Sund kost/omlægning af madvaner
Redaktør: Moderators
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Re: Sund kost/omlægning af madvaner
Så en løbetur på et par kilometer hver dag er ikke sundt, hvis man lige er startet op ...? Startede igår med at løbe små 2 km. som start, målet er så at forlænge det, eller bare løbe samme rute et par gange om ugen. Men hjælper det med at komme i form, eller skal jeg op og løbe oftere og længere for at komme i form ?
Løber selv 7 km på en halv time en gang om ugen... det vigtige er at du dyrker motion fordi du gerne vil og har lyst, så får man meget mere ud af det.
-Jeg syns det er federe at give den alt hvad man kan og vågne op næste dag og mærke at man har været igang. men man skal gøre det når man har lyst!
-Jeg syns det er federe at give den alt hvad man kan og vågne op næste dag og mærke at man har været igang. men man skal gøre det når man har lyst!
>>Tjek musikken der snart udkommer her!<<
Du kan være med til at sætte alle de gode releasedatoer ind i kalenderen hvis du PM'er mig
Du kan være med til at sætte alle de gode releasedatoer ind i kalenderen hvis du PM'er mig
Jeg tror, at det vigtigste er som Iwers siger, at du holder dig til, hvad du er komfortabel med. Du bør nok ikke starte ud med 2km hver dag. Så hellere 2km hver anden dag eller 3 gange om ugen. Så kan du altid udvide det og når du er på det punkt, at du kan tage en 6-8km istedet for 2km, så kan du altid korte det ned til 3-4km og så gøre det hver dag.
Som andre i tråden også har skrevet, så pas på med at gå all-out på nogen af områderne fra starten. Det giver dig bare din krop et chok og så giver du meget hurtigere op.
Som andre i tråden også har skrevet, så pas på med at gå all-out på nogen af områderne fra starten. Det giver dig bare din krop et chok og så giver du meget hurtigere op.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Ja okay, det ville bare være rart og komme lidt mere i form. Giver det mere og rulle på rulleskøjter, i stedet for at løbe ?
Motion er motion. Du kommer bedre i form af at blive ved, når du bliver forpustet.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
amh skrev:Ja okay, det ville bare være rart og komme lidt mere i form. Giver det mere og rulle på rulleskøjter, i stedet for at løbe ?
Tvivler på at et giver særlig meget mere, tror måske bare du bruger andre muskler. Svømning skulle være rigtig godt idet at du næsten bruger alle musklerne i kroppen
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
nej løbe giver mere end rulleskøjter, hvis vi snakker damme distance 
>>Tjek musikken der snart udkommer her!<<
-
Skaw
- Ses vi i Assens din ækle bryder?
- Geografisk sted: bag dig
Løb er bedre end en tur på rulleskøjter. Men kombiner det evt. så du løber 2 gange om ugen og ruller en tur 1-2 gange ugentligt. En cykeltur på 15-20km hvor du giver den god gas (kræver lidt at man har en nogenlunde cykel, ellers er det knap så sjovt) eller et par baner i svømmehallen er heller ikke dumt. Ved at kombinere lidt forskelligt får du også brugt flere muskelgrupper, hvilket selvfølgelig ikke er så dumt. Det kan også give større lyst til at motionere hvis du kombinerer forskelligt, så det ikke bare er den samme kedelige løbetur igen og igen.
Vil du i form så kan du lave noget intervaltræning. F.eks. kan du løbe ½-1 minut (afhængigt af din form) så hurtigt du kan, hold så 1-2 minutters pause og løb så igen. Gentag dette en 10 gange. Invester evt. i et pulsur så du kan holde styr på pulsen. Løb med høj puls vil f.eks. forbedre din form, men ikke forbrænde ligeså meget fedt som en lidt længere tur med lavere puls.
Vil du i form så kan du lave noget intervaltræning. F.eks. kan du løbe ½-1 minut (afhængigt af din form) så hurtigt du kan, hold så 1-2 minutters pause og løb så igen. Gentag dette en 10 gange. Invester evt. i et pulsur så du kan holde styr på pulsen. Løb med høj puls vil f.eks. forbedre din form, men ikke forbrænde ligeså meget fedt som en lidt længere tur med lavere puls.
Jeg har engang købt olie!
Omend motion er 'mange' ting, vil jeg ikke anbefale nogen at starte med at løbe en halv time hver dag. Det bliver meget hurtigt surt og kedeligt, chancen for skader øges, og det er ikke, hvad der menes med en halv times træning om dagen. Som alle artikler/blade mv. skriver om for tiden, handler det om at lave nogen aktive valg i hverdagen. Cykel i stedet for bus, trapper i stedet for elevator, gå hen til kollega i stedet for mail osv osv osv.dwr skrev:Motion behøv ikke være hardcore spurt, hvor du ikke kan få vejret efter 5 minutter, men bare et behageligt jogging-tempo rundt om søerne (hvis du bor i københavn) engang om dagen. Det er ofte et problem, at folk svaret "jamen det har jeg ikke tid til" - svaret er: find tid!
Når det er sagt må der gerne ligge nogen hårdere træningspas 2-3 gange om ugen. Løb 10 km, spil tennis, svøm 1 km, start til fodbold.
Personligt løber jeg meget - rigtig meget for tiden, og det kan mærkes. Ømhed og træthed præger ofte dagen efter et hårdt løb, men tilgengæld kommer det i igen i 10-fold, når kroppen er blevet ordentligt restitueret (efter 36 timer). Så er energien i top, og kroppen i hopla. Målet er at komme op 1000 km i år, hvilket slet ikke er umuligt
Ang. mad; jeg spiser 100%, hvad jeg har lyst til, typisk siger min krop dog meget hurtigt 'nej' til chips, slik og des lige (kvalme, oppustethed og des lige). Men tænker aldrig over hvad jeg putter i munden, og det nyder jeg. Men for at kunne gøre dette, er jeg også nødt til at røre mig omkring 1 time om dagen i snit (over hele ugen) med høj puls.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
-
CrazyBrain
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Som andre også skriver, er det ikke godt at træne de samme muskelgrupper hver dag.. Specielt ikke i starten..
Der kan du, hvis du vil afsted kombinere med noget andet sport hver anden dag.. Selv skifter jeg mellem løb, cykling, svømning og motionsboksning, så jeg næsten er afsted hver dag.. Nogen dage, hvis energien mangler, bliver det bare til en god gå tur..
Der kan du, hvis du vil afsted kombinere med noget andet sport hver anden dag.. Selv skifter jeg mellem løb, cykling, svømning og motionsboksning, så jeg næsten er afsted hver dag.. Nogen dage, hvis energien mangler, bliver det bare til en god gå tur..