Hvad bliver voldspillet på DIT anlæg denne sommer

Herunder hører kun snak om musik. Spørgsmål om kunstnere, tracklister, udgivelser og covers hører også under denne kategori.

Redaktør: Moderators

Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Pt er 2-4 Grooves et af mine favorit mix teams. Kan godt være de også gentager sig selv. De er noget brugte i Cascada/Manian sammenhæng (3 sidste singler) og var med til at mixe for Divided/Easy Lover. Verden er lille. 2-4 Grooves er lige en tand mere mainstream end Don Diablo.... og jeg SKAL bruge mainstream - har ikke altid at gøre med hvad jeg synes er godt :)

Nåja - og selvfølgelig.
Og det er squ da ikke fremtidens hits, når de har samme stil som for år tilbage. Hvis de skulle lave fremtidshits så skal de jo netop skifte stil og udvikle sig.... du modsiger dig selv.
Hvis den stil de lagde an med for år tilbage stadig virker sååååå ;)
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

aroxdk skrev:Jeg synes man er cool, hvis man kan skabe den lyd fremtidens hits bliver lavet efter, gentagelse eller ej...
Pis... hvis alle fremtidens hits kommer til at lyde som tysker tramp af slemmeste skuffe så begynder jeg allerede at grave mit hul nu!

aroxdk skrev:Hvis ikke, så er det bare over på beatport og høre noget "undergrund" :P
Haha undergrund... hvis beatport er undergrund så er man satme mainstream med Fede Finn, Den knald røde gummibåd og alskens tysker-snask!

Nå det var ikke for at starte en diskussion om tysker tramp er fremtidens musik at jeg kom til at kalde det for noget skrald.... bare et udbrud af frustrationer over diverse ting :D

Tilbage til emnet.... min sommer kommer indtil videre til at stå på Milo.nl vs. Cj Stone - Excite(Kzrysztof Choclow Remix), diverse Richard Durand produktioner og remixes, en masse Roland Klinkenberg og så helt sikkert det nye frække 2007 mix af York - On the Beach
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Det er meget muligt at de har remixet et nummer for divided men jeg snakkede om Don Diablo og ikke hans divided projekt.

Det er fint at du SKAL bruge mainstream, men det må da være ærgeligt at skulle stå og være jukebox med musik man ikke selv kan lide.

"Hvis den stil de lagde an med for år tilbage stadig virker sååååå "

Den gir slet ikke mening den der. Nu har Cascada jo lydt ens i flere år, og så kan det for satan vel ikke være nytænkning ?

Tyske dance acts har alle dage været kendt for at kopiere sig gennem deres produktioner, at Cascada så måske selv har udviklet deres stil gør dem ikke til nytænkende - det gør dem til normale producere.
Brugeravatar
aroxdk

Indlæg af aroxdk »

DjMail skrev:det gør dem til normale producere.
Med solidt impact ;)
Den gir slet ikke mening den der. Nu har Cascada jo lydt ens i flere år, og så kan det for satan vel ikke være nytænkning ?
De har stadig kun lavet et album, og det er det de hele tiden har hits med... 8O

Det behøver jo ikke at være nytænknig for at være godt (efter min mening). Cascada gjorde -blandt andre- det anderledes, at de brugte vokalen fra en god gammel sang og smed nye beats efter den. Det skete efter 2-3 år med åndssvage (efter min mening) coverversioner, hvor man kun brugte omkvædet. Den udvikling kører stadig i house kredse, men bl.a. Cascada (projektet) fik den gode ide, at bruge det hele af en god sang. Nogle house producere har luret den ;)

Jeg siger ikke, at Manuel Reuter har opfundet den dybe tallerken, bare at han har gjort et godt stykke arbejde :) Fairground nævner CJ Stone. Jeg har villet nævne ham som en anden, der har huseret Europa's mainstream scene gennem utallige aliases de sidste 20 år. Har han været genial hele tiden eller er det bare nu hvor Fairground kan lide ham. Eller er han også bare en dum tysk dance act?

Well, sorry til andre for OT - Jeg lover at det var det fra min side :twisted:

Og ja, Sunshine, Inez bliver helt sikkert også spillet meget her i den næste tid
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Modsat Cascada så kan jeg godt lide CJ stones stil.

Derfor jeg ikke kommenterede på hans indlæg.

Og ja de har haft et solidt impact (hvilket jeg ikke magter at forstå, men det er sagen irrelevant - og alligevel skrev jeg det hehe)

Man kan så diskutere om det er latterligt kun at bruge omkvædet, i mit tilfælde behøver jeg ikke hele sangen, da jeg generalt er mere til elektronisk musik uden den helt store vokal. Men selvfølgelig kommer der en gang imellem numre frem som er proppet med vokal som man alligevel falder for.

