De giver dig en 5 - 10 liters pose nu, for 50kr.. men det er frygtelig lidt.. man kommer ingen vejnekunno skrev:Du kan hoppe ned i din Lokale gyldne måge med en Sort skraldesæk og bede dem om at fylde is i.. koster vidst 50-100 kr
Isterninger og eller tøris...
Redaktør: Moderators
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Det er jo også mest et trick beregnet til at køleflasker...
Skal det bruges i drinks, skal du sikre dig at du skaffer noget tøris som er levnedsmiddelgodkendt, normalt er tøris ikke beregnet til at komme i kontakt med fødevarer og det er heller ikke helt ufarligt at håndtere.
Jeg mener Hjem Is også har tøris eller så har de her > http://www.hn.dk/
Så fandt jeg det her men det ved jeg ikke om det stadig er aktuelt
Skal det bruges i drinks, skal du sikre dig at du skaffer noget tøris som er levnedsmiddelgodkendt, normalt er tøris ikke beregnet til at komme i kontakt med fødevarer og det er heller ikke helt ufarligt at håndtere.
Jeg mener Hjem Is også har tøris eller så har de her > http://www.hn.dk/
Så fandt jeg det her men det ved jeg ikke om det stadig er aktuelt
Og så er der HydroGas Danmark,
Herstedøstervej 13, Glostrup, 43 29 07 00, prisen ligger på omkring 120,- for 10 kg
Tøris fås normalt i enten poser med piller á 1 kg - skiver á 1 kg eller blokke á 10 kg
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Hvor fandt du det henne? og gælder det privat-personer? kunne være aktuelt til Roskilde Festival.Cokeline skrev: Så fandt jeg det her men det ved jeg ikke om det stadig er aktueltOg så er der HydroGas Danmark,
Herstedøstervej 13, Glostrup, 43 29 07 00, prisen ligger på omkring 120,- for 10 kg
Tøris fås normalt i enten poser med piller á 1 kg - skiver á 1 kg eller blokke á 10 kg
-
CrazyBrain
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Find en eller anden fødevare-virksomhed i telefonbogen, som du tror kunne hænde at bruge tøris.. Ring til dem og sig at du står og skal bruge noget tøris, og spørg dem, om de har noget eller hvor de køber deres.. Tilføj evt at det er til et eller andet skole orienteret, så plejer de at være mere hjælpsomme...
Sådan skaffede vi i hvertfald tøris til sidste års roskilde.. Tror vi kom af med 200 kr for 40kg..
Sådan skaffede vi i hvertfald tøris til sidste års roskilde.. Tror vi kom af med 200 kr for 40kg..

