HTC Desire eller Legend?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

nco
Site Admin
Kontakt:

HTC Desire eller Legend?

Indlæg af nco »

Jeg pønser lidt på at smide penge efter en HTC Desire. Der skulle vel ikke være nogen her inde som har købt den og evt. gider at skrive deres førstee indtryk af telefonen? Den ser jo ganske lækker ud.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Will
Chart Attack VIP

Re: HTC Desire

Indlæg af Will »

Jeg køber den her til den 26. :D For så er min Hero 6 måneder gammel... :D
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Will skrev:Jeg køber den her til den 26. :D For så er min Hero 6 måneder gammel... :D
Klør også lidt efter en upgrade, men kigger langt efter Nexus (som er uafhængig af producenters Android opgraderinger) eller HTC's Incredible (som ser meget meget attraktiv ud imo ;) men så hænger man stadig på HTC's noget sløve opdateringer)

Er nysgerrig efter om kameraet er ok i Desire, for Heroen's er ved at blive en dealbreaker for mig :)
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

Ja, må nok også tilstå jeg er skuffet over der ikke kommer nogen opdateringer. Har max taget 10 billeder med min Hero, de kan kun blive fornuftige udendørs og med høj sol... Er altså skidt...

Men skulle være lidt lys med på Desire. :-)
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Overvejede Desire, men endte med en Nexus istedet - det har jeg ikke fortrudt.
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Mail: Nexus.. Har du fået en til at købe den for dig i United Bluff?

Jeg er lidt i tvivl nu om det skal være Desire eller Legend. De er jo /næsten/ identiske. Minus processorkraft og skærmstørrelse.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg har Hero og er sygt glad for den. Jeg har prøvet Legend en enkelt hurtig gang på Strøget, og har netop lige haft en rom, baseret på Legend, på min Hero. Og for satan det er en lækker telefon.
- jeg skifter dog ikke min Hero ud. Dels fordi det er erhvervstelefon og derfor er bundet i et år og dels fordi jeg er virkelig glad for den og ikke har behov for at skifte. Legend er ufattelig lækker at have i hånden. Helstøbt aluminium, som kun Apple (og Nokias splinternye netbook) ellers kan finde ud af. Jeg har desværre ikke prøvet eller set Desire andet end på en skærm, men for mig tror jeg uden tvivl jeg ville vælge Legend til hver en tid.

Knækket er også lidt mindre end på Hero. Ikke at det generer mig, synes faktisk det er røvfedt, men det betyder noget hvis man gerne vil have sin telefon i et fancy etui, sådan som alle iPhone-klonerne har det. Jeg har bare valgt at have den fresh in the pocket, og uden nogen form for beskyttende plastik på skærmen - og ikke en eneste ridse. Nydeligt og bevis for materialekvalitet.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Tak for svaret.

Jeg var en tur i Fields i dag og prøve Legend'en. Og hvilken telefon. Den blev jo utrolig lun på. Der var ingen af butikkerne som havde Desire hjemme, men brugerfladen burde jo være den samme 100% på den og i en Sonofonbutik havde jeg mulighed for at stå med en dummy i hånden. Den virker bare for stor synes jeg. Nu vil jeg lige bruge den her aften til at læse om Legend med det ene øje og se Inter - Barcelona med det andet øje. Men umiddelbart, så tror jeg det bliver Legend.

Alle input modtages med kyshånd :)
nco\\ CHART ATTACK 1999
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Sidder også og opdager at Desire = Nexus på nær lidt småting. Lader til at andre er lune på Legend også http://www.mobilsiden.dk/?aId=11323
Liquid^
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Liquid^ »

Købte en HTC Legend her for små 3 uger siden og jeg synes det er en fantastisk telefon. Jeg havde en Magic før som skulle skiftes ud og vaklede lidt mellem Legend og Desire men valgte så Legend pga. designet og så ligger den godt i hånden og føles som en rigtig solid telefon.
Så vidt jeg har læst mig til er den 1ghz processor og større skærm man får med Desire ikke noget der bliver draget nytte af lige nu. Og kender man HTC kan der godt gå 3-4 måneder før de som lover kommer med en opdatering der gør det muligt at optage video i 720p på desire. Men udover det kan jeg ikke lige se hvad Desire har som kunne gøre en forskel. Android kører rigtigt godt på Legend og hvis man skal tro mobilsiden.dk er der ikke meget forskel i performance fra Legend til Desire så jeg er stadig fuldt ud tilfreds med min Legend.

P.S. Desire er jo så grim :D
PP.S. Jeg købte min ved 3 og den er ikke sim låst. Det er sgu rart hvis man pludselig bliver lun på en nyere telefon.
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Jeg er tæt på at smide en bestilling afsted på Legend hos Telmore.

Tænke tænke tænke..

God anmeldelser og Legend versus Disire-tests-hjemmesider modtages med kyshånd.

EDIT: Hvordan er den i forbindelse med at skrive SMS og sådan? Er den svær at skrive på?
nco\\ CHART ATTACK 1999
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Nå..

Jeg har lige smidt en bestilling afsted på en Legend. Så håber vi at den dukker op inden weekenden. Er der nogen nem måde at overfører kontakter og andet fra Nokia Symbian over til Android? Eller er det bare the hard way?
nco\\ CHART ATTACK 1999
Bandit^

Re: HTC Desire eller Legend?

