Hvilket grafikkort skal han vælge?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
PsyClone
Geografisk sted: Aalbizzle
Kontakt:

Hvilket grafikkort skal han vælge?

Indlæg af PsyClone »

Hejsa.

Min kammerat har lige været ude og købe "Company of heros". Et nyt strategi spil.
Men hans grafikkort syntes ikke rigtigt om spillet, så det hakker.

Han vil have et nyt kort, men hvad skal han vælge?

Recommended requirements til spillet er Nvidia GeForce 6800 256 MB.
Men kan det gøre det?

Budgettet er på ca. 1500,-.
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Hvis det er recomended burde det kunne køre det uden problemer, hvis det er minimum tilgengæld, så bør man nok kigge sig om efter et andet grafikkort.
Darkheart
Geografisk sted: Always under // or above
Kontakt:

Indlæg af Darkheart »

http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=237191

Giv en 500-mand ekstra, og få det der... Det er sådan set et 7900 GTX, bare underclocket :) Har selv et og har clocket det til GTX igen uden bøvl. Billigt GTX.
- Darkheart -
We fools who love...
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Hvilket kort er det så han har? Hvad med resten af systemet?

Det er som at sige... Bør jeg male min væg og skal den være blå? Det ved jeg ikke? Trænger den? Passer blå med resten af indretning?

Det har trods alt også noget at sige... Medmindre hans grafikkort er en slem flaskehals i systemet.
Iøvrigt er grafikkort blevet hyped så meget, at de er VILDT overvurderede i de fleste systemer.
Personligt så sidder jeg meget et Radeon 9800XT og kan stort set spillet alt, fordi resten af maskinen ikke er outdated (selvom det nærmer sig langsomt)

Jeg sidder med følgende:
AMD64 3200+ Venice E6
1024MB PC3200 (= DDR2 400Mhz) Ram
Radeon 9800XT 256Mb
450W Enermax strømforsyning.

Resten er af "mindre" betydning.
Jeg skal helt ud i "extreme" indstillinger før jeg ikke kan følge med længere på et acceptabelt niveau. (1600x1200 og Høj grafik)

Men ok... Hvis du vil have et "fucker-kort" der kan gøre alt andet i din maskine til en flaskehals og som (om få måneder) er på niveau med et gennemsnitskort eller lavere pga hurtig udvikling på markedet - så slå dig endelig løs... Så ville jeg også synes at det ville være fedt at betale 150 kroner mere per fps i gennemsnit.

Men kom evt. med hans system - ellers har vi ikke en chance for at hjælpe - udover at anbefale det grafikkort der yder mest (men også koster kassen kontra hvad du får)
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Besvar