Følgerne af uventet tilbage betaling fra SKAT

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Følgerne af uventet tilbage betaling fra SKAT

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Det startede med at jeg ville tjekke årsopgørelsen på skat dk.
Vi skal rode lidt med omlægning af div. lån på onsdag, og så var det jo rart at have den med.
Jow jow, der var skam penge tilgode til farmand - 1.366,- dejlige kroner...

Konen havde imidlertid fået nogenlunde samme idé, og havde kastet sig over sønnens PC inde ved siden af.
Der gik ikke længe før hun jublede overstadigt - ja nærmest hysterisk!
Det kan ikke være svært at regne ud, at hun skulle indkassere den halve statskasse, i for meget betalt skat :roll:
Nå ja, det var så ´kun´ 6.800,- - men ekstatisk glad - dét var hun!

Og det var lige det der med ekstase der var mit keyword...

Måske man lige skulle se om hun var frisk på en tur i høet [de tøser plejer at være en hel del nemmere at bearbejde når de er glade - og hun var MEGET glad].
Og mindsandten om der ikke var bid 8)

Jeg vil ikke komme ind på de nærmere detaljer, men kan da sige så meget, at det var mere end de obligatoriske 12 minutter - ja faktisk var jeg ret stolt af mig selv, og fruen var om muligt - endnu mere glad :lol:

Måske ikke min bedste præstation, men bestemt heller ikke den ringeste.

Jeg giver mig selv

:4af5

For den noget rutine prægede, og selvstændige præstation :!:
(PS - Tak til SKAT)
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Et sted i DK

Indlæg af DoMiNaToR »

LOL :thumbleft:
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Noget nær det sygeste indlæg til dato - men synes at vurderingen er noget subjektiv... Kan vi ikke få andre til at vurdere, så vi ved hvor du står :)
Brugeravatar
Zster

Indlæg af Zster »

Det der.. Det er satme brændt af :|
Billede
Jeg kan sagtens huske hvordan det var at være 16 og danse foran bashøjttaleren indtil der opstod fysisk interferens mellem musikkens rytme og mit hjerteslag - brystbenet blev udsat for modstridende tryk fra lyd, hjerte og åndedræt - hvis man så holder vejret let når slagene er i den rette interferens kan man komme i en tilstand som på vej til besvimelse.
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Sjældent told & skat bliver forbundet med noget godt, så tillykke med det :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg overværede sessionen og vil mene at det faktisk er en retfærdig afgørelse. Og som Plys siger så var der lige nogle stunder (akt 3 især), hvor det virkede som rutine frem for intuitionen. Dog skal han roses for at komme godt tilbage i de efterfølgende to akter, hvor der klart blev vist mere end det opgivede pensum. Eksaminator (læs: konen) var også ret imponeret.

Og da Plys toppede på samme tid som eksaminator var så må det siges at være en timet og tilrettelagt præstation, hvor Plys viste stor sikkerhed og viden i emnet.

For fanden Plys, det er nok all-time greatest review :mrgreen:
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
TheJackal
Chart Attack VIP
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

LOL! :D

Max griner indlæg.. :D
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

HAHAHAHAHA!

Tak for reviewen!

Genialt!
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Bubbie

Indlæg af Bubbie »

Tillykke med den fornemme præstation, håber du holder helt til sommer så dit gennemsnit bliver deraf. ;) :lol:
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Mest geniale review set til dato (go home QrazyLeg :P ) Reviewet får for sin kreativitet :5af5:
3dotz
Members of the Newlyweds

Re: Følgerne af uventet tilbage betaling fra SKAT

Indlæg af 3dotz »

Plys - det nye kuld skrev: Jeg vil ikke komme ind på de nærmere detaljer, men kan da sige så meget, at det var mere end de obligatoriske 12 minutter (PS - Tak til SKAT)
De 12 minutter er vel inklusiv forspil og efterfølgende nusseri bagefter :D

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

QrazyLeg skrev:For fanden Plys, det er nok all-time greatest review :mrgreen:
Genialt siger jeg! Genialt! Og er fuldkommen enig med Hr. SkørBen

13 for dette usædvanligt selvstændige, kreative og nytænkende review.

Eller sagt på en anden måde: Laudabilis præ ceteris
(hvis nogen ikke skulle vide det, så er det latin og betyder "rosværdig frem for de øvrige" og stammer fra Ørsteds skala af 1788 :P )
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

bedste indlæg til dags dato!
Billede
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

haha :lol:..
kan da på forhånd sige at dette er klart 2008's bedste indlæg :D..

btw. odder.. 13-skalaen er nedlagt.. så dit 13 må være et 12 :P..