Indlæg af Bandit^ »

Fik lige min Legend igår, og har så gået og leget med den i 2 dage.
Jeg er meget tilfreds, den lever fuld op til mine forventninger, men der skal jo så heller ikke så meget til at overgå min gamle telefon Touch Diamond ;-).

Jeg fravalgte også Desire pga. størelse, hvor jeg syntes Legend har en meget mere passende størrelse.
Har allerede fundet mange fine programmer via android marked.

Jeg har overført mine nummere via sim-kortet. Legend kan også læse kontakter fra microsd kortet, så hvis ellers nokia kan gemme dem der under en fælles standart burde Legend kunne læse dem.
Ellers kan man vist exportere nokia kontakter til en csv fil som man så kan impotere til google contacts. Dem kan man så via sin google konto impotere til telefonen.
Bandit^
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Bandit^ skrev:Jeg er meget tilfreds, den lever fuld op til mine forventninger
Hvordan er den i forbindelse med at skrive SMS og sådan? Er den svær at skrive på?
nco\\ CHART ATTACK 1999
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Nco jeg bestilte den via shopusa og så et lille stykke proxy/tunnel/software something.
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Ahh, jeg har kigget lidt på det ShopUSA, men har ikke rigtigt kunne finde ud af om de var til at stole på. Har du handlet flere gange via dem uden problemer? Eller lad mig spørge på en anden måde, har du nogen siden hørt noget negativt om dem? :)
nco\\ CHART ATTACK 1999
Bandit^

Indlæg af Bandit^ »

nco skrev:
Bandit^ skrev:Jeg er meget tilfreds, den lever fuld op til mine forventninger
Hvordan er den i forbindelse med at skrive SMS og sådan? Er den svær at skrive på?
Jeg syntes den er fin, jeg brugee telefon tastatur og ordbog på min gamle HTC Diamond, men Legend har en meget intelligent ordbog, så selv om man taster forkert et par gange på det fulde tastatur, formår den alligevel at stave det rigtige ord.

Dog har jeg ikke prøvet så mange andre touch telefoner, så har ikke så meget at sammenligne med.
Bandit^
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Nå, så fik jeg den i går. Men synes godt nok den er svært at bruge. Jeg har været Nokia-mand de sidste 15 år, så det er altså noget af en omvæltning.

Et par hurtige spørgsmål:
  1. Skal man virkelig langt ind i menuen for ændre profil? Altså fra normal, vibration og så lydløs? Ingen genveje?
  2. Er der ikke en genvej ind til den task-manager den har? Altså liste over kørende programmer?
  3. Bør man ikke hente den officielle Gmail-klient end den som er på fra starten af?
  4. Hvordan gør man så den ikke viser kontakter på sim-kortet?
Nogen der kender nogle gode hjemmesider, som der virkelig går i dybden? Evt. et sted med en manual til systemet? :)
nco\\ CHART ATTACK 1999
Bandit^

Indlæg af Bandit^ »

nco skrev:Nå, så fik jeg den i går. Men synes godt nok den er svært at bruge. Jeg har været Nokia-mand de sidste 15 år, så det er altså noget af en omvæltning.

Et par hurtige spørgsmål:
  1. Skal man virkelig langt ind i menuen for ændre profil? Altså fra normal, vibration og så lydløs? Ingen genveje?
  2. Er der ikke en genvej ind til den task-manager den har? Altså liste over kørende programmer?
  3. Bør man ikke hente den officielle Gmail-klient end den som er på fra starten af?
  4. Hvordan gør man så den ikke viser kontakter på sim-kortet?
Nogen der kender nogle gode hjemmesider, som der virkelig går i dybden? Evt. et sted med en manual til systemet? :)
1: Hold sluk knappen inde, så kommer mulighederne for at vælge, lydløs, vibrator tilstand og fly tilstand.
2: Det er nemmere at hente en task killer via, google market, jeg har selv hentet advance task killer.
3: Hele telefone er mere eller mindre integreret med din gmail / kalender, så når først kontoen er sat i telefonens opsætning er den i systemet, så kan jeg ikke se den store forskæld i at bruge googles klient eller HTC Sense, det er vist nærmere en smags sag.
4: Hvis du har kopieret kontakterne ind på telefonen, hvilket du bør gøre, hvis du vil havde fuld udbytte af telefonens muligheder, kan du fra start skærmen gøre flg: Tryk telefon > Menu tasten > Personer > Menu tasten > Vis , her kan du så vælge hvad der skal vises.
Fed detalje er så hvis du har sat din Facebook konto op med HTC sense kan vælge at vise facebook vender under kontakter, og yderligere kan vælge at den kun skal vise kontakter med telefon nummere.
Desuden kan du linke dine telefon kontakter til facebook profiler, så opdateres kontakterne med billede og andre facebook opdateringer.
Bandit^
DJ_Falcon
Geografisk sted: Vildbjerg
Kontakt:

Indlæg af DJ_Falcon »

Nu er telefonen godt nok købt, men til andre er der en sammenligning af de to nævnte telefoner her:
http://www.mobilsiden.dk/?aId=11323
Hurtigere klovn, hurtigere..
Besvar