ej ej spam ok. ses til skanderborg
Det perfekte album
Redaktør: Moderators
Jeg har jo også skrevet at hver har sin smag. Men altså, alt det musik jeg har herhjemme har jeg af en grund. Det er musik jeg kan lide. Men er at det musik jeg har perfekt? Nej sku. Desværre. Tror bare vi skal granske vores musikalske sjæle endnu dybere efter at finde de evergreens vi har derhjemme. Og ja, et album kan lyde godt i dine og ikke mine ører og omvendt, men gør det det til perfekt? Siger heller ikke at det ikke gør. Men jeg har bare valgt de albums jeg ud fra min egen definition af hvad perfekt er og jeg har prøvet at været så objektiv som mulig. Men det kunne da være en go ide at få slået på plads, hvad kriterierne er for at et album er perfekt. Omend der overhovedet er nogen? For så kan jeg jo også sætte Basshunter på listen, fordi jeg synes det lyder godt.Lokefar skrev:raffay: Langfra enig med hvad du skriver. Måske er et album ikke det perfekte i dine øjne, men det er det måske i en andens. Musik er heller ikke kun noder og oktaver men ligeså meget følelser og stemning. Et album kan være det perfekte album for en fordi personen har specielle følelser tilknyttet nummeret. Sådan har jeg det f.eks. med Matchbox 20 - Unwell.
Nå topic;
Creedence Clearwater Revival - Creedence Gold
Creedence Clearwater Revival - Chronicle: The 20 Greatest Hits
Very Best of JHB (Jeff Healey Band)
Lige dem som jeg umiddelbart kan komme i tanke om jeg søger tilbage til.
go weekend.
Det er nu også fordi jeg har nogen rigtig herlige minder tilbage fra folkeskolen, en masse private fester, lidt af det første pilleri på tøsserne osv.. men jo, det var jo en kommerciel succes, og da sikkert også derfor vi hørte det så mange gange dengang..DjMail skrev:Fordi the black album blev bandets største kommercielle succes og er for mange det de kender til hård rock. Ingen tvivl om at det er et fantastisk album, men det er efter min mening hellere ikke deres bedste album.
Jeg bliver så bitter. Som i jeg er så bitter. Hold nu op med at larme. Hostepigen, der har hostet i halvanden måned. Hiphopnabo. Underbo. Nabo teenager. Udenfor. Hold nu op!!! Jeg kan ikke være i fred nogen steder. Ønsker mig alle mennesker væk. Nu.
Nej, det skal jeg bestemt ikke og har bestemt heller ikke tænkt mig. Længe leve forskelligheden. Som jeg har sagt længe, hver sin smag. Men jeg synes bare vi skulle prøve at tage udgangspunkt i topic og hvor Ace ville hen med dette. Jeg prøver bare at følge hans kriterier og opstille mine egne hvorpå jeg listede mine all-time favorites. Men hvis du har andre kriterier, kan du så ikke dele det med os andre? Sådan så vi måske kan få én samlet check-list?goafreak skrev:raffay
Hvis jeg kan lide alle numrene på et album vil jeg da kalde det mere eller mindre perfekt... Men skal du nu også til at bestemme hvad jeg synes er godt?
Jeg har prøvet at være objektiv i min liste (selvom det er meget svært) og sammentidig prøvet at holde mig til det Ace efterlyser. For selvom jeg kan lide alt det musik jeg har herhjemme er det dog ikke alt jeg synes er perfekt. Og det er uanset genre. Ved ikke helt hvordan jeg ellers skal forklare min pointe.
-
Ace
- [Ltd edition]
- Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!
Hørt !!raffay skrev:En perfekt plade skal i mine øjne ska være innovativ, være en milesten for den genre den falder ind under, samt udfordre det musikalske stadie den genre befinder sig i på daværende tidspunkt pladen bliver trykt og den skal endvidere være tidsløs.
Jeg takker for opmundringen til mit oprindelige indlæg, jeg må sige at der også efter min mening har været et par album der ikke hører til på listen over de bedste album nogensinde.
Helt enig i at musiksmag er individuel, og respekt for det. Hver må have sin smag. Men som i ser, så har jeg begrænset min liste meget. Ikke at lange lister ikker er tilladt, hvis i har nået at høre så mange albums at i har fundet flere end 10 perfekte, så respekt for det. Så vil jeg meget gerne høre jeres mening.
Men der er masser af albums som jeg godt kan lide at høre, og som jeg gerne finder frem igen og igen. Men musikalske klassikere bliver de aldrig. Ikke som de fem jeg oprindeligt fandt, frem til denne liste.
Håber at i vil være lidt mere kritiske, da der findes virkelig mange gode albums, ingen tvivl om det. Men kun CREMEN er godtnok her.
/edit: Iøvrigt så en stor ros for dit flotte og meget velgennemtænkte indlæg Raffay.