:5af5 plus lidt ekstra ca logo'er ;)..
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

[quote="chreddy1"]btw. odder.. 13-skalaen er nedlagt.. så dit 13 må være et 12 :P..quote]

Det var faktisk helt bevidst at jeg valgte 13 i stedet for 12, da 13 havde en beskrivelse der siger, at man har tænkt selvstændigt og rent faktisk kan noget ud over det sædvanlige.

12 derimod har derimod en beskrivelse, som rundt regnet er "tillykke du har fulgt bogen, og alt du har gjort af ekstra for at forberede dig har egentligt været spildt".
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

odder skrev:
chreddy1 skrev:btw. odder.. 13-skalaen er nedlagt.. så dit 13 må være et 12 :P..
Det var faktisk helt bevidst at jeg valgte 13 i stedet for 12, da 13 havde en beskrivelse der siger, at man har tænkt selvstændigt og rent faktisk kan noget ud over det sædvanlige.

12 derimod har derimod en beskrivelse, som rundt regnet er "tillykke du har fulgt bogen, og alt du har gjort af ekstra for at forberede dig har egentligt været spildt".
Men nu kan du faktisk sammenligne din karakter (nogenlunde - langt bedre i hvert fald) med udlandske universiteter...
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Re: Følgerne af uventet tilbage betaling fra SKAT

Indlæg af Plys - det nye kuld »

3dotz skrev:
Plys - det nye kuld skrev: Jeg vil ikke komme ind på de nærmere detaljer, men kan da sige så meget, at det var mere end de obligatoriske 12 minutter (PS - Tak til SKAT)
De 12 minutter er vel inklusiv forspil og efterfølgende nusseri bagefter :D

...
Ja - klart-klart - ingen grund til at overspille rollen som første elsker jo ;)
- men denne gang gik jeg nok lidt over stregen!

Tak for karakteren Qzl :lol: - hvilket bringer mig til...

...vi kom lige lidt omkring, som vi jo så ofte gør i disse tråde...:
Karaktér skalaen - den nye 12 skala - synes jeg er rigtig god.
Jeg er selv med i svendeprøve kommisionen, samt det lokale uddannelses udvalg, for Skilte teknikere i DK - og bedømmer derfor svendeprøver flere gange årligt.
Vi har allerede været i nærkamp med skalaen flere gange, og synes det fungerer fint. Nogle af de rigtig gamle i faget, synes den er helt umulig.
Men det er altså kun fordi de har den gamle på ryggraden, og hele tiden vil sammenligne de 2... og det kan man altså ikke!
Glem den gamle, og nærlæs så definitionen af den nye.
Og som FrZ siger, så er det den skala man bruger langt de fleste steder i
den civiliserede verden, og dermed kan vi i DK give en karakter, der kan direkte sammenlignes med andre landes tilsvarende.
En god ting hvis du skal søge job i udlandet.

Én helt klar fordel er, at hvis eleven har lavet en perfekt opgave, så skal han have karakteren for det perfekte, altså 12.
Efter den gamle skala ville han kun have fået 11... for et 13 tal kunne kun gives for det perfekte og meget selvstændige, og mere end forventelige...
- altså man skulle yde 120% for at få en 100% karaktér!

Jeg hilser den nye skala velkommen (mon der skulle laves en review af den skala der...??)
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Er lige kommet hjem fra fest (i aften hørt udtalt som faist af en charmerende tøs). Når jeg står op inden længe vil jeg godt kommentere på skalaerne... :) For jeg er både for og imod.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

QrazyLeg skrev:Er lige kommet hjem fra fest (i aften hørt udtalt som faist af en charmerende tøs). Når jeg står op inden længe vil jeg godt kommentere på skalaerne... :) For jeg er både for og imod.
Intel lancerede Dual Core og troede det var en nyhed. Men vi har hele tiden vidst at Qzl\\ i over 25 år har rendt rundt med dual brain-core. I stand til at have forskellige meninger om samme emne :P
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

FrZ skrev:
QrazyLeg skrev:Er lige kommet hjem fra fest (i aften hørt udtalt som faist af en charmerende tøs). Når jeg står op inden længe vil jeg godt kommentere på skalaerne... :) For jeg er både for og imod.
Intel lancerede Dual Core og troede det var en nyhed. Men vi har hele tiden vidst at Qzl\\ i over 25 år har rendt rundt med dual brain-core. I stand til at have forskellige meninger om samme emne :P
jeg er så oss både for og imod 12-skalaen..

for: det er da fint nok at kunne sammenligne med udlandet :)..,
imod: det tager fandeme tid at lære den, når man lige har vænnet sig til 13-skalaen, og kører med den nærmest dagligt..
Besvar