Overføre data uden brug af Nokia PC Suite?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Overføre data uden brug af Nokia PC Suite?

Indlæg af amh »

Nu står jeg og ikke gider bruge Nokia PC Suite til min Nokia mobil, derfor ville jeg høre om der er et andet program som kan gå ind på ens tlf. og browse på den, så man kan se hvad der ligger på det hukommelseskort som sidder i. Så det kommer op, ligesom man kan med USB stick's. På forhånd tak.
DaMonk

Indlæg af DaMonk »

På min N73 spørger den hvad jeg vil gøre når jeg slutter den til via usb kabel. Der kan jeg fx vælge PC Suite, Dataoverførselstilstand mm.
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

DaMonk skrev:På min N73 spørger den hvad jeg vil gøre når jeg slutter den til via usb kabel. Der kan jeg fx vælge PC Suite, Dataoverførselstilstand mm.
Okay. Nu prøvede jeg lige på den bærbare og overføre data via IrDa, men den gemmer det lokalt på telefonen, der ikke har så meget plads fra starten af, så jeg vil kunne lægge ting ind direkte på det MMC kort der sidder i.
Kymze

Indlæg af Kymze »

amh skrev:
DaMonk skrev:På min N73 spørger den hvad jeg vil gøre når jeg slutter den til via usb kabel. Der kan jeg fx vælge PC Suite, Dataoverførselstilstand mm.
Okay. Nu prøvede jeg lige på den bærbare og overføre data via IrDa, men den gemmer det lokalt på telefonen, der ikke har så meget plads fra starten af, så jeg vil kunne lægge ting ind direkte på det MMC kort der sidder i.
Jeg tror det er et spørgsmål om instillinger! jeg kan vælge om jeg vil gemme på tlf eller kortet, dog ikke mens jeg overføre, men inden jeg tilslutter skidtet..
Jeg bliver så bitter. Som i jeg er så bitter. Hold nu op med at larme. Hostepigen, der har hostet i halvanden måned. Hiphopnabo. Underbo. Nabo teenager. Udenfor. Hold nu op!!! Jeg kan ikke være i fred nogen steder. Ønsker mig alle mennesker væk. Nu.
Silian^

Indlæg af Silian^ »

Nokia PC Suite plejer at lave en mappe under 'My Computer' og når telefonen er tilsluttet kan man se den under denne mappe.

Der kan man bl.a. gå ind på MMC-kortet hvis det er det du ønsker.
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Silian^ skrev:Nokia PC Suite plejer at lave en mappe under 'My Computer' og når telefonen er tilsluttet kan man se den under denne mappe.

Der kan man bl.a. gå ind på MMC-kortet hvis det er det du ønsker.
Det er det jeg ønsker blot ikke med Nokia PC Suite, bare med et andet simpelt program, som ikke skal kunne alverdens, andet end og overføre data direkte til MMC kortet :)
Casper
Chart Attack VIP

Re: Overføre data uden brug af Nokia PC Suite?

Indlæg af Casper »

amh skrev:Nu står jeg og ikke gider bruge Nokia PC Suite til min Nokia mobil
havde selv samme ønske... Jeg bruger nu IVT BlueSoleil. Det er et program som benytter bluetooth, hvilket jo er ganske praktisk.

Prgrammet er mega let og bruge, og det er meget overskueligt. Og du kan netop som ønsket, liggende ting direkte ind på MMC osv.
Bubbie

Indlæg af Bubbie »

@ Casper: Kan det program du omtaler også bruges til andre mærker end lige Nokia?
amh
CAs dkbn-luder

Re: Overføre data uden brug af Nokia PC Suite?

Indlæg af amh »

Casper skrev:
amh skrev:Nu står jeg og ikke gider bruge Nokia PC Suite til min Nokia mobil
havde selv samme ønske... Jeg bruger nu IVT BlueSoleil. Det er et program som benytter bluetooth, hvilket jo er ganske praktisk.

Prgrammet er mega let og bruge, og det er meget overskueligt. Og du kan netop som ønsket, liggende ting direkte ind på MMC osv.
netop det program fulgte med til min BT USB Dongle. Kan være man skal installere det igen...
Casper
Chart Attack VIP

Indlæg af Casper »

Bubbie skrev:@ Casper: Kan det program du omtaler også bruges til andre mærker end lige Nokia?
ja, det eneste programmet gør, at at tage fodbindelse via Bluetooth. Din tlf. (Uanset mærke) vil blot fremstå som en lagringsenhed.

Jeg kan varmt anbefale det program.. personligt hader jeg PC suite for den langsomlig der er forbundet med det.
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Jeg søger også et program der kan ovenstående, som bare kan bruges med datakabel, da pcsuite ikke giver mig adgang til alle drev på telefonen.
nco
Site Admin
Kontakt:

zyb.com

Indlæg af nco »

Hvis I skal tage backup af kontakter og kalender fra jeres mobiltelefon, så er der i mine øjne kun et sted at benytte, og det er zyb.com. Det er så sindsygt smart, så jeg ikke fatter nogle af de store operatørere ikke tilbyder det. Og så er det endda en service som er udviklet af nogle danskere, og derfor også muligt at gøre servicen dansk på siden. Smart smart smart.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Silian^

Re: zyb.com

Indlæg af Silian^ »

nco skrev:Hvis I skal tage backup af kontakter og kalender fra jeres mobiltelefon, så er der i mine øjne kun et sted at benytte, og det er zyb.com. Det er så sindsygt smart, så jeg ikke fatter nogle af de store operatørere ikke tilbyder det. Og så er det endda en service som er udviklet af nogle danskere, og derfor også muligt at gøre servicen dansk på siden. Smart smart smart.
Det fungerer virkelig godt! Nu behøves jeg ikke bøvle med at få mine kontakter over på min kommende telefon, når det sker. Og deres kalender er også kompatibel med google kalender.
Besvar