Jeg har kigget i regedit og slettet dem som hedder scvhost.exe, men den bliver ved med og sige det samme. Nogle som kan hjælpe ?
Redaktør: Moderators

Hehe, nej gjorde jeg ikke, men filen er ikke til og finde på nogle af de andre computere her på skolen... Men jeg har logget af og på igen, uden der er sket noget... Mon jeg så skal slukke den? hmm, tror jeg venter med og lukke den til jeg får taget backup der hjemme. heheHoopstar skrev:nu er jeg ikke den store geek på det område men jeg er pænt sikker på du ikke skulle have slettet SVCHOST.EXE i Regedit..
og jeg er næsten sikker på du ikke tog backup inden du gjorde det vel?
Jeg har ikke slettet filen jeg har fjernet "scvhost.exe" teksten fra regedit.Fairground skrev:SVCHOST.exe ligger i c:\winnt\system32\ og er en process som har oversigt, kontrollerer og holder styr på hvilke andre processor der skal startes op.
Har hentet den korrekte betegnelse fra microsofts side
Filen Svchost.exe findes i mappen %SystemRoot%\System32. Ved start af computeren kontrollerer Svchost.exe delen med tjenester i registreringsdatabasen for at oprette en liste over de tjenester, der skal indlæses. Der kan køre flere forekomster af Svchost.exe på samme tid. Hver Svchost.exe-session kan indeholde en gruppe tjenester, så adskilte tjenester kan køre, afhængigt af hvordan og hvor Svchost.exe startes. Dette giver mulighed for bedre kontrol og lettere fejlfinding.
hele siden kan læses her -> http://support.microsoft.com/kb/314056
Må indrømme jeg undrer mig en del over hvordan du er kommet frem til den løsning på problemet at det vil hjælpe at slette en fil og alle dens referancer i regdb. Kan næsten ikke finde på noget der ville være dummere at gøre. Som at skære sit ben af fordi man har smerter i det.
Da jeg ikke har oplevet folk slette denne fil før ved jeg faktisk ikke om man kan fixe det på nogen måde, men da det er et unikt index for hver maskine over processor og med referancer til mange .dll filer på maskinen tror ikke der er meget andet at gøre end at geninstallere din maskine.
Prøv nu lige at læse hvad jeg skrev længere oppe.amh skrev:Jeg har ikke slettet filen jeg har fjernet "scvhost.exe" teksten fra regedit.Fairground skrev:SVCHOST.exe ligger i c:\winnt\system32\ og er en process som har oversigt, kontrollerer og holder styr på hvilke andre processor der skal startes op.
Filen Svchost.exe findes i mappen %SystemRoot%\System32. Ved start af computeren kontrollerer Svchost.exe delen med tjenester i registreringsdatabasen for at oprette en liste over de tjenester, der skal indlæses. Der kan køre flere forekomster af Svchost.exe på samme tid. Hver Svchost.exe-session kan indeholde en gruppe tjenester, så adskilte tjenester kan køre, afhængigt af hvordan og hvor Svchost.exe startes. Dette giver mulighed for bedre kontrol og lettere fejlfinding.
Må indrømme jeg undrer mig en del over hvordan du er kommet frem til den løsning på problemet at det vil hjælpe at slette en fil og alle dens referancer i regdb. Kan næsten ikke finde på noget der ville være dummere at gøre. Som at skære sit ben af fordi man har smerter i det.
Da jeg ikke har oplevet folk slette denne fil før ved jeg faktisk ikke om man kan fixe det på nogen måde, men da det er et unikt index for hver maskine over processor og med referancer til mange .dll filer på maskinen tror ikke der er meget andet at gøre end at geninstallere din maskine.
Hvad er der med det? Jeg har hentet programmet og kørt den, det hjælper ikke.goafreak skrev:Prøv nu lige at læse hvad jeg skrev længere oppe.amh skrev:Jeg har ikke slettet filen jeg har fjernet "scvhost.exe" teksten fra regedit.Fairground skrev:SVCHOST.exe ligger i c:\winnt\system32\ og er en process som har oversigt, kontrollerer og holder styr på hvilke andre processor der skal startes op.
Det må man sige. En ganske underholdende tråd, der beviser at man skal læse hvad den anden skriver og man skal ikke skal quote alt hvad de andre siger hver gang. Men jeg vil tro man måske kan benytte dette til at fjerne det med:goafreak skrev:Vil nu sige der er rimelig stor forskel på scvhost.exe og svchost.exe
Eftersom dit problem er scvhost.exe, så kan du evt. prøve at klikke på det øverste link og se?goafreak skrev:Vil nu sige der er rimelig stor forskel på scvhost.exe og svchost.exe
scvhost.exe:
http://www.liutilities.com/products/win ... y/scvhost/
svchost.exe :
http://www.liutilities.com/products/win ... y/svchost/