NFS Carbon / Grafikkort

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

NFS Carbon / Grafikkort

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Iiih altså, nu skulle junior og gammelfar her, hygge os med NFS Carbon - og hvad sker der lige...?

Far´s GFX er håbløst gammeldags :(

Video Card Features - Minimum attributes of your Video Card (GeForce4 440MX-64-8agp)

Video RAM: Required - 128 MB , You have - 64.0 MB
Video Card 3D Acceleration: Required - Yes , You have - Yes
Video HW Transform & Lighting: Required - Yes , You have - Yes

Vertex Shader Ver.: Required - 2.0 , You have - 0.0
Pixel Shader Ver.: Required - 2.0 , You have - 0.0

Æv æv æv - hvad skal jeg hælde i spanden - nogen der har et fornuftigt bud på et ikke-overdrevent-men-godt-til-prisen-kort så vi kan game lidt i julen ?? :D

Måske nogen har et brugt kort der ligger på hylden, som gerne vil med posten til Ans big City ??

God & Glad Jul..
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Aly
Geografisk sted: lige nede for enden af vejen og så til højre

Indlæg af Aly »

Nu skal jeg ikke gøre mig klog, men måske dette her.
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=341367
Det undet støtte så kun AGP

1000.- med fragt.

Men kan du ikke lige komme med noget mere info om din PC.
Brugeravatar
Plys - det nye kuld

Tak for tippet, men jeg må indrømme at jeg ikke er den store gamer, og bestemt ikke havde tænkt mig at hælde for 1000 bananer grafikkort i, for at game NFS :P

Mindre kunne nok gøre det - uden at jeg har den store forstand på det..

Kunne dette være et valg - umiddelbart ser det ud til at opfylde kravene, og så er der tilmed DVI ! ! ?

--> http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=341287

Sempron 2600+ (1,83 ghz)
MSI noget... bundkort...(den er lille - ikke barebone, men cd drev står feks. på højkant.)
1,25 gb DDR ram 2100 (tror jeg nok)
SB Live! lydkort

..det er hvad jeg lige har af info på spanden :)
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

hvis du skal game NFS Carbon skal du nok regne med et rimeligt dyr grafik kort.. for jeg har et Nvidia GeForce 6600 GT 128 MB kort og jeg kører på Low i graphic detail og opløsningen i spillet er 1024x768.. hvis jeg tar nogen a dem højere op lagger den simpelthen for meget..
Aly
Geografisk sted: lige nede for enden af vejen og så til højre

Indlæg af Aly »

http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=142111
Hvis man skal gå ud fra der står i de review af kortet, så kan du godt glemme det.

Du kunne evt sende shg og midt data en mail om at du mangler et nyt kort. Skriv hvilken computer du har og hvad du cirka har af penge.

Hvis der ikke kommer en anden med et forslag
Zivago

Indlæg af Zivago »

chreddy1 skrev:hvis du skal game NFS Carbon skal du nok regne med et rimeligt dyr grafik kort.. for jeg har et Nvidia GeForce 6600 GT 128 MB kort og jeg kører på Low i graphic detail og opløsningen i spillet er 1024x768.. hvis jeg tar nogen a dem højere op lagger den simpelthen for meget..
Hmm. Jeg har også et Geforce 6600 - dog har jeg 256 Mb på kortet. (ASUS AGP kort).
Spillet kører stærkt - uden problemer og med flot grafik. Jeg bruger disse indstillinger:

Resolution: 1280 X 1024
Anti Aliasing: 2X
Texture filtering: Bilinear
Shadow filtering: Medium
World detail: High
Road reflection detail: low
Car detail: High
Car reflection update: medium
Rain: On
Visual treatment: Low
Motion blur: on
Particle system: On

Har du prøvet at opdatere driver ?.
Iøvrigt har CPU / Ram også meget at sige til det spil.

PLYS: Det kan godt være, at du ikke er den store gamer. Det er jeg jo heller ikke. Men - du leger / arbejder jo ofte med store grafikfiler. Så det kan faktisk godt betale sig, at købe et nyt kort. ( Hvis du kan få lov af administrationen - altså konen).
Brugeravatar
Plys - det nye kuld

Zivago
PLYS: Det kan godt være, at du ikke er den store gamer. Det er jeg jo heller ikke. Men - du leger / arbejder jo ofte med store grafikfiler. Så det kan faktisk godt betale sig, at købe et nyt kort. ( Hvis du kan få lov af administrationen - altså konen).
LoL! - Jovist, jeg er udemærket klar over at et nyt kort er på sin plads.
Syntes bare mindre måtte kunne gøre det.
I ref. listen fra EA er FX serien det mindste spillet understøtter.
Umiddelbart er det funktionerne Vertex- og Pixel shading mit nuværende kort mangler.
De er jo i de nævnte kort - men jeg er også udmærket klar over at det er kort i den billige ende... :)

Nå, men jeg må se hvad der kan blive råd til, her i denne søde juletid...

Tak for responsen alle !

Edit: Har næsten altid haft nVidia kort, men har dog Radeon på work.
Fandt lige dette kort, som jo nok skulle kunne klare sagen - fås også med 512 mb... --> http://www.itbutikken.dk/i/152973/2.htm
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

Zivago skrev: Har du prøvet at opdatere driver ?.
Iøvrigt har CPU / Ram også meget at sige til det spil.
har den nyeste driver til mit grafikkort.. og har overvejet at købe 512 mb ram mer.. har 512 i forvejen..
Besvar