Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.
Nej. Det bør et image ikke direkte kunne gøre.
Men jeg har set problemet på flere typer billige skiver, eller skiver af tvivlsom kvalitet.
Det er metal laget inde i skiven der er for ringe. De steder hvor metallet har for ringe vedhæftning, kan det slippe under brænding - når der er stor datatæthed.( Efter hvad jeg engang har fået oplyst - da jeg selv havde problemet).
Jeg bruger kun kvalitets skiver - helst Verbatim - hvor jeg aldrig har set problemet opstå.
Kvalitetsskiver er selvfølgelige en smule dyrer i indkøb, men de er billigere i det lange løb - da du slipper for fejlbrændte skiver, og beskyttelseslakken m.m. på dem er bedre.
Meget dyrer er de iøvrigt ikke.
Du kan eksperimentere med at ændre brænde hastigheden, hvilket vist kan løse eller minimere den type problemer på nogle typer medier.
Men prøv på nogle kvalitetsskiver.
Iøvrigt - hvis der er fejl i et image, plejer brænderprogrammet at meddele det.
Det er sikkert skiver, der er opbevaret forkert (for varmt/fugtigt - og måske samtidig fra en af Kina's rigtig dårlige fabrikker.
Lagene er gået (ved at gå) fra hinanden. Du kan sikkert flække skiven fra "inner hub" hvis du bruger en negl. Det er i hvert fald sådan det ser ud når jeg river dem i stykker. Hvilket brand er det? Selv kendte mærker har lidt kvalitetsproblemer mht den "lim" (bonding) de bruger til at klistre skiverne sammen med.
Det har i hvert fald ikke noget direkte med brænding at gøre
Uanset hvad, så er skiverne defekte, og hvis du ikke selv har opbevaret dem i badekarret, så kan de returneres
Og sandt nok. Hvis du køber Verbatim fra en kendt forhandler er du 99,5% sikker på at få et godt produkt (Dog ikke deres Pearl White skiver der er crap fra crap giganten Ritek)
(Hehe - lille post koks, sorry, og jeg kan ikke redigere i ovenstående)
Det er Verbatim skiver fra nierle.de I øvrigt var det kun de 2 nederste skiver i spinlen som lavede fejlen.
Bedre forklaring søges...
Det er skiver, der er ved at gå fra hinanden du ser. Hvor fejlen opstod finder vi nok aldrig ud af. Verbatims kvalitetskontrol burde ikke lade sådan nogle gå igennem.
Du kan give dem tilbage til nierle og se hvad de siger. Det burde ikke kunne ske. Kan være fake skiver som DoMiNaToR siger?
altså jeg vil give jer ret i det må skyldes skiven men vil så lige sige at jeg har det sidte tid bare købt de biligste skiver på billigmedien.de og har ikke haft nogen problmer og har indtil nu brændt omkring 500 alm cdr skiver og nok 200 dvdr skiver hvoraf jeg måske har måtte kasere en skive så du kan godt finde billige gode skiver