Computeren går ud
Redaktør: Moderators
Computeren går ud
Idag har min computer 2 gange pludselig bare slukket. Skærmen er stadig tændt men computeren går ud.
Jeg har så slukket alt strømmen i huset og tændt det igen. Og efter et stykke tid så tænde computeren, også har den virket fint. Men 30 min efter gik den ned igen, og jeg lavede så samme procedure, også virkede den fint.
Hvad kan det skyldes?
Jeg har så slukket alt strømmen i huset og tændt det igen. Og efter et stykke tid så tænde computeren, også har den virket fint. Men 30 min efter gik den ned igen, og jeg lavede så samme procedure, også virkede den fint.
Hvad kan det skyldes?
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
Du behøver altså ikke slukke alt i huset..
Hiv stikket ud af din maskine.
Det kan være din strømforsyning der enten bliver for varm / termosikring eller ikke kan følge med længere. Har du for nylig installeret nyt hardware?
Det kan være din strømforsyning der enten bliver for varm / termosikring eller ikke kan følge med længere. Har du for nylig installeret nyt hardware?

Jeg kan sagtens huske hvordan det var at være 16 og danse foran bashøjttaleren indtil der opstod fysisk interferens mellem musikkens rytme og mit hjerteslag - brystbenet blev udsat for modstridende tryk fra lyd, hjerte og åndedræt - hvis man så holder vejret let når slagene er i den rette interferens kan man komme i en tilstand som på vej til besvimelse.
Hvis du med nyt hardware os mener f.eks. ipod? så jaZster skrev:Du behøver altså ikke slukke alt i huset..
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
-
Ace
- [Ltd edition]
- Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!
Nej det er hardware ændring inde i computeren.
Prøv at installer nogle programmer til at holde øje med diverse temperatuerer på computeren. Hvis din cpu køler ikke har ordenlig forbindelse med cpu'en, således at denne bliver for varm, så bør din computer slukke sig selv. Det samme kan også ske hvis en ledning er kommet i klemme på ventilatoren, så den ikke kører rundt. Har en gang siddet over ved en m8 og hans cpu nåede vidst de 80 grader, så slukkede den, flere gange i træk (ledning i klemme)
Du kan se temperaturen på cpu'en i din bios, det er også her du sætter hvornår computeren skal slukke sig selv fordi det brænder på.
Prøv at installer nogle programmer til at holde øje med diverse temperatuerer på computeren. Hvis din cpu køler ikke har ordenlig forbindelse med cpu'en, således at denne bliver for varm, så bør din computer slukke sig selv. Det samme kan også ske hvis en ledning er kommet i klemme på ventilatoren, så den ikke kører rundt. Har en gang siddet over ved en m8 og hans cpu nåede vidst de 80 grader, så slukkede den, flere gange i træk (ledning i klemme)
Du kan se temperaturen på cpu'en i din bios, det er også her du sætter hvornår computeren skal slukke sig selv fordi det brænder på.

In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
Ace skrev:Nej det er hardware ændring inde i computeren.
Du nævner nogle programmer til det, kan du anbefale nogle?
-
Ace
- [Ltd edition]
Der findes så mange.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=mea ... ning&meta=
Det første link der fra Speedfan, det er ikke så ringe endda. Prøv dig frem.
/Edit; Nåh jo, lad værre med at forsøge og clocke din/jeres computer med det her program, så beder i selv om problemer. Men alt det andet virker det fint til
http://www.google.dk/search?hl=da&q=mea ... ning&meta=
Det første link der fra Speedfan, det er ikke så ringe endda. Prøv dig frem.
/Edit; Nåh jo, lad værre med at forsøge og clocke din/jeres computer med det her program, så beder i selv om problemer. Men alt det andet virker det fint til

-
Ace
- [Ltd edition]
Fordi det er deromkring din cpu vil begynde at smelte og dø.Sig-Mund skrev:Den går ud ved 70 grader.
Du skal helt klart ha skilt din computer ad, og renset for støv. Evt noget mere køling på lortet (større cpu køler). Der er ikke mange cpu'er der kan tåle at blive over 65 grader, men du kan selv lige google den model du har for at se hvor meget den kan tåle. Men det er meget tæt på grænsen vil jeg tro. Vær glad for at din computer har den failsafe så du ikke mistede din cpu.

Åbnede kabinettet tidligere, og støvede ud i det, og på blæserne i kabinettet. Ser ikke rigtig ud til det har hjulpet. Jeg vil prøve at følge Ace´s råd og evt. købe ny køleramh skrev:Har du prøved og rense din blæser på maskinen? kan være støv, der sløver blæseren. Det var det i mit tilfælde på den bærbare, der var fyldt med støv...