jeg gider heller ikke på Spirit fordi jeg ikke kan lide de folk der går dernede, og så var jeg egentlig ligeglad med om de spillede house, trance eller andet jeg fandt spændende.
Jeg ændre ikke holdning, bare fordi en masse menesker tilslutter sig min holdning, så skulle jeg i såfald droppe house musikken fordi flere og flere høre house ?
Og det er ikke tilfældet.
Modsat tilslutter jeg mig heller ikke noget, bare fordi det bliver populært - jeg har heldigvis formået at få mig en rygrad og evnen til at skabe min egen holdning.
Det er fint at du ikke vil "disse" byen hvis du er borger i den, jeg kan bare ikke se grunden til at affinde sig med noget man er utlfreds med. Det kan være det er en forskel i vores indstilling - men jeg synes det virker lidt vagt.
Jeg har det imod byen at den er ret død på det brede kultur udvalg, det eneste kultur der er at finde i byen er under hård kontrol af 2-3 grupper af event magere, som alle er snæversynede og uden nosser til at tage chancer. Derud over støtter kommunen udelukkende disse få grupper, og disse få grupper med hver deres sted - skal i følge kultur vedtægterne åbne deres lokaler for andre kulturelle events, end deres egne.
Men dette sker ikke og det kommer næppe til at ændre sig når en af disse grupper får kontrol over Nordkraft som ellers virkede så spændende i starten, men pludselig er blevet ret så ligegyldigt.
Der er dog nogle plusser i byen på kultur siden, vi har det Hemli som laver nogle fede forestillinger, vi har Mind Your Head som forsøger at få skabt noget klub kultur i byen. Chill I parken gør et forsøg, de har ikke haft den store succes endnu. Men de har gang i nogle ting som er spændende.
Mentaliteten i byen er præcis lige så bonderøv som hvor jeg kommer fra - THY. og det er på ingen måde noget at være stolte af.
Byen mangler en masse ting, men mest af alt mangler den nogle folk med nosser der tør lave nogle ting og sager.
Ang. midtbyen - det pisser mig ikke af mere, jeg ligger ikke mærke til det mere, det er blevet hverdag her hvor jeg bor.
Jeg gider ikke sidde og bruge mere tid på at redegører for hvad der gør, at jeg finder Aalborg skræmmende landsby agtigt. Den forklaring kan du få over en øl nede på en af de utallige værtshuse der ligner hinanden, spiller det samme og ligger det samme sted