Jeg mener bestemt heller ikke at nytænkning er et krav for at et nummer kan være godt, jeg mener dog at et ord som genialt er meget stærkt for noget der er set før. Det kan være forskellen ligger her i, for jeg bruger sjældent ordet genialt om musik da det er meget sjældent vi virkelig møder nytænkning der virkelig sparker røv.

Skulle jeg kalde noget for genialt skulle det måske være Don D´s 2faced album. En blanding af trance, house, rock n roll, pop, galskab osv.
Mange vil nok kalde trentemøller genial, og han har da også formået at skabe noget stort ud af noget gammelt. Men nu kan jeg ikke fordrage 80% af det han laver så jeg tager ikke ordet genialt i brug her hehe. (men det burde jeg nok gøre)
Fairground
CA Party Freak

Indlæg af Fairground »

aroxdk skrev: De har stadig kun lavet et album, og det er det de hele tiden har hits med... 8O
Tror lige vi skal ha en ting på det rene her... DU syntes det er hits. Jeg kan ikke nævne en eneste sang fra dem/ham/hende, kender lyden og hvis sangen bliver spillet kan jeg sikkert også genkende den, men så holder den heller ikke længere . Altså fordi du syntes det er fedt musik og godt produceret(fred være med det) så betyder det jo ikke at den generelle holdning er sådan.
aroxdk skrev:Det behøver jo ikke at være nytænknig for at være godt (efter min mening). Cascada gjorde -blandt andre- det anderledes, at de brugte vokalen fra en god gammel sang og smed nye beats efter den. Det skete efter 2-3 år med åndssvage (efter min mening) coverversioner, hvor man kun brugte omkvædet. Den udvikling kører stadig i house kredse, men bl.a. Cascada (projektet) fik den gode ide, at bruge det hele af en god sang. Nogle house producere har luret den ;)

Haha at bruge hele vokalen på et nummer er da ikke noget man kan sige "helle for det" det var os der fandt på det. Det er som at sige "Det var mig som fandt på at lave en instrumental version af et nummer"

Men nævn mig bare éen house producer som jeg kan have respekt for som helt tydeligt har været inspireret af Cascada? Ikke noget medløber nu-er-house-populært-så-skal-jeg også-lave-house pis, men en rigtig house producer som har været i branchen i flere år !
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Mit favorit for sommeren indtil videre, det må dog stadig være Nik & Jay - I Love Ya i Nexus-remixene. Det er sgu' for fedt et nummer. Helt vildt.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
gentlemanfinn
Geografisk sted: Østerbro

Indlæg af gentlemanfinn »

aroxdk skrev:
DjMail skrev:det gør dem til normale producere.
Med solidt impact ;)
De har stadig kun lavet et album, og det er det de hele tiden har hits med... 8O

Det behøver jo ikke at være nytænknig for at være godt (efter min mening). Cascada gjorde -blandt andre- det anderledes, at de brugte vokalen fra en god gammel sang og smed nye beats efter den. Det skete efter 2-3 år med åndssvage (efter min mening) coverversioner, hvor man kun brugte omkvædet. Den udvikling kører stadig i house kredse, men bl.a. Cascada (projektet) fik den gode ide, at bruge det hele af en god sang. Nogle house producere har luret den ;)

Jeg siger ikke, at Manuel Reuter har opfundet den dybe tallerken, bare at han har gjort et godt stykke arbejde :) Fairground nævner CJ Stone. Jeg har villet nævne ham som en anden, der har huseret Europa's mainstream scene gennem utallige aliases de sidste 20 år. Har han været genial hele tiden eller er det bare nu hvor Fairground kan lide ham. Eller er han også bare en dum tysk dance act?

Well, sorry til andre for OT - Jeg lover at det var det fra min side :twisted:

Og ja, Sunshine, Inez bliver helt sikkert også spillet meget her i den næste tid
Hvad er det for nogle house producere du hentyder til?
When you come back from a techno party, you should be dirty. Your jeans are filthy, you smell like cigarettes, you are covered in sweat. This is very important for me.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

gentlemanfinn
Ved ikke om han måske tænker på "I Just Can Get Enough" måske? (:
Brugeravatar
aroxdk

