Messenger kan ikke logge på før den er opdateret?!

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

bukkebrusen
Captain

Indlæg af bukkebrusen »

Opdaterede også min MSN til Messenger LIVE, og det sutter altså bare for meget suk :(

Og nu alle dem som jeg har blokket før i tiden er added i min messenger og der var nogle ret grimme kommentar man fik med igår fra nogle dumme kællinger i tidens løb hahah..
He who dies with honor is a dead man!
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Virker aMSN stadig efter den her opdatering?
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

MIt kører da glimrende...

Det samme med mit Messenger Live, og ICQ 5.1 iøvrigt.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Så må det blive aMSN på et tidspunkt.
nco\\ CHART ATTACK 1999
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Mit MSN fungere nu ganske fint både på arbejde og der hjemme :)

ALdrig haft problemmer med det, og efter det fik muligheden for at sende beskeder til folk der er offline, er jeg ret tilfreds.

Eneste issue der er ved MSN er at lortet er røv langsomt til at sende ting, hvis man sidder bag en NAT
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Siden begyndelsen af året har Microsoft anbefalet at alle brugere af MSN Messenger og Live Messenger bør opgradere til den nyeste version 8.1. De gamle versioner 6.2, 7.0 og 7.5 af MSN Messenger og version 8.0 af Live Messenger indeholder et kritisk sikkerhedshul, som kan lukke ubudne gæster ind i systemet.

Men Microsoft har åbenbart haft svært ved at overbevise brugerne om at opgradere, og nu tager firmaet hårdere midler i brug. I løbet af de kommende dage bliver alle brugere af ældre Messenger-versioner tvunget til at opgradere.

Når programmet starter, bliver brugeren mødt en besked, hvor man kan vælge mellem at opgradere eller afslutte programmet.

Det gælder dog ikke for brugere med Windows 2000, som ikke understøtter Live Messenger 8.1. Microsoft vil inden længe udgive en fejlrettet version af Messenger specielt til denne platform.

Den næste Messenger-version, 8.5, er allerede frigivet i betatest og skulle ikke være berørt af sikkerheds-problemerne.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Cokeline skrev:
Siden begyndelsen af året har Microsoft anbefalet at alle brugere af MSN Messenger og Live Messenger bør opgradere til den nyeste version 8.1. De gamle versioner 6.2, 7.0 og 7.5 af MSN Messenger og version 8.0 af Live Messenger indeholder et kritisk sikkerhedshul, som kan lukke ubudne gæster ind i systemet.

Men Microsoft har åbenbart haft svært ved at overbevise brugerne om at opgradere, og nu tager firmaet hårdere midler i brug. I løbet af de kommende dage bliver alle brugere af ældre Messenger-versioner tvunget til at opgradere.

Når programmet starter, bliver brugeren mødt en besked, hvor man kan vælge mellem at opgradere eller afslutte programmet.

Det gælder dog ikke for brugere med Windows 2000, som ikke understøtter Live Messenger 8.1. Microsoft vil inden længe udgive en fejlrettet version af Messenger specielt til denne platform.

Den næste Messenger-version, 8.5, er allerede frigivet i betatest og skulle ikke være berørt af sikkerheds-problemerne.
og det skulle repeteres fordi?
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Havde jeg ikke lige set...

My bad... Kan jeg tilgives? :)
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Jeg er hoppet på aMSN-vognen. Har dog ikke fået installeret det endnu. Kunne være fedt hvis der var nogen som der lavede et ICQ 2000b-skin til det.

Edit ..

Har så også droppet aMSN igen. Det er sgu' for tungt. Men jeg har søgt lidt rundt, og jeg har fundet ud af at Microsoft har udgivet en ny version af MSN 7.0 for Windows 2000 bruger og ned efter. Men det kan man jo godt installere anyway på XP:

http://kortlink.dk/microsoft/48um
Senest rettet af nco 17 sep 2007, 21:12, rettet i alt 1 gang.
nco\\ CHART ATTACK 1999
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

nco skrev:Har så også droppet aMSN igen. Det er sgu' for tungt. Men jeg har søgt lidt rundt, og jeg har fundet ud af at Microsoft har udgivet en ny version af MSN 7.0 for Windows 2000 bruger og ned efter. Men det kan man jo godt installere anyway på XP:

http://kortlink.dk/microsoft/48um
Hmm, jeg får stadigvæk samme fejl. Kører også med (Lorte) Vista! :/
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Kode: Vælg alt

dwergs says:

The previously announced mandatory upgrade for older Messenger clients has yesterday gone into effect. One last time, here's the deal:

MSN Messenger x.x or Windows Live Messenger 8.0 on Windows XP/Vista => forced upgrade to Windows Live Messenger 8.1.0178.

MSN Messenger x.x on Windows 95, 98, ME or 2000 => forced upgrade to MSN Messenger 7.0.0820.

