Licensfri Danmark

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Jeg ville som udgangspunkt heller undvære p3 og så få en smule rabat på min licens - den radio er kun blevet dårligere de sidste 4-5 år.

Jeg synes det er fair nok at vi betaler 160 kroner hver måned for den service vi får - og ja herregud det kan man få 3 maxi singler for.... Det er uden sammenligning det ringeste argument jeg har læst herinde - og det er inklusiv de retoriske geni-streger fra b|ax.

3 maxi singler koster for det første ikke en skid er trykke, musik produktion er ubeskriveligt billigt i forhold til tv produktion. Du får med 3 maxi singler omkring 45 min musikalsk underholdning. For 166 kroner licens får du mange hundrede timer underholdning.

Jeg har intet til overs for de folk der whiner over 160 kroner til licens - hvis folks eneste argument er at det er for dyrt, så er det sørgeligt.
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

LeG0lAsDK skrev:Og helt seriøst, vil vi ikke hellere undvære Jens Rohde end De Sorte Spejdere?

Angående jer som er kritiske licensbetalere, så lavede Micheal Bertelsen engang et legendarisk indslag om det i de uaktuelle nyheder.

Kritiske licensbetalere

http://youtube.com/watch?v=M4HNVIFG3pY

Hvor Morten Messersmith er formand for sammenslutningen. ^^
Jeg har købt Bertelsen på DVD. DR skal have kredit når det er fortjent og Bertelsen er klart noget af det bedre, der er kommet fra den fabrik ;) Men hvor gammelt er det lige? Jeg ville foretrække at betale for det jeg ser, og således med Bertelsen.. selv om jeg også så det da den først var på TV og jeg betalte licens
Jeg synes de sorte spejdere er røvkedelige. Det er bare Madsen, som han altid har været. Intet nyt der :)
DjMail skrev: Jeg har intet til overs for de folk der whiner over 160 kroner til licens - hvis folks eneste argument er at det er for dyrt, så er det sørgeligt.
Jeg betaler heller ikke til Folkekirken, da jeg i store træk er uenig i den politiske linie. Jeg ville gerne slippe en slat til bevaring af bevaringsværdige kirker, men jeg vil ikke give en flad skid til reaktionære indre missionske præster. Derfor! Som med DR har det ikke en skid med penge at gøre. Hvis de brugte pengene ordentligt ville jeg gladeligt være med, men det overforbrug ham Nissentossen stod for fik mig til at stå af :)
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Jamen det er flot aroxdk - men er det mon så dig min kommentar et tiltænkt ?
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

DjMail skrev:Jamen det er flot aroxdk - men er det mon så dig min kommentar et tiltænkt ?
Ved det ikke. Jeg whinede en smule ovf ;)

Jeg synes det er en god diskussion og det ville være rart hvis politikere og andre ansvarlige ville tage sig tid og overveje om tiden mon ikke er moden til en ændring i den måde DR får penge på. Man kunne jo lave en slags delvis reklamefinanciering ligesom TV2 i de første år. Der er et gigantisk pengespild i DR, og det kunne måske lære dem lidt om ansvar, hvis de selv skulle ud og finde pengene :)
LunaPark
Kontakt:

Indlæg af LunaPark »

De håbløs gamle licensdrømme er uddøende...

TV KAN IKKE fremstilles uden reklamemidler i dette årtusind,
og det må sgu snart indses.

Væk med det skide licens
/Lunapark

Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
tykke

Indlæg af tykke »

DjMail skrev:

Jeg har intet til overs for de folk der whiner over 160 kroner til licens - hvis folks eneste argument er at det er for dyrt, så er det sørgeligt.
synes stadig det svagt at man skal TVINGES til at betale til dr hvis man vil eje en computer eller tv. I et frit land burde det være en mulighed at vælge det fra. og lige meget hvad i siger så er 2000kr om året mange penge når man ikke har dem (og man samtidig ikke føler man får nok for dem)

men heldigvis er vi et land hvor vi har ret til hver vores mening :D
tykke
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Jamen tykke, du fremføre jo netop også et andet argument der, end det jeg henviser til. At du så bruger økonomien som en styrkemarkør, synes jeg er dumt, da det i mine og nok en hel del andres øjne gør dit argument svagerer.
tykke

Indlæg af tykke »

gik udfra din mening om "os" whinere også var plantet på mig.. i mit svar har jeg egentlig ikke skrevet andet end jeg har skrevet tidligere i tråden. så kan ikke se noget problem i at jeg hev mine tidligere argumenter frem
tykke
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Dine antagelser må stå for egen regning.
Jeg ytre blot min mening, præcis som du netop gør nu.

Den var bestemt ikke plantet på nogle specifike personer.

Du kan tydeligvis ikke se forskellen på min pointe og dit eget argument, så jeg gider ikke forsøge at forklare dig det igen.

Min eneste pointe i denne evig tilbagevendende diskution er, at hvis man kun kan bitche over den økonomiske udgift, så skal man tage sig seriøst sammen.
tykke

Indlæg af tykke »

ja okay det er ordet "eneste" jeg lige har misset
tykke
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Jeg er enig i at alle kan betale 2200,- kr. om året hvis de vil.

Dog kan jeg virkelig ikke forstå at folk på overførselsindkomst eller andre svage grupper skal pålægges hele beløbet.

Pensionister skal også kun betale halvdelen.

Hvis du kun har en SU så er 160 kr. pr. måned altså mange penge "bare" for at gi' dem til DR. Specielt fordi deres bygning blev "lidt" dyrere.

Jeg synes også det er fint nok med licens på tv og radio, dog skal og burde det ikke være på et frit medie som internet!
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Brugeravatar
Dj Pantheon
Geografisk sted: Lets say middle of Denmark
Kontakt:

Indlæg af Dj Pantheon »

Jeg synes nu også licensen er for høj, men bliver jo nød til at betale det. Og der er sq også kommet meget godt fra Dr.

Casper og Mandril Aftalen
Bertelsen
Drengene fra Angora
Tjenesten på tv
Trailer Park Boys
og en masse andre jeg ikke lige kan huske...
Bamse og Kylling :)

Men de kunne nu godt sætte den en smule ned, eller give rabat til studerende...
DigitalDanceFloor.com - Your nr. 1 souce in Electro music! Catch me on Groove Amp!
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Studerende derbetaler licens udelukkende pga. deres PC og internet adgang, kunne måske godt få lidt rabat.

Men er der tv og radio i huset så burde de da betale fuld pris ligesom alle andre.
Besvar