BSOD problemer..
Redaktør: Moderators
BSOD problemer..
har det problem at når jeg henter i Azureus og lign. laver min pc BSOD efter ca. 5 min.. kan man gøre noget så den ikke gør det..?
jeg kører Win XP.. jeg har kun oplevet det ved Azureus og UTorrent, men da det kommer ved disse programmer tror jeg oss det kommer ved de fleste andre torrent-programmer.. ka sq ik huske hva der står da det er en del tid siden jeg sidst har prøvet.. men ka da lige kigge i morn eller i aften eller noget.. (hvis den gider at gå ned)nesia skrev:For at hjælpe dig nogenlunde fornuftigt vil jeg gerne have du besvarer følgende:
Hvad står der på denne BSOD?
Hvilket OS kører du?
Hvilke andre programmer fremprovokerer dette?
Lyder underligt med en fejl som er fremprovokeret af en bestemt type programmer (torrent), så hælder mere til at det er en fejl i de enkelte programmer eller en opdatering som er gået galt i windows. Det kunne evt. være en virus, som har det formål et lave BSOD når der kører et torrent program...
Så derfor må forslagene være:
Opdater til nyeste version af programmet
Hvis fejlen er kommet lige efter en installation af opdateringer, så fjern opdatering(en) og se om det hjælper (Det kan ses på opdateringssiden hvornår de er installeret). Så fremt det ikke er kommet efter en opdatering, så opdater windows med de nødvendige opdateriger.
PS: BSOD = Blue Screen Of Death
Så derfor må forslagene være:
Opdater til nyeste version af programmet
Hvis fejlen er kommet lige efter en installation af opdateringer, så fjern opdatering(en) og se om det hjælper (Det kan ses på opdateringssiden hvornår de er installeret). Så fremt det ikke er kommet efter en opdatering, så opdater windows med de nødvendige opdateriger.
PS: BSOD = Blue Screen Of Death
Det var også min første tanke, derfor jeg ville vide hvilke programmer der var tale om.Kazo skrev:Mener de to programmer bruger JAVA fra din computer. Prøv evt. at opdatere din JAVA Virtual Machine, hvis du ikke har gjort det for nylig.
Men svjv. er uTorrent skrevet i C++.
Lad os håber problemerne er væk nu efter din reinstall.
er ik så meget "inde" i det der med bundkort.. men mener nok det er NForce baseret..nesia skrev:Det var da underligt, så er mit bud at der er noget galt med dine BIOS indstillinger. Har du prøvet at resette dem?
Har du et Nforce baseret bundkort (altså med nvidia nforce chipset)?
der står på æsken: Socket 939, Nvidia NForce 4 SLI..
Ja, så er du ikke alene med dit problem, har selv et lignende chipset (NF4 Ultra), men jeg oplever ingen problemer.
Jeg har læst flere steder at det kan hjælpe at slå Windows Firewall til og så tilføje de porte du bruger manuelt, men jeg har ingen forklaring på hvorfor.
Det kan skyldes at dit netkort bliver stresset udsædvanligt meget når du benytter dig af bittorrent.
Prøv at resette din bios indstillinger og aktiver windows firewall.
Vend tilbage hvis ikke det virker.
Jeg har læst flere steder at det kan hjælpe at slå Windows Firewall til og så tilføje de porte du bruger manuelt, men jeg har ingen forklaring på hvorfor.
Det kan skyldes at dit netkort bliver stresset udsædvanligt meget når du benytter dig af bittorrent.
Prøv at resette din bios indstillinger og aktiver windows firewall.
Vend tilbage hvis ikke det virker.
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
De der torrent programmer har det med at sluge en helvedes masse ram, måske de bevæger sig ind i et område hvor de ikke har noget at lave. Nu så jeg ikke hvilken BSOD du fik, men det kunne være en skrive/læsefejl i hukommelsen.
Hvor mange ram har du i din pc og har du testet dem for nyligt?

_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
512 mb.. hvordan tester man dem?UnitedPublic skrev:De der torrent programmer har det med at sluge en helvedes masse ram, måske de bevæger sig ind i et område hvor de ikke har noget at lave. Nu så jeg ikke hvilken BSOD du fik, men det kunne være en skrive/læsefejl i hukommelsen.
Hent og brænd dette image http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip boot fra cd'en og følg instruktionerne på skærmen, jo længere tid du lader den teste, jo bedre.
det har jeg ikke.. og her kommer næste problem.. har ingen floppy drev..nesia skrev:Jo du kan hente en version på hjemmesiden til en floppy disk.
Du kan også være heldig at det er inkluderet i din bios, det er det fx. ved mig.
Desuden er der på mange linux install cd'er mulighed for at køre memtest86, hvis du alligevel har en sådan i forvejen.