Glædestråd

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Smutter ud og står på snowboard en uge i Frankrig med 8 venner. :D DRUUUK :D:D:D

Ha det godt!
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

En hel uge uden indlæg fra Maunus. Godt vi stadig har Chreddy til at holde gang i boardet.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Tiesto Live DVD bestilt ! :p
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Hvor meget måtte du slippe. Ifølge Play.com udkommer den som dobbelt bluray disk til under 200 kroner.

Odder - Fis ned i Blockbuster og køb Project Gotham Racing 4 til 250 kr, eller hvis du er heldig Forza Motorsport 2 til 150 kr.

To rigtige gode spil, som jeg har brugt alt for mange timer i selskab med.

...
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

3dotz skrev:Hvor meget måtte du slippe. Ifølge Play.com udkommer den som dobbelt bluray disk til under 200 kroner.

...
Hmm mener det er omkring 179.95.- den koster. og BlueRay omkring 200.- mener jeg.
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

3dotz skrev:Odder - Fis ned i Blockbuster og køb Project Gotham Racing 4 til 250 kr, eller hvis du er heldig Forza Motorsport 2 til 150 kr.

To rigtige gode spil, som jeg har brugt alt for mange timer i selskab med.

...
Tak for tippet 3dotz :) men de næste spil på min liste er:

Colin McRae: Dirt(var udsolgt så det henter jeg onsdag - 300 kr så det er til at leve med
Ace Combat 6 (kan man arbejde for flyvevåbnet uden en fed kampfly simulator? :P )
Scene it (men det har jeg lige lånt af en kammerat)
Madden NFL 08 (overvejer jeg at købe i morgen)
og sidst men ikke mindst
Star Wars: The Force Unleashed (når det udkommer - ultimativt jedi spil! Og lidt Star Wars nørd er man vel altid)
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

odder skrev:Madden NFL 08 (overvejer jeg at købe i morgen)
Hvor lyder jeg gammel, når jeg tænker tilbage på, at jeg købte det første Madden NFL spil med hjem fra London i januar 1992. Det var dyrt som bare pokker óg fandtes kun til Sega Megadrive.

Sammen med NHL serien. Der er sket rigtig meget siden dengang.

...
TheJackal
Chart Attack VIP
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

3dotz skrev:(...)Sega Megadrive
SEGA..Yir! :D

Havde "Sega Master System 2" med "Alex the kid" indbygget... :) Se DET var konsolspil der sagde spar2! :D :wink:
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Den maskine havde jeg ikke. Jeg havde til gengæld en Commodore 64 (ikke brødkassen) med tilhørende båndstation og floppydiscafspiller.

Det var dengang vi fordoblede kapaciteten på floppydiscs ved at klippe et ekstra hul.

Til gengæld stod jeg ofte i Bilka og spillede Alex the kid sammen med en hel flok af andre børn. Det var dengang Chreddy og Maunus' forældre stadig var jomfruer.

Eller når kvarterets drenge mødtes om aftenen til store Kick off II og Sensible Soccer turneringer. Når vi ikke spillede fodbold ovre på den lokale skole eller rundbold på vejen.

Dengang jorden var giftig og man kunne pløkkes med en fingerpistol og genoplives ved, at der kom en og sagde "medisss". Dengang min racerkarriere startede med Pit Stop 2, hvor man skulle i pit og skifte dæk.

Det var tider. Det var dengang, hvor togene kørte til tiden og vinteren var kold og snefuld og pizza ikke eksisterede i Danmark. Hvor lyder jeg gammel, og så behøves jeg bare at tænke på Zivago og Plys. Så er jeg ung igen ;)

...
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Ja det var tider :)
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Hov hov - så gammel er jeg heller ikke. :lol:

Jeg kan feks sagtens huske de gamle konsoller - og ikke mindst ATARI konsollen, som vel var den første med ROM cartridges med spil...

- eller når vi loadede et spil i ZX81´erenfor gud-ved-hvad-hvilken-gang, fordi én af drengene var blevet lidt for ivrig, og var kommet til at skubbe til comp´en, eller bruge tasterne lidt voldsomt
- og den så bare re-settede... hukommelsen var blank - forfra - L O A D I N G . . .

Jow - det var dengang en DJ Mixer hed Vivanco, og var batteridrevet...

- eller dengang en Yankiebar var noget helt nyt, og kostede en HEL KRONE!!

- eller dengang man ikke måtte køre i bil om søndagen, fordi olien ´næsten´ var brugt op...

- eller dengang TV2 enten hed TAURUS, eller var en usandsynligt vild idé, som et modstykke til Stats Radiofonien...

- eller dengang det vilde ræs, enten var noget man så på Betamax på den lejede moviebox, eller var en tur ned af bakken til betonværket på den hjemme tømrede sæbekassebil...(det var iøvrigt sjældent vi nåede helt ned, inden bæstet kastede os af, som en olm præmietyr).

...det minder mig forresten om at min rollator skal til service på onsdag.
Men pyt - det er om onsdagen vi får stegt flæsk med persillesovs, og hende den søde med de store jader kommer og bader mig :P
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Atarikonsollen var en god maskine. Jeg husker jeg spillede på den da jeg gik i dagpleje :)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

3dotz skrev:Det var dengang vi fordoblede kapaciteten på floppydiscs ved at klippe et ekstra hul.

