Req: Nummer med en bestemt rytme / bpm..

Leder du efter et musiknummer, et album eller bare titlen på en sang? Så er det her du skal skrive, hvad du har behov for. Læs retningslinierne øverst i dette område.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Zster

Req: Nummer med en bestemt rytme / bpm..

Indlæg af Zster »

Hey!

Lå i dag og og hørte P3 i en grov stener
Alphabeats hitsingle blev spillet og kom til at tænke over at deres lilletromme kører samme takt ca. som Katrina and the Waves - Walking on the sunshine.

Er der andre der kan huske numre der ligger i samme "røvballe" genre.
Danseorkestrets - Kom tilbage Nu ligger på 116 BPM
Katrina and the Waves på 112
Grease nummeret - We go together på 110

Er der nogle der kan huske nogle ældre/nyere numre der ligger omkring denne hastighed og genre

Håber mit topic er forståeligt :)
Billede
Jeg kan sagtens huske hvordan det var at være 16 og danse foran bashøjttaleren indtil der opstod fysisk interferens mellem musikkens rytme og mit hjerteslag - brystbenet blev udsat for modstridende tryk fra lyd, hjerte og åndedræt - hvis man så holder vejret let når slagene er i den rette interferens kan man komme i en tilstand som på vej til besvimelse.
Da Clown
DJ
Geografisk sted: In Da MiX

Re: Req: Nummer med en bestemt rytme / bpm..

Indlæg af Da Clown »

Zster skrev: Danseorkestrets - Kom tilbage Nu ligger på 116 BPM
Katrina and the Waves på 112
Nu mindes jeg nu ikke de kører så forskelligt :/ ellers sys jeg satme det er fucked at jeg kan mixe dem uden at pitche ...

Men ska du have det helt store røvballe set:

Lorna - Papi Chulo 110
Nik & Jay - Lækker part 2 109
Ottomix - Raggasex 110
Bombay Rockers - Rock this party 110

Men hvis du søger flere, så ta' et kig på www.beatmix.dk
Brugeravatar
Zster

Indlæg af Zster »

Hehe lige præcis sådan nogle der :)

Kan selv det meste af min pladetaske i hovedet men det er jo altid rart at finde nye numre der passer. Min storebrors cd kufferter har jeg ikke gået igennem. Han har en masse gamle guldkorn men jeg kender ikke navnene på dem. Derfor jeg søger lidt tips.
Man kan jo aldrig blive andet end bedre ;)

Plexi's liste er liiidt irreterende fordi den kun er oppe når han er online.
Findes der andre databaser?
Billede
Jeg kan sagtens huske hvordan det var at være 16 og danse foran bashøjttaleren indtil der opstod fysisk interferens mellem musikkens rytme og mit hjerteslag - brystbenet blev udsat for modstridende tryk fra lyd, hjerte og åndedræt - hvis man så holder vejret let når slagene er i den rette interferens kan man komme i en tilstand som på vej til besvimelse.
Besvar