FrZ skrev:Jeg har skam dated en McD pige, men det er snart et godt stykke tid siden, så hun er stoppet... Kender ikke rigtigt nogen der arbejder der mereDjMail skrev:McD plejer ja som sagt at gøre det, hvis de har is nok i maskinerne.
Vi var så heldige at have kontakt til 2 på McD i aalborg da vi holdte SIMPEL første gang.
Vi fik 2 Affaldssække med is en time inden vi åbnede og 2 mere da McD lukkede og de 2 vi kedte drog til fest.
Vi gav 50-60 kroner pr. affaldssæk.
Frz du må da kende en lille McD pige fra en liderlig bytur
at du ikke kender nogen der arbejder der, kan måske skyltes at du ikke kommer der ofte nok hehe.....
hilsen
M.I.G.1
M.I.G.1
De har den rette alder - der skal ikke herskes tvivl der - men jeg er ved at blive gaaaammelDjMail skrev:Eller måske noget at gøre med FrZ´s alder og den gennemsnitlige McD medarbejders alder.
Anywho - tror det ender med at vi drøner rundt til lidt forskellige mcd'er, selv om deres is aldrig er specielt optimal, og den sorte affaldssæk man får den ikke er specielt indbydende. Som regel er isen i kæmpe blokke, og man kan ikke bare lige stille en skål ved siden af baren uden at der er vand overalt en ½ time efter...
Knust is i en termobox er bare 1000 gange federe :/ - tøris holder også 100, hvis man ikke har våde fingre
Men takker for alle input, det er først til næste weekend, så jeg er ikke helt screwed endnu
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
som det før er omtalt, så er det rigtig at man bare skal tage ned på havnen med en trailer, og finde en truckføre, så fylder han den gerne for en hund...men det er ikke is til drinks, kun til isbad, og så smid noget salt i, så bliver dine dåse pils seriøst kolde på ingen tid.....
.....ja jeg er fra Esbjerg
men når det er drinks der skal på bordet, så er det sikkert rigtigt at McD kan hjælpe, ellers så kan man her i Esbjerg købe is hos Q8 mener jeg det er, der står en stor fryseboks med isposer og slushice is...
link til deres butikker: http://www.iceageice.dk/
håber det kan hjælpe!
go fest
.....ja jeg er fra Esbjerg
men når det er drinks der skal på bordet, så er det sikkert rigtigt at McD kan hjælpe, ellers så kan man her i Esbjerg købe is hos Q8 mener jeg det er, der står en stor fryseboks med isposer og slushice is...
håber det kan hjælpe!
go fest
..
Du må gerne komme og afrime min fryser gratis
Ej spøg til side, er altså sikker på McD, vi henter altid is der....
Men ja det er McD i Nyk. på falster
Ej spøg til side, er altså sikker på McD, vi henter altid is der....
Men ja det er McD i Nyk. på falster
-
TheJackal
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: FestJylland
- Kontakt:
Jo det har de... Der har vi dælme også tit hentet is..UnitedPublic skrev:Jackal har jeg ikke ret i at Jensens også har en maskine...
Sådan en ved jeg i hvert fald at der ligger i Kbh.
Men jeg tror at de fleste større restaurationer har ismaskiner..og jeg tror en rundringning til nogle af disse sikkert vil kunne kaste en del is af sig..
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
Her er det så på plads at fortælle om et lille fint trick. Istedet for at lade isen blive i posen tager du et dørslag (Eller nok adskillige af slagsen), hælder isen derover i og så stiller en skål under. Det går nu væsentlig langsommere for isen at smelte. Et lille trick fra McD's egne rækkerFrZ skrev: Anywho - tror det ender med at vi drøner rundt til lidt forskellige mcd'er, selv om deres is aldrig er specielt optimal, og den sorte affaldssæk man får den ikke er specielt indbydende. Som regel er isen i kæmpe blokke, og man kan ikke bare lige stille en skål ved siden af baren uden at der er vand overalt en ½ time efter...
Dangerman, keep the bongos alive!!!
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
Det var da en fantastisk service.. Desværre lidt langt væk alt sammen - det nærmeste er:bluenzi skrev:
håber det kan hjælpe!
go fest
København S, Vermlandsgade
København S, Amagerfælledvej
København SV, Borgm. Christiansensgade
Ikke lige i nærheden, men bestemt værd at overveje :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Smart - det vil jeg bestemt overveje :]Lokefar skrev:Her er det så på plads at fortælle om et lille fint trick. Istedet for at lade isen blive i posen tager du et dørslag (Eller nok adskillige af slagsen), hælder isen derover i og så stiller en skål under. Det går nu væsentlig langsommere for isen at smelte. Et lille trick fra McD's egne rækkerFrZ skrev: Anywho - tror det ender med at vi drøner rundt til lidt forskellige mcd'er, selv om deres is aldrig er specielt optimal, og den sorte affaldssæk man får den ikke er specielt indbydende. Som regel er isen i kæmpe blokke, og man kan ikke bare lige stille en skål ved siden af baren uden at der er vand overalt en ½ time efter...
Det er ikke isen's temperatur der falder når man putter salt i. Det er derimod smeltevandet som ligger mellem isen. Uden salt er det ca 0 grader og ved at putte salt i, sænker man vandets frysepunkt og derved kan væsken blive koldere.QrazyLeg skrev: Angående is og salt, så falder isens temperatur til ca -14 grader celcius når der kommer is på. Men jeg vil sgu ikke drikke noget hvori der har været is med salt...
Mythbusters lavede på et tidspunkt en test hvor de skulle finde den hurtigste måde at køle øl på, og der mener jeg faktisk at de fandt frem til at isblandingen var den hurtigste. Den gjorde det vist på et par minutter.
BB\\
I'm not so think as you drunk i am...
I'm not so think as you drunk i am...
-
CrazyBrain
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Vi morede os, men desværre varede det ikke så længe.. Lortet fordampede en del hurtigere end vi havde regnet med.. :/LeG0lAsDK skrev:Så havde i vel en rigtigt god griner over at have slæbt 40 kilo tøris med til mest regnfulde roskilde festival i mands mindeCrazyBrain skrev: Sådan skaffede vi i hvertfald tøris til sidste års roskilde.. Tror vi kom af med 200 kr for 40kg..![]()

-
Ace
- [Ltd edition]
- Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!
Hvad med bare at leje en ismaskine.
Søgte lige på google for "lej ismaskine" det første link var fra nordjylland, der kunne man leje sådan en fætter for 450 kr for en dag og mindre for flere dage.
Måske du skulle lige tjekke om der er nogen i kbh området der udlejer forskelligt catering udstyr eller buffet grej.
Søgte lige på google for "lej ismaskine" det første link var fra nordjylland, der kunne man leje sådan en fætter for 450 kr for en dag og mindre for flere dage.
Måske du skulle lige tjekke om der er nogen i kbh området der udlejer forskelligt catering udstyr eller buffet grej.

In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
Igen lidt over budget - det koster sjældent under 500 (alt inkl.) sviner en masse og er en potentiel bakteriebombe uden lige.Ace skrev:Hvad med bare at leje en ismaskine.
Men tak for idéen, dog er det ikke lige hvad jeg søger.
Nu googler jeg igen ikke før jeg stiller mig kritisk.. Men éen ting er at vand kan underafkøles under tryk, men at vand + salt kan blive -14 grader stiller undrer mig. Så vidt jeg ved fryser havvandet (ikke det mest salte vand men alligevel) allerede ved -5 grader ca. - Minus 14 grader koldt vand lyder ret vildt (igen jeg har ikke undersøgt sagen, så det kan jo være det ændrer sig ved en opblanding med et højere saltindhold).BB skrev:Det er ikke isen's temperatur der falder når man putter salt i. Det er derimod smeltevandet som ligger mellem isen. Uden salt er det ca 0 grader og ved at putte salt i, sænker man vandets frysepunkt og derved kan væsken blive koldere.QrazyLeg skrev: Angående is og salt, så falder isens temperatur til ca -14 grader celcius når der kommer is på. Men jeg vil sgu ikke drikke noget hvori der har været is med salt...
Mythbusters lavede på et tidspunkt en test hvor de skulle finde den hurtigste måde at køle øl på, og der mener jeg faktisk at de fandt frem til at isblandingen var den hurtigste. Den gjorde det vist på et par minutter.