Tror jeg har fået virus/spyware
Redaktør: Moderators
Tror jeg har fået virus/spyware
Ja efter jeg åbnede en uheldig .exe fil (ved godt det var dumt) så har jeg fået en masse lort. Jeg har skannet min computer flere gange ved hjælp af avg free og et gammelt kaspersky. Jeg har slettet hvad der kunne slettes.
Men oven i hatten er min startside blevet ændret og jeg har fået to programmer nede i hjørnet, det ene kalder sig Virus-Bursters og det andet bliver ved med at puppe op og sige at jeg er inficeret af en trojansk hest.
Hvad gør jeg ? jeg har kørt windows defender og slettet hvad der kan slettes, men det forsvinder ikke..
Håber i kan hjælpe mig til at få det lort væk..
Mvh Es
Men oven i hatten er min startside blevet ændret og jeg har fået to programmer nede i hjørnet, det ene kalder sig Virus-Bursters og det andet bliver ved med at puppe op og sige at jeg er inficeret af en trojansk hest.
Hvad gør jeg ? jeg har kørt windows defender og slettet hvad der kan slettes, men det forsvinder ikke..
Håber i kan hjælpe mig til at få det lort væk..
Mvh Es
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
I tilfælde af du ved noget om det QrazyLeg er her min Logfil efter min scan;
The download link is: http://www.sendspace.com/file/lg0ywk
The download link is: http://www.sendspace.com/file/lg0ywk
Infected skrev:Ad-aware har indgået aftaler med nogen spyware firmaer om at deres program scanner udenom dem..
Ergo, så hjælper det jo ikk at scanne efter spyware hvis programmet bare scanner uden om noget af det..
OMG hvor grimt.. Synes heller ikke rigtig den fanger noget, så derfor har jeg nu afinstalleret det, og bruger SUPERAntiSpyware hvilket jeg godt kan anbefale
www.spywarefri.dk og diverse andre sider der tester den slags, dog er det ikke helt så alvorlig som det lyder.
læs evt mere her
http://www.spywarefri.dk/artikler2.htm#adaware1
læs evt mere her
http://www.spywarefri.dk/artikler2.htm#adaware1
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us

-
Ace
- [Ltd edition]
- Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!
Formater lortet. Og start på en frisk.
Jeg formaterer selv engang hver 3-4 månede, det er virkelig en fornøjelse hver gang man får en ren version. Og så kører det også bare dobbelt så hurtigt som en 1 år gammel installation der ikke har været udsat for internettes mangfoldighedder.
Kopier alle filer på C:\ over på et andet drev.
(foretrukne, mine dokumenter, skrivebordet, mail backup hvis du bruger outlook og så er det vel sådanset det.)
Tager dig ikke mere end 45 min første gang. Og kan gøres hurtigere når man bliver øvet
Jeg formaterer selv engang hver 3-4 månede, det er virkelig en fornøjelse hver gang man får en ren version. Og så kører det også bare dobbelt så hurtigt som en 1 år gammel installation der ikke har været udsat for internettes mangfoldighedder.
Kopier alle filer på C:\ over på et andet drev.
(foretrukne, mine dokumenter, skrivebordet, mail backup hvis du bruger outlook og så er det vel sådanset det.)
Tager dig ikke mere end 45 min første gang. Og kan gøres hurtigere når man bliver øvet

In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
Lige en offtopic her:Ace skrev:Formater lortet. Og start på en frisk.
Min Windows-installation nærmer sig nu sin uge nr. 93. Virker glimragende og har mindre problem med den end de fleste af mine venner der formaterer en gang hvert halve år ca.
Back to topic
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Du har sikkert heller ikke så meget lort installeret som nogle andre har...?QrazyLeg skrev: Lige en offtopic her:
Min Windows-installation nærmer sig nu sin uge nr. 93. Virker glimragende og har mindre problem med den end de fleste af mine venner der formaterer en gang hvert halve år ca.
Back to topic