændringen af navnet fra Cybercity til Telenor. Jeg kan hverken tilgå newsbin.cybercity.dk eller for den sags skyld newsbin.telenor.dk som der nu bliver henvist til på udbyderens hjemmeside.

Når vi er i gang, så kan jeg for den sags skyld heller ikke sende e-mail via vip.cybercity eller vip.telenor.dk. Jeg har måtte finde andre servere, hvad med jer andre? Oplever I nogen problemer?
nco\\ CHART ATTACK 1999
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Nyhedsserveren: Den er pt nede. Ingen ETA lige nu og skal jeg være ærlig, så tror jeg ikke den er oppe før efter sommer.
Mail: mail.telenor.dk istedet for vip. - er også oplyst på hjemmesiden under mail konfiguration :)
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

DjMail skrev:Nyhedsserveren: Den er pt nede. Ingen ETA lige nu og skal jeg være ærlig, så tror jeg ikke den er oppe før efter sommer.
Mail: mail.telenor.dk istedet for vip. - er også oplyst på hjemmesiden under mail konfiguration :)
Nu er det vel ikke noget med at vi skal skifte mail adresse?
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

DjMail skrev:mail.telenor.dk istedet for vip. - er også oplyst på hjemmesiden under mail konfiguration
Der stod med garanti vip.telenor.dk da jeg var inde og tjekke tidligere.

Hvordan kan det være det ikke er blevet kommunikeret ud til kunderne, at der bliver ændret adresser?

Nå ja, skidt pyt med news-serveren, bruger efterhånden kun Sunsites anyway.
Down1 skrev:Nu er det vel ikke noget med at vi skal skifte mail adresse?
Noget kunne faktisk godt tyde på det. Synes ikke der kommer noget igennem på min xxx@vip.cybericity.dk-adresse lige nu. Bruger den på anden side heller ikke mere. Men alligvel. Uden varsel!
nco\\ CHART ATTACK 1999
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Det burde heller ikke være nødvendigt at skifte pop3 server, derfor det ikke er meldt ud.
Men der er tydeligvis opstået en fejl, så derfor er den pt problematisk. Så er det heldigt at man kan bruge den anden også.

Min cc mail modtager stadig ganske fornuftigt, så nok noget andet galt hos dig nco.
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Der er uden tvivl nogen et sted i Cybercity/Telenor der i dag er begyndt at omlægge alle systemerne til at fremstå som Telenor i stedet for Cybercity, og det skaber så åbenbart nogle problemer med at forwarde gamle data til det nye. Jeg har intet ændret på min opsætning her, så tvivler på det er lokalt problemet ligger. Så sent som i går kunne jeg benytte min VIP-mail, da jeg lavede en test på den der.
nco\\ CHART ATTACK 1999
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Siger heller ikke at det er lokalt, siger blot at min virker fint og at skiftet til mail.telenor.dk afhjælper problemet.
Men der vil altid være sær tilfælde - jeg havde en enkelt mail kunde igennem igår som ikke fik mail igennem efter skiftet til mail.telenor.dk - men de andre 10-12 stk jeg snakkede med fik mail igennem efter at de skiftede.

De har været igang med at omlægge systemerne længe, og ja der opstår problemer med det - netop derfor vip.cc.dk er nede.
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

DjMail skrev:jeg havde en enkelt mail kunde igennem igår
Hvis du har tid, så må du gerne tjekke om der er kommet svar på sag: 2173652 hos jer. Svaret er jo ganske sikkert gået tabt, nu når min VIP-mail ikke virker.

Men vi venter og ser hvad der sker med de andre servere.
nco\\ CHART ATTACK 1999
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Det skal jeg med glæde, men kommer først på arbejde fredag.

Og nej dit svar går ikke tabt, blot fordi du ikke kan hente mailen er ikke ens betydende med at mailserveren er nede.
Selvfølgelig har vi backup til at fange mails som ikke når frem.

Men har du prøvet at smide mail.telenor.dk ind ?
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Jeg har lavet en forward af min dslXXXX-mail, så lige meget hvilken POP3-server jeg benytter til at hente mail, så skal den jo forwarde til min Gmail, da det jo sker lokalt hos Cybercity.
nco\\ CHART ATTACK 1999
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Har du lavet forwardingen hos os ?
Se det vidste jeg faktisk ikke at man kunne hehe.

Siger lidt om hvor lidt jeg arbejder med vores mail produkt :)
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

DjMail skrev:Har du lavet forwardingen hos os ?

Siger lidt om hvor lidt jeg arbejder med vores mail produkt :)
Ironisk med dit handle :P
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Hehe ja faktisk.
Der er ikke noget i den virksomhed som jeg ved mindre om, end mail :)
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

DjMail skrev:Har du lavet forwardingen hos os ?
Ja, det gør man her:
http://mailselvbetjening.telenor.dk/createForward.aspx
nco\\ CHART ATTACK 1999
Besvar