Der er jo en del musik, der kun udgives online... Så det er jo sådan set sket.
At VHS'en forsvandt var fordi det nye medie var betydelig mere "handy" og kvaliteten var forbedret. Den eneste grund til VHS vandt over BETAMAX var jo fordi VHS var et mindre format (og da tv på den tid ikke var vanvittigt gode - og ikke alle var i farve, så var betydningen nok ikke så stor. Men allerede nu kører en del i FullHD og rundt om hjørnet ligger endnu bedre specifikationer. Så derfor vil BluRay som jeg ser det maksimalt have en levetid på 4-5 år mere. De to andre medier (VHS, DVD) havde en primærlevetid på omkring 10-12 år - set i lyset af at BluRay bliver primært medie inden for to år.
Men det kan også være selskaberne trækker tiden for at få så mange udgivelser ud på BluRay, for at derefter at re-re-release dem på medie-X. Så kan man jo få titler på VHS, Laserdisk, DVD, BluRay, medie-X... Smarties, det er jo rent George Lucas koncept.
BlueRay Vs. HD DvD - Hvor langt er battlen nået..
Redaktør: Moderators
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright