Jeg søger en amerikansk motorcross film fra 80'erne som hedder "viljen til sejr"....
Handler om en lille gruppe af unge mænd som kæmper sig op til Supercross, men under Supercross løbet bliver alle disket... og løbet bliver afsluttet ude i ørkenen....
Amerikansk motorcross film fra 80'erne
Redaktør: Moderators
Umiddelbart er filmen: "Chariots Of Fire" oversat til den pålydende titel: "Viljen til Sejr" på dansk. Den er fra 81 og har vundet fire Oscars - dog handler den om 1924 Olympiaden 
haushoej.dk skrev: Englands bedste atleter kæmper for succes ved de Olympiske Lege i 1924. For to løbere er det ikke kun æren ved at hente en medalje hjem til England, det er en personlig ære - og udfordringerne kommer inde fra.
Vinder af fire Oscars i 1981, bl.a. Bedste Film, er Viljen til sejr den sande beretning om Harold Abrahams, Eric Liddell og holdet, der bragte England en af sine største sportssejre.
Ben Cross, Ian Charleson, Nigel Havers, Nicholas Farrel og Alice Krige debuterer her i deres første større filmroller i den ligeledes debuterende instruktør Hugh Hudsons (Greystoke, Tarzan: Abernes konge) mesterværk af en film. Produceren David Puttnam (The Killing Fields, Local Hero, The Mission) sammensatte disse talentfulde skuespillere, som sammen skabte en film med unik og varig indflydelse. Med sine fantastiske billeder og det utrolig smukke soundtrack af Vangelis har Viljen til sejr ramt lige i hjertet hos filmelskere verden over.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Fantastisk film iøvrigt. Det var også den første jeg tænkte på da der stod 1980'erne. Men plottet passer slet ikke til Chariots of Fire.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Re: Amerikansk motorcross film fra 80'erne
Har googlet en masse nu, og kan ikke finde noget med den sparsomme info...loverjoy skrev:Jeg søger en amerikansk motorcross film fra 80'erne som hedder "viljen til sejr"....
Handler om en lille gruppe af unge mænd som kæmper sig op til Supercross, men under Supercross løbet bliver alle disket... og løbet bliver afsluttet ude i ørkenen....
Dog er Supercross the Movie (2005), sikkert en film for dig
http://www.gucca.dk/dvd-film/supercross ... e_5916.php
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Re: Amerikansk motorcross film fra 80'erne
ok.. Så er det nok forkert oversat på den film.. min far har den på et Betamax videobånd, men vi har ingen Betamax maskine som virker.. der skulle vel ikke være en som har en vi kan teste den på???