In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
Angående objektiv kritiske stilling til tingene og den "innovative og banebrydende" sat i forhold til listen med Scooters albums så er det da den største gang fis i en hornlygte. Hvilken objektivitet er der i at vælge flere albums fra Metallica (der leverer cover-numre), Dream Theater osv? Det er da mere subjektive favoritter end en kortere liste med et mindre antal af artister.
Jeg nægter simpelthen at tro at Metallica (for lige at blive ved dem) i løbet af otte år har lavet fem albums, der er lige innovative, nyskabende og stadig i samme kvalitet for genren. Hvis det er tilfældet, så er der intet i vejen med at lave en liste med Scooter. Hvis man kan lide dem i samme grad som med en forkærlighed for Metallica er den mening ihvertfald lige så god som enhver ensportet genre-liste. Synes man skal fise ned fra sin pedistal inden man begynder at prædike om hvorledes en liste er godkendt eller ej. Smag er vidt forskellig og dermed også resultaterne i sådanne indlæg.
F.eks. vil et band som Saybia vil aldrig komme på min liste medmindre den hed "Verdens ringeste albums" (iøvrigt sammen med et par Scooter-albums). Det gør da ikke mig til dommer for at sige at folk der har dem med på listen ikke har forstand på hvilke forskellige albums der må nævnes eller ej
Jeg nægter simpelthen at tro at Metallica (for lige at blive ved dem) i løbet af otte år har lavet fem albums, der er lige innovative, nyskabende og stadig i samme kvalitet for genren. Hvis det er tilfældet, så er der intet i vejen med at lave en liste med Scooter. Hvis man kan lide dem i samme grad som med en forkærlighed for Metallica er den mening ihvertfald lige så god som enhver ensportet genre-liste. Synes man skal fise ned fra sin pedistal inden man begynder at prædike om hvorledes en liste er godkendt eller ej. Smag er vidt forskellig og dermed også resultaterne i sådanne indlæg.
F.eks. vil et band som Saybia vil aldrig komme på min liste medmindre den hed "Verdens ringeste albums" (iøvrigt sammen med et par Scooter-albums). Det gør da ikke mig til dommer for at sige at folk der har dem med på listen ikke har forstand på hvilke forskellige albums der må nævnes eller ej
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Gammel tråd, men kan da lige smide mit bud også.
The Prodigy - The Fat of the land
The Prodigy (presents) - The Dirtchamber Sessions Volume One
Metallica - The Black Album
Queen - Live Magic (min første CD nogensinde. Havde en med Sebastian inden, men den tæller ikke rigtig )
Green Day - Dookie
DAD - Psychopatico
Har garanteret glemt nogen for der er sgu mange muligheder...
The Prodigy - The Fat of the land
The Prodigy (presents) - The Dirtchamber Sessions Volume One
Metallica - The Black Album
Queen - Live Magic (min første CD nogensinde. Havde en med Sebastian inden, men den tæller ikke rigtig )
Green Day - Dookie
DAD - Psychopatico
Har garanteret glemt nogen for der er sgu mange muligheder...

DAD - Psychopatico - helt klart det album jeg har sidt mest op, er kæmpe dad fan, er en slags opsamling med alle de bedste numre og de er alle optaget live, hvilket er kanon for de er helt klart best live.
DAD - Everything Glows og Soft Dogs er goså kanon albums
Linkin Park - Hybrid Theory - ja kald mig bare alt muligt, men synes det er go musik og har hørt den cd i stykker også
Troo.L.S og Orgi-E - Forklædt som voksen - 2 af mine favorit rappere lavede et album sammen, var helt vild da jeg hørte det, og det levede helt op til forventningerne
Fatboy Slim - You've come a long way, baby - også et af de albums jeg næsten har hørt i stykker
DAD - Everything Glows og Soft Dogs er goså kanon albums
Linkin Park - Hybrid Theory - ja kald mig bare alt muligt, men synes det er go musik og har hørt den cd i stykker også
Troo.L.S og Orgi-E - Forklædt som voksen - 2 af mine favorit rappere lavede et album sammen, var helt vild da jeg hørte det, og det levede helt op til forventningerne
Fatboy Slim - You've come a long way, baby - også et af de albums jeg næsten har hørt i stykker
Den vogn hopper jeg med på, genial cd den har kørt mange gange i rotation i winamp, især bonus tracket, standby og repeathirayz skrev:Troo.L.S og Orgi-E - Forklædt som voksen - 2 af mine favorit rappere lavede et album sammen, var helt vild da jeg hørte det, og det levede helt op til forventningerne![]()
Uha, det er også bare 4 album, man kan høre igen og igen. Burde næsten lige købe dem (er gået i gang med at købe alle de albums jeg har holdt af igennem tiderne). Dyr hobby har jeg siden erfaret :SSkaw skrev:Coldplay - A Rush Of Blood To The Head
Radiohead - Ok Computer
Kashmir - The Good Life
Nirvana - Unplugged In New York
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Det er da innoverende at de som de første har formået at lave en række produktioner man ikke kan kende fra hinanden 
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!