Månedsmix - Januar - Afsluttet

Mixer du musik, komponerer du selv eller har du lavet en fed bastard du synes vi andre skal høre? Så er det her du skal poste dine værker. Dette area er også til mixrelateret diskussion, debat og spørgsmål. Læs retningslinierne øverst i dette area.

Redaktør: Moderators

Hvem har lavet det bedste mix til testrunden?

Afstemning sluttede 05 feb 2007, 07:14

Goafreak
6
46%
dwr
7
54%

Afgivne stemmer: 13

Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Entusiasmen er der når man selv ikke skal lave noget... Og at lave et mix i måneden er altså rimelig meget!
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Er luften gået af projektet?
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg mener heller ikke det er meningen at man skal deltage hver måned. Men det kunne da tænkes at lige netop testmåneden for et nærmest fantastisk projekt ville trække folk frem af jordhulerne. Det er jo der det bedømmes hvorvidt det ønskes at blive en realitet eller løbe ud i sandet.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Ville også ha' været med men er ikke vild go' til at mixe Dj Ötzi ;)
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Cokeline skrev:Ville også ha' været med men er ikke vild go' til at mixe Dj Ötzi ;)
Hvorfor vælger du så ikke at mixe det som DU forbinder med skiferie?
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Ej havde bare ikke tid og lyst lige efter yearmixet...
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

Lige præcis som united skriver.. så mix det du forbinder eller ville forbinde med en skiferie...

må indrømme jeg ikke gider gå igang med noget før der kommer flere tilmeldinger.. og vi skal i den forbindelse nok også finde en ny deadline.. men daaaamn jeg er skuffet... :(
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Må indrømme at jeg også havde troet flere ville være med.
Men jeg skal vist ikk brokke mig da jeg deltog i tråden omkring ideen, men ikke har tilmeldt mig.

Og det kommer jeg nok heller ikke til frem over, da jeg ikke mener dj-sets og megamixes kan sammenlignes.
Brugeravatar
UnitedPublic

Indlæg af UnitedPublic »

Så meget for det koncept...

FLOT at folk kæfter op om at de vil have gang i Mix Area og ikke gør en SKID for det!!! Tværimod finder man alle mulige latterlige undskyldninger..

Emnet passer mig ikke lige

Jeg har ikke musik til emnet

dj-sets og megamix kan ikke sammenlignes

nå ja, og så er der dem som var nok så aktive i tråden om at det kunne være sååå fedt med det her koncept og slet ikke har kommenteret første runde.

TAG JER SAMMEN!

Det her er ikke nogen konkurrence som skal vindes på kompetencer, det er ren og skær underholdning for CA's brugere og et koncept som skulle vække nye brugeres interresse for Mix Area. Om man mixer liveset eller megamix er fløjtende ligegyldigt, det er ikke VM i mix det her.

Mix med det musik du har og giv folk den oplevelse med det.

Det giver bestemt ikke mig lyst til en anden gang at sætte et projekt op herinde....

Tak for lort....
Billede
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Trist synes ellers det hele lyder som en god ide men nu er jeg desværre ikke en som kan mixe endnu.

findes der ikke nogle CDer med de lalle glade sange de spiller på de ski steder? Synes det rykke :D
EMR

Indlæg af EMR »

Har lige et par mega fede sange, boarder sange:P :

Hell On Wheels - The Soda

Foreigner - Juke Box heroes

Electric Light Orchestra - Showdown
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

kan de postes op? =)
EMR

Indlæg af EMR »

DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

UnitedPublic skrev:Så meget for det koncept...

FLOT at folk kæfter op om at de vil have gang i Mix Area og ikke gør en SKID for det!!! Tværimod finder man alle mulige latterlige undskyldninger..

Emnet passer mig ikke lige

Jeg har ikke musik til emnet

dj-sets og megamix kan ikke sammenlignes

nå ja, og så er der dem som var nok så aktive i tråden om at det kunne være sååå fedt med det her koncept og slet ikke har kommenteret første runde.

TAG JER SAMMEN!

Det her er ikke nogen konkurrence som skal vindes på kompetencer, det er ren og skær underholdning for CA's brugere og et koncept som skulle vække nye brugeres interresse for Mix Area. Om man mixer liveset eller megamix er fløjtende ligegyldigt, det er ikke VM i mix det her.

Mix med det musik du har og giv folk den oplevelse med det.

