Problem med mit net, nogen der kan hjælpe?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Skaw
Ses vi i Assens din ækle bryder?
Geografisk sted: bag dig

Problem med mit net, nogen der kan hjælpe?

Indlæg af Skaw »

Hej, jeg har et problem med mit net. Jeg bliver logget af ca. hver time og når jeg vil logge på igen får jeg følgende meddelelse:

Billede

Jeg har kontaktet stofa og de kender til problemet. De sagde jeg skulle genstarte computeren og så kan jeg komme på igen. Men det er sgu belastende at genstarte konstant. De viste dog ikke hvad der forårsager problemet, så jeg tænkte jeg da kunne høre ad her. Nogen der kan hjælpe?
Ace
[Ltd edition]
Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!

Indlæg af Ace »

Det handler om automatisk tildeling af interne ip adresser. Der er en såkaldt "leese" periode, som kan justeres til det tidsinterval man ønsker. Her virker det så til at din lejeperiode er en time. Når dette tidsinterval er udløbet, skal computeren forhandle med dhcp serveren om en ny ip.

Hvis du har opsat din computer til at køre med fast ip, vil det være et problem da du ikke har adgang til det. Men så ville du formentlig slet ikke kunne få lov at komme på nettet den første time. Så jeg tror ikke det er det.

Fulgte der en router med til den pakke du har, fordi så kan det muligvis ændres i config på den, så sætter du lease period til 24 timer, som jeg har.

Ellers er det din computer som på en eller anden måde ikke er istand til at genforhandle den interne ip, men hvordan det administeres ved jeg ikke.
Billede
In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
Skaw

Indlæg af Skaw »

Tak for det hurtige svar :)
Mit net gik ned i forrige uge og kom først op igen i sidste uge. Da det så kom op igen kunne jeg ikke logge på gennem min router. En der ikke fulgte med pakken men som jeg købte ud over. Jeg kan altså kun logge på via modem, uden routeren sat til. Så pt kører jeg uden router. Har prøver at resette routeren men jeg er ikke så pisse skarp til sådan noget så jeg fik det ikke til at virke...

Havde ikke dette problem da jeg kørte gennem routeren, så ville sgu gerne have den til at køre igen. Når den er sat til er der lys i de lamper der skal lyse så det ser ud til at den kører fint. Men den kan ikke finde stofas signon side...
Ace
[Ltd edition]
Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!

Indlæg af Ace »

Ja, du kommer fint nok på når routeren er væk, ikke ?

Så er det routeren der er problemet.

Find manualen frem og find ud af hvilken ip routeren har (min kører på 168.192.1.1 så finder du bare mozilla frem og connecter til 168.192.1.1 - (hvis du bruger ie skal du lige smide http://168.192.1.1 foran.

Så er der et eller andet sted hvor der står noget om client leese, og ændre på det.

Ps. Passworded er et standart som står i manualen. Læs den igennem før du fucker noget op ;)
Billede
In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
Skaw

Indlæg af Skaw »

Når routeren er på kan jeg slet ikke logge på så det er ikke der problemet forekommer. Det er når jeg logger på direkte gennem modem. Problemet med routeren er at jeg slet ikke kan logge på når den er sat til. Men jeg kigger lige på dit forslag til hvordan den kommer op at køre igen. Poster et svar her når jeg ser om det virker. Tak for hjælpen indtil videre :)

EDIT:

Har lige kigget lidt på det. Jeg kan ikke connecte til min routers IP. Og jeg kan jo slet ikke være på nettet når den er slået til...
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

prøv med 192.168.1.1 ellers så google den.
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Slut din router til din PC og find "Standard Gateway" i Status for netværksforbindelse, så kan du i hvert fald connecte til din router via den ip og konfigurere den.

Når du er inde i routeren så find også det sted hvor du kan se om den er tildelt en ip af Stofa, det står sandsynligvis under "Status" eller lign.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Skaw

Indlæg af Skaw »

Hmm, den IP jeg får frem, når jeg gør som du siger Unitedpublic, kan jeg ikke åbne: Firefox kan ikke oprette en forbindelse til serveren 192.168.123.187

Jeg gik lige ind i network connections (engelsk XP) med routeren sat til. Der var en internet gateway som ikke er der når jeg kører uden router. Prøvede at disable den og vupti, jeg kunne logge på. Nu ser jeg om det hjælper på mit IP problem, ellers vender jeg lige tilbage. Tak for hjælpen allesammen.
Jeg har engang købt olie!
Besvar