Unfortunately, the tough measure has caused some frustration among Messers here and there. Some of you have a hard time breaking with MSN Messenger altogether, some fell in love with this one skin that's been discontinued, others don't want to risk losing their precious custom content, and so on. Here are some tips how to deal with the letdown, sent in by helpful Messers:

1) Those on Windows XP who were forced to install Windows Live Messenger 8.1 can just as easily uninstall it and go with the just released MSN Messenger 7.0 instead. Now go to your MSN Messenger folder (usually under C:\Program Files) and right-click msnmsgr.exe. Then under Compatibility mode, select Windows 2000 from the dropdown menu. When you launch MSN Messenger, it'll go through a short repair process and everything will run like normal again. I know, it's a bit of a step back if you were on 7.5 before, but it's the easiest and safest solution. [Thanks to Vegetable, tn201 and coch for this tip]

2) The more advanced Messer can stick to whatever version or skin he or she is using thanks to some simple hex editing. Grab an hex editor like XVI32 and search and replace the 7 in all references to your current version number to an 8 (eg. "7.5.0324" becomes "8.5.0324"). Do this with the unicode checkbox both checked and unchecked. Just be forever careful not to accept webcam session invitations from those you don't know or trust, because in theory you're still vulnerable and you can't come complaining to us nor Microsoft when things go awol [Submitted by Transient].
Overstående er sakset her fra mess.be og man kan også læse mere i deres forum.

Her er en anden løsning:
Fix for MSN 7.5 Block, For those who dislike Live

Her et Simple Mini Messenger-skin for Live-versionen:
http://forum.mess.be/index.php?showtopic=17944
nco\\ CHART ATTACK 1999
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

nco skrev: Her er en anden løsning:
Fix for MSN 7.5 Block, For those who dislike Live

Den virker sq !!!

Takker for link :) Så kan vi kører med version 7.5 igen :)
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Efter at have det installeret noget tid, har jeg bemærket, at der ingen lyd er på. Er det bare mig, der ikke har lyd, eller er der ikke lyd med i "msn2.exe" filen ?
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Der skal ikke være lyd i MSN - ligesom der heller ikke skal være smileys og ikoner. Der skal være tekst. Gerne i sort og standart font man har valgt i Windows. Tak.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

BB skrev:Så må vi have folk tilbage til ICQ. Det er stadig det bedste instant messaging program til dato
åhh ja, gode gamle ICQ tid.. Åh ÅH når man fik en besked og tasterne der bare hamrede afsted som skrivemaskine.. damn savner det jo næsten..
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Jeg synes det er ærgerligt at GoogleTalk aldrig er blevet nogen stor succes. Personligt kan jeg bedre lide det end MSN. Dels fordi man slipper for alle de vink, hop, sjippetov og hvad nu folk ellers kan bruge for at fange ens opmærksomhed, som bare er hamrende belastende. Hvis man ikke svarer er det vel endten fordi man har travlt med noget andet eller også ikke gider snakke med personen.

Derudover bruger GoogleTalk heller ikke alle de rådne smileys. Det er holdt til hvad en smiley egentligt er, og så bliver det bare blåt, når man sender det, så folk kan se det. Men det er en rigtig smiley! :D

Så kan vi også lige sige at Gtalk er krypteret, så det altså ikke er så forfærdeligt nemt at sniffe en samtale, som det er på Messenger, som vel mest af alt er ét stort sikkerhedshul.

Ud over det (og jeg kunne blive ved), så kan man sagtens modtage offline beskeder OG ens computer er ikke ved at gå i ged fordi den ikke har overskud til at åbne de vinduer man har fået imens man var væk. Den går helt i baglås, og det er skide ringe af MSN.

Sidst men ikke mindst kunne de godt tage og få gjort noget ved deres ram forbrug. 30 mb ram synes jeg er lidt småplat bare for at have programmet tændt. GoogleTalk bruger 10.

Eneste problem med GoogleTalk er at den ikke understøtter MSN klienter, og det forhindrer jo alle poPtøzRne i at bruge det. Det kræver en gmail og så skal du oprette dig. Men det er federe. Jeg har endda overtalt kæresten til at bruge det så det kan skam lade sig gøre :D
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Det er nu muligt at oprette en Google-konto, uden at oprette en Gmail. Så mon ikke man den vej rundt også kan få knyttet sin alm. e-mail-adresse til fx Gtalk?
nco\\ CHART ATTACK 1999
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Odder ellers henter du bare SIMP lite til din msn,. så er du bedre sikret.
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Mail - det har jeg haft, men jeg er lovlydigheden selv så jeg har jo slet ikke brug for den kryptering.. Men det kunne jo være der var andre der havde, og derfor gav jeg lige informationen videre :)
BetteMand
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af BetteMand »

Min har heller ikk, sat dem som var blokeret, tilbage osv, alt er som før, bare lidt flere funktioner...
BetteMand Out..:D
Besvar