Kildedr.dk skrev:Saddam skal henrettes mellem kl. 03.30 og 04 dansk tid
30. dec. 2006 01.26 Udland
Iraks tidligere diktator Saddam Hussein skal hænges i nat mellem klokken 3.30 og 4 dansk tid, siger en centralt placeret embedsmand, og den dommer, der skal bevidne henrettelsen, bekræfter oplysningen.
"Mødet med amerikanerne er forbi, og de besluttede, at Saddam skal hænges inden klokken 6 irakisk tid, det vil sige inden kl. 4 dansk tid", siger embedsmanden, der vil være anonym, ifølge det franske nyhedsburau.
En dommer, Moneer Haddad, der er udpeget til at bevidne henrettelsen på vegne af appeldomstolen, bekræfter, at hængningen af Saddam er umiddelbart forestående.
"De ringede til mig og bad mig om at komme", siger han.
Fredagen igennem var der spekulationer frem og tilbage om, hvornår den dødsdømte eksdiktator skulle henrettes. Men det ventes at ske om et par timer.
Saddam skal hænges i nat 30/12-2006
Redaktør: Moderators
Saddam skal hænges i nat 30/12-2006
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Så er det også sket:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... 256382.ece
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... 256382.ece
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Administrator and founder of CA
Synes bestemt ikke at han skulle henrettes, da det i manges øjne vil gøre ham (Saddam) til Martyr. En dødsstraf er set før og vil ikke give den samme status.
Til gengæld er det rart at se at kanaler som TV2 News vælger ikke at vise hængningen
Til gengæld er det rart at se at kanaler som TV2 News vælger ikke at vise hængningen
Det er ikke noget de vælger, der er ikke billeder sendt ud af selve hængningen (endnu) - de viser kun forberedelsen, hvor løkken bliver lagt om halsen men ikke selv faldet hvor han dør.
Der er dog kommet et billede der skulle være hans lig...
Vil sige jeg er enig med Qzl, det at hænge ham gør ham kun til en martyr for nogen andre - derfor skulle han nok bare være fængslet på livstid. I øvrigt syntes jeg det er underligt at man ikke fører resten af sagerne, dette var jo kun den første, men det er så ulempen ved at han blev retsforfulgt i Irak i stedet for en international domstol.
Der er dog kommet et billede der skulle være hans lig...
Vil sige jeg er enig med Qzl, det at hænge ham gør ham kun til en martyr for nogen andre - derfor skulle han nok bare være fængslet på livstid. I øvrigt syntes jeg det er underligt at man ikke fører resten af sagerne, dette var jo kun den første, men det er så ulempen ved at han blev retsforfulgt i Irak i stedet for en international domstol.
Ok, jeg citerede bare TV2 News værten, der netop sagde at de ikke vidste hvad andre stationer valgte at gøre, men at TV2 News ikke selv ville vise billeder af selve hængningen.
-
YaKuZa_MaB
- Site Admin
- Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
- Kontakt:
Er for dødsstraf... Og i den ånd, synes jeg det er fint at han nu er kold.
- Spørgsmålet er hvor meget martyrium der går i den? Som jeg ser det, er de oprørsgrupper der til stadighed angriber de udenlandske tropper, ikke egentlig tilhængere af Saddam´s styre og måde at gøre tingene på. De er i mine øjne, nærmere ude på at opnå profit og magt til egen vinding.
Om man er for eller i mod dødsstraf spiller ikke rigtig noget rolle i denne debat. Det handler vel snare om man vil holde på ham, eller om man vil af med ham, og håbe at hans indflydelse og "åndelige" inspiration i Irak, fordufter og demokratiet kommer ovenvande og leder landet til bedre tider.
Godt nytår til alle forresten... h
- Spørgsmålet er hvor meget martyrium der går i den? Som jeg ser det, er de oprørsgrupper der til stadighed angriber de udenlandske tropper, ikke egentlig tilhængere af Saddam´s styre og måde at gøre tingene på. De er i mine øjne, nærmere ude på at opnå profit og magt til egen vinding.
Om man er for eller i mod dødsstraf spiller ikke rigtig noget rolle i denne debat. Det handler vel snare om man vil holde på ham, eller om man vil af med ham, og håbe at hans indflydelse og "åndelige" inspiration i Irak, fordufter og demokratiet kommer ovenvande og leder landet til bedre tider.
Godt nytår til alle forresten... h