Re edit af Nik og jay - lækker og regga sex

Mixer du musik, komponerer du selv eller har du lavet en fed bastard du synes vi andre skal høre? Så er det her du skal poste dine værker. Dette area er også til mixrelateret diskussion, debat og spørgsmål. Læs retningslinierne øverst i dette area.

Redaktør: Moderators

dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Beatmapping er alt-afgørende... Acid er "ubrugeligt" hvis du ikke beatmapper korrekt.

Beatmapping fungerer ret simpelt...
"Load" reggae-sex ind i acid, så du kan bruge beatmap-wizarden.
Så piller du ikke ved noget, men klikker bare "Next" indtil du kommer til der, hvor du første gang ser en lydfil.
Så zoomer du ind og sætter den, så lyden starter PRÆCIS ved første beat.
Så klikker du next.
Så sætter du den så metronomen (den der klik-lyd du kan høre) rammer på hvert beat.
Derefter klikker du next.
Så finpudser du metronomen, så den passer på beatet hele sangen igennem..
Og så klikker du finish og piller stadig ikke ved noget ;)

Det her gør du med alle numre du skal bruge i Acid..
Det gør det til en leg at mixe..
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

goafreak skrev:
Mpdr3i skrev:Tak for det men kan ikke rigtig høre nogen ændring? Hvad gør det beatmaping egentlig? Og skal jeg bruge det på acapellas også?

Fik lyst mit lille problem ved at ligge de filer jeg samtidig havde flyttet på tilbage på skrivebordet hvor det lå tidligere
Prøv dig nu bare frem og leg lidt med det...
Hvis han ikke har beatmappet nummeret, så er alle funktioner i Acid ubrugelige... stort set...
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

goafreak
Undskyld hvis min hjælp fylder for meget, får faktisk rimelig gode informationer af folk som gidder sætte sig ind i det for mig, håber du vil kunne spare de kommentare.

dwr
Gjaldt det også acapella?
Hvad er det egentlig man indstiller når man beatmapper sangen?
http://img265.imageshack.us/my.php?imag ... vetow3.png
her er mit billede, man fandt som sagt ud af at gøre den normal igen! Jeg har sat 2 ringe mere på billedet hvad gør den "pinke ring" og er der nogen mulighed for at kunne justere bpm ligesom i den blå ring ved at sætte envelope ind?
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Den funktion du med pink angiver, hvilken funktion lydfilen har i din produktion.
Om det er et loop, der skal køre om og om og om og om igen.
Om det er et "one-shot" som jo næsten giver sig selv.
eller om det er noget du har angivet hastighed på.

Du kan ikke ændre hastigheden "over-all". Hele mixet kører med en fikset hastighed, hvilken du ikke kan ændre medmindre du også ændre for alle andre lydfiler i projektet..

Og ja.. Hvis det er hele sange (acapella, instrumental eller normal version) du loader ind, så skal de beatmappes... En acapella er jo oftes FULDKOMMEN magen til originalen - bare uden musik.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Nå okay.. takker, jeg præver lige lidt igen så, hmm hvad kan jeg gøre for skifte mit tempo i versne til de passer mere på beatet? Jeg skal vel ikke klippe hele teksten op og så sætte dem sammen alt efter hvor hurtigt det skal siges? :/
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Hvis du beatmapper f.eks en acapella og et beat ordentligt, så tilpasser acapellaen sig tempomæssigt til beatet eller vice versa. Så kan du ændre på bpm og de vil stadig passe sammen.

Hvis vi nu f.eks ta'r boing acapellaen... Når du afspiller i beatmap-wizarden hører du 4 clicks og så starter den forfra igen... så skal de 2 første clicks ligge på "boing boing" og så på det 1. i i det nye loop skal Whoop ligge, og så på 3'eren skal "ha" fra "aha" ligge... Gad ikke lige til at ta' screenshots og alt muligt, så håber du forstår hvad jeg mener.
BØH
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Som jeg sagde... Hele acapellaen kører i den samme hastighed.

En/flere af disse muligheder er fejlen:

Beatmappet den i forkert hastighed.
Beatmappet på forkert takt
Placeret på forkert takt i projektet
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

hmm ok det hjælp en del, så det er altså fordi den anden sang jeg har lagt ind er meget langsom så bliver det acapella jeg har lagt ind og gjort langsomt, synes mit acapella er meget langsomt. :S
Besvar