Du ved, du er fra Aalborg når..
Redaktør: Moderators
Punktummer er gået hen og blevet en ret anvendt metode til at underbygge det pondus man gerne vil have frem i sit argument....
Punktummet vil for mange fremstå som værende et tegn på at der mangler noget i sætningen, der burde være implicit og derfor ikke er udpenslet eksplicit i selve indlægget......
......
....
Punktummet vil for mange fremstå som værende et tegn på at der mangler noget i sætningen, der burde være implicit og derfor ikke er udpenslet eksplicit i selve indlægget......
......
-
Deejay_Wonder
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
Pondus = en naturlig evne til at indgyde respekt
gg giver ingen mening i dit sammenhæng.
gg giver ingen mening i dit sammenhæng.
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Tilmeld dig nu
Pondus = gennemslagskraft, en person med viljestyrke, selvtillid.
Pondus har mange betydninger og anvendes bredt i netop den sammenhæng som jeg skrev oven for. Hvis du er i tvivl om hvad det betyder er du velkommen til at komme forbi og låne nogle af mine bøger omhandlende retoriske virkemilder.
Du vil tillægge dit argument en form for gennemslagskraft (læs: pondus) dette kan du gøre på mange måder, der af er brugen af punktummer en ny-klassisk måde at styrke sit argument på.
God weekend...
Pondus har mange betydninger og anvendes bredt i netop den sammenhæng som jeg skrev oven for. Hvis du er i tvivl om hvad det betyder er du velkommen til at komme forbi og låne nogle af mine bøger omhandlende retoriske virkemilder.
Du vil tillægge dit argument en form for gennemslagskraft (læs: pondus) dette kan du gøre på mange måder, der af er brugen af punktummer en ny-klassisk måde at styrke sit argument på.
God weekend...
-
Deejay_Wonder
- Kontakt:
pondus [ZpPndus] sb. -seno en naturlig evne til at indgyde respekt = VÆRDIGHED, MYNDIGHED ¯ have pondus
Dette er taget fra Politikkens Nudansk Ordbog 19. udgave
Dette er taget fra Politikkens Nudansk Ordbog 19. udgave
Tilmeld dig nu
Tilmeld dig nu
-
TheJackal
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: FestJylland
- Kontakt:
Er denne tråd ikke kørt lidt af sporet..?!
Den handler oprindeligt om hvordan man ved at man er en tosset nordjyde - og ikke om hvor mange indlæg chreddy1 poster om dagen, hvor mange punktummer der anvendes i de enkelte indlæg, eller hvordan Dansk Sprognævn tolker navnet på en sparebøsse fra Danske Bank...
Kan vi ikke få tråden tilbage på sporet igen, tak?!
Regards
TheJackal ...
Den handler oprindeligt om hvordan man ved at man er en tosset nordjyde - og ikke om hvor mange indlæg chreddy1 poster om dagen, hvor mange punktummer der anvendes i de enkelte indlæg, eller hvordan Dansk Sprognævn tolker navnet på en sparebøsse fra Danske Bank...
Kan vi ikke få tråden tilbage på sporet igen, tak?!
Regards
TheJackal ...
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
Okay er verdenen sort hvid wonder ?
Hvis man kun kan forholde sig til en nudansk ordbog og ikke hvordan ordet bredt anvendes, så må du have et forståelsemæssigt kæmpe problem, den dag en siger til dig "Er der mere sovs" - hvad gør du Wonder ? svarer du eller svarer du og giver personen sovsen ?
For du er jo egentlig ikke blevet spurgt om du ville stikke ham sovsen!!
Er jeg virkelig den eneste der ofte har hørt og brugt ordet Pondus i en sammenhæng, hvor det konnoterer gennemslagskraft ?
Og i sidste ende tror jeg ikke wonder er så dum at han ikke forstod hvad jeg mente...
Hvis man kun kan forholde sig til en nudansk ordbog og ikke hvordan ordet bredt anvendes, så må du have et forståelsemæssigt kæmpe problem, den dag en siger til dig "Er der mere sovs" - hvad gør du Wonder ? svarer du eller svarer du og giver personen sovsen ?
For du er jo egentlig ikke blevet spurgt om du ville stikke ham sovsen!!
Er jeg virkelig den eneste der ofte har hørt og brugt ordet Pondus i en sammenhæng, hvor det konnoterer gennemslagskraft ?
Og i sidste ende tror jeg ikke wonder er så dum at han ikke forstod hvad jeg mente...
TheJackal skrev:Er denne tråd ikke kørt lidt af sporet..?!
Kan vi ikke få tråden tilbage på sporet igen, tak?!![]()
Regards
TheJackal ...
xx. du ved du er fra aalborg når du diskotere hvad pondus betyder...

Lol
Du ved du er bruger på Chart Attack når
14. du ved mere en mindre genrer som trance, dance og techno end om hvad der ligger på Boogie Top 10 (bortset fra til tiden omkring venners fødselsdage og jul).
Du ved du er bruger på Chart Attack når
14. du ved mere en mindre genrer som trance, dance og techno end om hvad der ligger på Boogie Top 10 (bortset fra til tiden omkring venners fødselsdage og jul).
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Jeps, og den største provinsby i Danmark er Malmø.... Næsten en halv million mennesker bor der, og det tager kun 40 min, så er du derovre. Kontra 3 timer til aaaarrhus.FrZ skrev:Man ved man snakker med jyde, når de synes Kbh er for stor...Deejay_Wonder skrev:... Århus og Kbh er for stor og Odense virker for rodet og alt for ødet.
København er da verdens ALLER mindste "storby" :S
-
Deejay_Wonder
- Kontakt:
jeg kender bare ikke ordet og kunne derfor kun forholde mig til Pol.Nudansk. Er sikker på at ordet kan bruges i en anden sammenhæng såvel som morfologi som Marx bruger.
Men det med sovsen, jeg vil blot svare vedkommende, men ikke række ham den - for det har vedkommende netop ikke spurgt om haha
Men det med sovsen, jeg vil blot svare vedkommende, men ikke række ham den - for det har vedkommende netop ikke spurgt om haha
Tilmeld dig nu
Tilmeld dig nu