Til gengæld stod jeg ofte i Bilka og spillede Alex the kid sammen med en hel flok af andre børn. Det var dengang Chreddy og Maunus' forældre stadig var jomfruer.

Eller når kvarterets drenge mødtes om aftenen til store Kick off II og Sensible Soccer turneringer. Når vi ikke spillede fodbold ovre på den lokale skole eller rundbold på vejen.

Dengang jorden var giftig og man kunne pløkkes med en fingerpistol og genoplives ved, at der kom en og sagde "medisss". Dengang min racerkarriere startede med Pit Stop 2, hvor man skulle i pit og skifte dæk.

Det var tider. Det var dengang, hvor togene kørte til tiden og vinteren var kold og snefuld og pizza ikke eksisterede i Danmark. Hvor lyder jeg gammel, og så behøves jeg bare at tænke på Zivago og Plys. Så er jeg ung igen ;)

...
Og dengang der var 2 meter høje snedriver HVER vinter og man måtte gå 18 km HVER vej til skole, og du måtte gå i bare tæer for sko dét var der ikke råd til og I var nødt til at grave jer igennem sneen hele vejen, ikke sandt?

Og ikke mindst dengang efterårsferien hed kartoffel ferien og der var ikke noget ferie over det for der skulle man ud i marken og grave kartofler op :P
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

odder skrev:
Og dengang der var 2 meter høje snedriver HVER vinter og man måtte gå 18 km HVER vej til skole, og du måtte gå i bare tæer for sko dét var der ikke råd til og I var nødt til at grave jer igennem sneen hele vejen, ikke sandt?

Og ikke mindst dengang efterårsferien hed kartoffel ferien og der var ikke noget ferie over det for der skulle man ud i marken og grave kartofler op :P
Det er nemlig helt rigtigt :P

Og HVIS vi var heldige at få gravet os ud i friheden gennem snemasserne, så var den bedste julegave vi kunne få,
når det var frost til jul, og fatter gik ud i sneen og pissede en glidebane til os :bigsmurf:
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Zivago

Indlæg af Zivago »

3dotz skrev:. Hvor lyder jeg gammel, og så behøves jeg bare at tænke på Zivago og Plys. Så er jeg ung igen ;)...
Grumf...
Ja - helt ung er jeg jo ikke. Jeg har nu også haft 64ér. Men jeg havde faktisk en del andre besynderlige computere før den. Nogle af de første jeg havde blev programmeret med et hexadecimalt tastatur og resultatet blev udlæst på en fire cifret display.
Den gang købte man "hjemme" computerene i byggesæt. Altså - ikke noget med et grafik kort osv. Nej - et print, en stak komponenter - og så var det bare i gang med loddekolben.

Andre computere "udviklede" jeg selv fra grunden af. Jeg lavede f.eks en Z80 baseret computer med hele 1Kb ram. Operativsystem ?. Tja - man skulle programmere den direkte med hexkoder, og jeg have hele 8 cifre i displayet.
Utroligt hvad den computer kunne. Og det var i 1979.....
Bagefter byggede jeg en Junior computer fra elektor.
http://www.hansotten.com/eljunior.html
(den på billedet er udvidet med et LCD display og flere andre ting. Det havde min ikke)

Efter den sparede jeg sammen til en IMSAI 8080 i byggesæt, som havde hele 32Kb ram. Den skulle programmeres via taster på fronten.
Se den på: http://oldcomputers.net/imsai8080.html

Jeg har også haft ZX80, ZX81 ZX spectrum, Color Genie, Amstrad CPC128, C64, Commodore Plus 4, C16, Amiga 500.

Lommecomputere; Texas TI59 med magnetkortlæser og printer (i 1979). Sharp PC1430. HP 41, HP 48, Texas TI-83, Texas Voyager 200.

Og så lige et hav af PCér -lige fra 8088 med hercules grafik frem til min nyeste INTEL maskine.

Jeg har min 64ér endnu - med 2 diskettestationer osv. Den vil jeg ikke af med.

Nå - det kunne jeg vist skrive meget om.....

Jeg har ferie - det var egentligt det jeg ville skrive.
:D
Zivago
Brugeravatar
Lange
Geografisk sted: Behind the screen

Indlæg af Lange »

Vi har fået nye lokaler til klubben :)
____/\__\o/__ ARH ! A SHARK!
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

næste uge = vinterferie.. på en måde ret dejligt at min vinterferie er 1 uge efter skolernes vinterferie, så jeg bare ka slappe af derhjemme, alene :)..
Brugeravatar
CCK^
Geografisk sted: 9000 cement

Indlæg af CCK^ »

Det kommer nu helt an på hvor i landet man er, hvornår skolerne holder vinterferie. Her har det altid været uge 8
Stim
Geografisk sted: Dumme dyr må bo alene

Indlæg af Stim »

Beatport er ligeså 'dyre' som andre online music shops nu. Plat og barnligt! :(
Lokefar
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Lokefar »

Studiet er for fedt :D Dog lidt hårdt at komme igang igen men det er sq fedt.
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
Besvar