Indlæg af aroxdk »

gentlemanfinn skrev:Hvad er det for nogle house producere du hentyder til?
Et eksempel fra sidste år el lign er Baywatch temaet. Først fik jeg (og måske mest kendt) svenske Sunblock - I'll Be Ready (promo) fra M12 teamet. En uge efter fik jeg den fulde vokal med tyske Naughty Boy - Phat Beach (I'll Be Ready) (promo) (Og sjovt nok fra Bass Bumpers/CJ Stone teamet) :-)
Dem jeg spiller for foretrækker fuld vokal på, så jeg har vænnet mig til at kigge efter et evt track med fuld vokal hver gang jeg hører et af de (efter min mening) åndssvage tracks, der ævler et omkvæd af 117 gange, hvor de kunne have sunget en god sang... Ofte findes det faktisk. Om ikke andet så på promo, og om ikke andet så på promo der hvor jeg får promoer fra :D Som nogen her ved, så er det langt fra alle promoer, der kommer på nettet (selv om de fleste nok gør)
gentlemanfinn

Maunus skrev:gentlemanfinn
Med Depeche Mode? hvad har det med sagen at gøre?
aroxdk skrev:
gentlemanfinn skrev:Hvad er det for nogle house producere du hentyder til?
Et eksempel fra sidste år el lign er Baywatch temaet. Først fik jeg (og måske mest kendt) svenske Sunblock - I'll Be Ready (promo) fra M12 teamet. En uge efter fik jeg den fulde vokal med tyske Naughty Boy - Phat Beach (I'll Be Ready) (promo) (Og sjovt nok fra Bass Bumpers/CJ Stone teamet) :-)
Dem jeg spiller for foretrækker fuld vokal på, så jeg har vænnet mig til at kigge efter et evt track med fuld vokal hver gang jeg hører et af de (efter min mening) åndssvage tracks, der ævler et omkvæd af 117 gange, hvor de kunne have sunget en god sang... Ofte findes det faktisk. Om ikke andet så på promo, og om ikke andet så på promo der hvor jeg får promoer fra :D Som nogen her ved, så er det langt fra alle promoer, der kommer på nettet (selv om de fleste nok gør)
Okay hvis det er det du kalder house, så passer det sikkert meget godt, jo det samme med Royal Gigolos osv. folk der prøver at at udnytte den nuværende trend til at spytte dårlige coverversioner ud :-)
Men der er jo ingen respektere house producere der laver den slags crap
When you come back from a techno party, you should be dirty. Your jeans are filthy, you smell like cigarettes, you are covered in sweat. This is very important for me.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

gentlemanfinn skrev:
Tror han tænker på Dirty South remixet.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
aroxdk

Indlæg af aroxdk »

gentlemanfinn skrev:Men der er jo ingen respektere house producere der laver den slags crap
De laver det sq da alle sammen pånær et par stykker. Kalder sig alt muligt forskelligt og laver en døgnflue og får lidt løn :)

Med mindre du selvfølgelig bare respekterer dem der lever som DJ's og ikke behøver penge for deres skiver?
gentlemanfinn

QrazyLeg skrev:
gentlemanfinn skrev:
Tror han tænker på Dirty South remixet.
Ja men det hænger jo heller ikke sammen med de coverversioner :-)
Det er jo et rigtig remix med original vocal og det hele, lavet til Best Of Depeche Mode.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Det er korrekt. Men derfor kunne det ske at manden ikke lige var klar over det eller forvirrede de to ting :)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Fairground
CA Party Freak

Indlæg af Fairground »

aroxdk skrev:
gentlemanfinn skrev:Men der er jo ingen respektere house producere der laver den slags crap
De laver det sq da alle sammen pånær et par stykker. Kalder sig alt muligt forskelligt og laver en døgnflue og får lidt løn :)

Med mindre du selvfølgelig bare respekterer dem der lever som DJ's og ikke behøver penge for deres skiver?
Nævn så lige en producer som spytter den slags crap ud. De eneste som jeg kender der laver det knald er de samme tyske producere som laver det pis i kalder "Hard Dance"

Siger navne som Danny Tenaglia, Benjamin Bates, Ali & Shajam(Deep Dish), Chocolate Puma dig noget... eller er det bare "undergrunds musik som man kun kan finde på beatport" ?

Der findes mere, bedre og bredere musik end der ligger på div. Dancechart.dk skiver !
Brugeravatar
aroxdk

Indlæg af aroxdk »

Jep hos Tenaglia og Deep Dish er der ingen slinger i valsen. De er helt specielle :D
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Må bare have misforstået noget. (:

Troede ikke Deepeche Mode lavede den første udgave af I Just Can Get Enough..
Eftersom "teamet" lige var inde på remakes af gamle sange som blev gjort til nye house sange, tænkte jeg der lige var en der..
Brugeravatar
9
Warnings: 8423

Indlæg af 9 »

Synes Manian er kedelig..
Synes Rob Mayth også går hen og bliver kedelig...

Synes sådan noget som Mason er lidt mere spændende..
Synes Trance er dødkedeligt!
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

må nok hellere skrive de to cd'er med Volbeat på listen over hva jeg ska høre til sommer :)..
Besvar