Søger "Orgianl" & "Remix" af en sang

Leder du efter et musiknummer, et album eller bare titlen på en sang? Så er det her du skal skrive, hvad du har behov for. Læs retningslinierne øverst i dette område.

Redaktør: Moderators

Besvar
Habitat
Geografisk sted: Denmark
Kontakt:

Søger "Orgianl" & "Remix" af en sang

Indlæg af Habitat »

Sangen kan jeg ikke rigtig navet på, men omkvedet er "play that f*** music white boy".
Camp/aedruSvin 2008 @ Skanderborg Festival
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

play that funky music white boy.... måske en af verdens mest anvendte samplinger og bare selve lyrikken er indsunget af rigtig rigtig mange menesker.

Så hvilket remix du tænker på... må være et ultra bredt spørgsmål
Habitat
Geografisk sted: Denmark
Kontakt:

Indlæg af Habitat »

DjMail skrev:play that funky music white boy.... måske en af verdens mest anvendte samplinger og bare selve lyrikken er indsunget af rigtig rigtig mange menesker.

Så hvilket remix du tænker på... må være et ultra bredt spørgsmål
Ikke noget spicelt remix, Gerne noget house mix, ellers nogle populær med gang i ;D
Og gerne orginalen
Camp/aedruSvin 2008 @ Skanderborg Festival
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Funky Shiat!!

Det er jo et klasse track. Altså.. helt tilbage var det Wild Cherry der lavede den i 1976.

Tjek lige den her - er det den du mener? LINK

Jeg har den - det er sikkert, men det kan godt tage lidt tid at finde den frem... be patient :wink:

Jeg ved ikke hvor mange der har lavet det nummer, men mange har samplet - for sure.
Jeg ved dog, at Vanilla Ice lavede en cover tilbage i 1990 - og blev sagsøgt af Wild Cherry forsanger - Rob Parissi - fordi at netop han, ikke var krediteret på Ice´s cover, som den oprindelige komponist.

Robert Matthew "Vanilla Ice" Van Winkle - som han rigtig hedder - er iøvrigt en rigtig tyveknægt. Hans til dato største hit ´Ice, Ice baby´, er baseret på et bas riff fra et nummer med meget prominente bagmænd.
Grund substansen i nummeret er fra Queen & David Bowie´s ´Under Pressure´.
Den havde han søreme heller ikke fået lov at bruge.
Ikke desto mindre blev det et kæmpe hit, som er kendt den dag idag.
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Besvar