Køb af lydkort
Redaktør: Moderators
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
Køb af lydkort
Tjae, så holdt mit onboard altså ikke længere (ca. 1 år.... skuffet, ja!)
Nu vil jeg så prøve et lidt mere seriøst lydsetup.
Budget: maksimum 800 kroner (så lad være med at foreslå noget til 1500!)
Interface: PCI
Jeg havde egentlig forelsket mig i Creatives X-Fi serie, men har så fundet ud af at det er noget lort sammen med mit Asus A8N Sli deluxe motherboard.
Mit behov er musik (mp3) og spil, jeg ser altså ikke film på min pc.
Kortet skal levere signal til 2 Cambridge Soundworks satelitter via en lille fix effektforstærket subwoofer af samme navn.
Nu vil jeg så prøve et lidt mere seriøst lydsetup.
Budget: maksimum 800 kroner (så lad være med at foreslå noget til 1500!)
Interface: PCI
Jeg havde egentlig forelsket mig i Creatives X-Fi serie, men har så fundet ud af at det er noget lort sammen med mit Asus A8N Sli deluxe motherboard.
Mit behov er musik (mp3) og spil, jeg ser altså ikke film på min pc.
Kortet skal levere signal til 2 Cambridge Soundworks satelitter via en lille fix effektforstærket subwoofer af samme navn.

_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
-
Ace
- [Ltd edition]
- Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!
Til bundkort ? Der er så mange. Men de fleste bundkort til over 600 kr. Har optisk udgang.Kallek skrev:Ace
kan du komme med nogle forslag
Men det kommer an på om du vil fortsætte med at køre med det samme ram og cpu som nu, og i så fald hvilke du har osv osv. Eller er en total opdatering på tale... Det er næsten en alt for lang mølle at starte på her. Men hvis du indtaster de mulige variabler her, så får du et godt bud : http://edbpriser.dk/Products/Showsubcategory.asp?ID=3

In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
- UnitedPublic
Ved ikke om du læste hvilket bundkort jeg har... det skifter jeg ikke bare lige ud med et vildere for 800 bobsAce skrev:For 800 kroner, så ville jeg købe et nyt bundkort der understøtter lyd. Så få et vildere et med det samme, og optisk udgang. Det er uptime mand. Du gider ikke alle de kabler der kan gå forstyrelse i, optisk er en gevinst.
Har kigget på MAYA 5.1 MKII og PRODIGY 192 fra Audiotrak til henholdsvis 399 og 799... Er det helt ved siden af?

- UnitedPublic
Jeg mistænker lidt at der må være sket noget da jeg skiftede blæser på chipsettet. Men jeg gjorde ikke andet end at stripse en ny blæser oven på den eksisterende og så koble strømmen fra den eksisterende (den larmede jo ad h til).
En dag fik jeg så BSOD med besked om hardware failure. Da Windows så genstartede havde den selv deaktiveret lyddriveren. Ved helt at slukke computeren kunne jeg så lige få lyd på Windows opstart, men snart derefter fik jeg BSOD igen og genstart uden lyd.
Efter deaktivering i bios er der ikke længere problemer.
Det er jo i øvrigt også et udemærket lydsetup der er på bundkortet i forvejen så det er sgu lidt surt.
En dag fik jeg så BSOD med besked om hardware failure. Da Windows så genstartede havde den selv deaktiveret lyddriveren. Ved helt at slukke computeren kunne jeg så lige få lyd på Windows opstart, men snart derefter fik jeg BSOD igen og genstart uden lyd.
Efter deaktivering i bios er der ikke længere problemer.
Det er jo i øvrigt også et udemærket lydsetup der er på bundkortet i forvejen så det er sgu lidt surt.

- UnitedPublic
nesia jeg læser bare mange steder at de kort ikke fungerer godt sammen med nforce4 chipsettet, crash og dårlig lyd skulle i mange tilfælde være resultatet, så det tør jeg simpelthen ikke.nesia skrev:Jeg har selv et Asus A8N32-SLI Deluxe med Creative xFI "Extreme Music" det virker helt uden problemer og jeg er rigtigt godt tilfreds.
will, temperaturen er sjældent over 38 grader, desværre, ellers havde det været en nem og billig løsning.
Har bestilt Maya 5.1 MKII i headphone udgaven nu (den fåes i 2 forskellige, én med coaxial og en med headphoneamp) håber jeg bliver glad for det.

Har et "DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D" og med XFI xtreme og må sige at jeg ikke har haft noget problem med heller. Selvom det er nforce4 chipset.
Kan du evt ikke prøve at købe det og hvis det ikke virker så kan de få det retur igen? På den måde kan du da få det bekræftet om nforce4 chipsettet ikke vil køre sammen med XFI..
Kan du evt ikke prøve at købe det og hvis det ikke virker så kan de få det retur igen? På den måde kan du da få det bekræftet om nforce4 chipsettet ikke vil køre sammen med XFI..
...::// Team AuG \\::...

- UnitedPublic
Kan jeg også ved at læse herigloen skrev:På den måde kan du da få det bekræftet om nforce4 chipsettet ikke vil køre sammen med XFI..
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Cre ... rce4&meta=
Kan også læse at der skulle være forskellige løsninger, men må indrømme at jeg hellere bare vil købe noget som virker i stedet for at skulle være afhængig af bios og firmware opdateringer.