Køb af bærbar

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
EMR

Køb af bærbar

Indlæg af EMR »

Hej CA'er.
Tænkte nu i er så kloge, at i kunne hjælpe mig.
Har tænkt lidt på at købe en bærbar PC, til skole brug, og ellers bare til at være på nettet, se film og høre musik på.
Jeg spiller næsten aldrig, men den må godt f.eks. kunne tage Tiger Woods 2007. Men det behøver ikke være noget ret vildt grafikkort, da jeg kun spiller en gang imellem. I den pc jeg sidder ved nu er der et Geforce 5600 i, mener jeg. Og det er sådan set fint nok. Har ikke så stor forstand på det, men i store træk skal specs se sådan ud:

80+ GB HD

OK Grafikkort (se ovenover)

512 - 1024 MB RAM

Ikke for stor, ca 12"

Vægt: ved ikke :)

Det var lige hvad jeg kunne finde og nævne, som sagt så kender jeg ikke særlig mange "computer" -udtryk.
Jeg ville sådan set bare høre om i har nogle anbefalinger, eller gode tilbud at vise mig :)

MVH Esben
Cyberdog
Geografisk sted: Hos din mor!

Indlæg af Cyberdog »

Prøv at tage en kigger på Dell's computere.. :wink:
EMR

Indlæg af EMR »

okay. Men ved ikke om det er mig, men synes bare de er relativt dyre :)
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

køb en MacBook.... www.apple.com/macbook
EMR

Indlæg af EMR »

Kloojve:

Det er bare lidt træls når der nu ikke er word der på, og hvis jeg skal have printet noget ud oppe på skolen, så kan det ikke lade sig gøre da alle computerne kører med Windows.
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

dude... du kan snildt installere windows via bootcamp... så du både kører OSX og Windåse... der findes sågar en offic e pakke til mac udviklet af microsoft selv.. så de undskyldninger kan du godt pakke sammen...

der er ingen undskyldning for ikke at købe en mac...
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg vil endda sige at Office-pakken til Mac er langt bedre end den til Windows. Der er nogle bedre funktioner i, især når man arbejder med to skærme.

Ellers så kan der jo bare køres en xxx -> .doc kompiler.. Det tager ca 3½ sekund.

Kører man debian eller lignende har den jo også mulighed for at gemme i Word-formatet trods det ikke er Word man sidder med.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Ocean
CA Ninja Turtle
Geografisk sted: Ude i blok A, nabo til neggerne...

Indlæg af Ocean »

Køb en MacBook de er super kampdygtige også holder de lang tid på batteriet hvad jeg hvertfald synes er vigtigt når man ikke lige kan komme til en stikkontakt til f.eks. en forlæsning mv.

Men har da set et par stykker med de nye Dell 12", må da indrømme at de er vældig smarte... :)

Var selv bange for Mac:office, men synes det er perfekt, har til dato ikke haft nogen problemer med at kombinere Office på Windåse og Mac:office..
EMR

Indlæg af EMR »

No-Way! skrev:Køb en MacBook de er super kampdygtige også holder de lang tid på batteriet hvad jeg hvertfald synes er vigtigt når man ikke lige kan komme til en stikkontakt til f.eks. en forlæsning mv.

Men har da set et par stykker med de nye Dell 12", må da indrømme at de er vældig smarte... :)

Var selv bange for Mac:office, men synes det er perfekt, har til dato ikke haft nogen problemer med at kombinere Office på Windåse og Mac:office..
Det lyder sgu godt, kunne være man skulle tage det med til overvejning (når man får lidt flere moneter)

EDIT:

Nogle der ved noget om grafik kortet i denne her: http://store.apple.com/Apple/WebObjects ... lm=MacBook

SECOND EDIT:

Hvad med ekstra udstyr, fx ekstern harddisk eller ekstern DVD brænder, er der nogle problemer der ?
Lunde

Indlæg af Lunde »

zepto.dk

:)
EMR

Indlæg af EMR »

Ingen der kan hjælpe med ovennævnte spørgssmål ?
Ralle7

Indlæg af Ralle7 »

søger også en bærbar til ca. 6000-6500 nogle i kan sige er gode og nogle der er mindre gode, har surfet lidt rundt men kan ikke komme frem til noget helst 1gb ram, 80 gb harddisk, 12-15 tommer skærm, trådløst internet :D
Ocean
CA Ninja Turtle
Geografisk sted: Ude i blok A, nabo til neggerne...

Indlæg af Ocean »

EsMr skrev:
EDIT:

Nogle der ved noget om grafik kortet i denne her: http://store.apple.com/Apple/WebObjects ... lm=MacBook

SECOND EDIT:

Hvad med ekstra udstyr, fx ekstern harddisk eller ekstern DVD brænder, er der nogle problemer der ?
Dødt link
DaMonk

Indlæg af DaMonk »

@ EsMr + Ralle7:

Jeg har en bærbar til salg hvis ikke I skulle have set det.

http://www.chartattack.dk/viewtopic.php?t=15395
Ralle7

Indlæg af Ralle7 »

DaMonk
har set dette, men vil dog højest give 6000-6500 for en :D
DaMonk

Indlæg af DaMonk »

Ralle7 skrev:DaMonk
har set dette, men vil dog højest give 6000-6500 for en :D
Jamen jeg kan måske nok gå ned til 6.500 med lidt god vilje, men så er det også en selvhenter...

Hvad siger du til det?
Brugeravatar
9
Warnings: 8423

Indlæg af 9 »

PowerMac G5 med benzin generator og tilhørende skærm...
Besvar