Det giver bestemt ikke mig lyst til en anden gang at sætte et projekt op herinde....

Tak for lort....
Det var fandme den værste omgang tuderi.
Kan ikke se om du er tilmeldt som mixer, men ellers kunne du jo starte med at melde dig til.

Jeg synes stadig det er et fedt koncept, men lige børn leger bedst. Og hvis du ikke mener min udtalelse holder, jamen fint nok United. Men det er min holdning - så kan du tude løs så meget du vil. Selvom det ikke klæder dig.

"Om man mixer liveset eller megamix er fløjtende ligegyldigt, det er ikke VM i mix det her" Det var det tyndeste arugement jeg har set fra din side...nogensinde.

Hvad fanden har min grund til ikke at deltage, med kvaliteten af mixene at gøre ? jeg vil ikke deltage da jeg ikke mener man kan sammenligne et DJ mix og et pc mix. Og det kan de vel også godt se, hvis det ikke var fordi din tydelige ærgelse blænder dig.
Og hvis det ikke er VM i mix og ikke nogen konkurrence, hvorfor så bruge tid på et point system.

"Det handler ikke om at vinde, men om at være med" Hvis det er belæget som du vil diske op med, så kan jeg kun svare "den sætning passer kun på tabere, for alle vil squ da vinde, alle vil da være bedst eller om ikke andet en af de bedre. Sådan har JEG det ihvertfald med de fleste ting jeg går igang med"
Brugeravatar
ThomazMix
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Cph dk
Kontakt:

Indlæg af ThomazMix »

Det er nemt at være bagklog meeen hvad sagde jeg... :roll:
Synes stadig ikke mix skal laves på tid. Det er nu sjovest at mixe nå man har lyst og tid.. Og det er jo ik hver måned man har lyst til at lave et mix.
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Lige præcis ThomazMix...

Jeg gider fx. ikke at mixe i et væk... Hvis jeg lige får en sjov ide' så laver jeg det men gider ikke at mixe i et væk fordi det tager trods alt lidt mere end en eftermiddag hvis det skal være noget ordentligt på 10 min. og jeg gider ikke at aflevere et halvt mix ved sådan noget. Der kan jeg så kun gi' mail ret.
Jeg ville fx. ikke bare mixe ved det her bare for at være med...
Brugeravatar
UnitedPublic

Indlæg af UnitedPublic »

ThomazMix du behøver jo ikke at deltage hver måned, KUN når du har lyst, men opbakningen var bare langt større end tilmeldingen. :wink: SÅ få kan jo ikke have lyst til at deltage når opbakningen er så stor.... eller.....

resten gider jeg ikke kommentere, blot står jeg ved at vi åbenbart er få der gør noget for at holde liv i dette Area.
Billede
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

så sørgeligt.. dette projekt er droppet fra min side... jeg er til dels enig med unitedp.. og en ting vi nok alle kan være enige om er den ringe tilmelding samt dobbelt morale folk (specielt de nye) kom med i den oprindelige tråd...

jeg kan godt give folk ret i at det kun er sjovt at mixe når man selv har lyst.. men dette var ligeså meget et forsøg på at skaffe flere folk der gad interessere sig for megamix på et lavere plan end Megamixers og m
Mixpoint.. jeg syntes det er ærgeligt folk bare skriver "tak for mixet.. det er fedt" når man har brugt en del timer på det.. selvom man ikke er dj deep eller ben liebrand.. har man da behov for kritik..

tjah.. back to square one...
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Forstår ikke hvor man ikke bare køre projektet videre med de 2-3 tilmeldte der er og så kommer der måske flere næste gange.

Men det er jo op til klo og united

Og united man må sige du brænder for din sag, når du lavet et indlæg med så meget brok og så ikke gider kommentere et indlæg som gir dig svar på tiltale....
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg synes tuderiet til dels ligger hos mixerne. Den oprindelige tråd med ideen, hvor en masse mennesker var ind over med idéer. Idéer som der blev taget hurtigt op. Temaet skiferie blev foreslået og vedtaget af dem der stod bag konkurrencen. Allerede her begynder de første at hyle op. "Hvad betyder skiferie" og "Jeg har intet musik, der passer på en skiferie". Med hensyn til den sidste kommentar, så lur mig om dette ikke bryster sig af at være et mp3-board og det er da set før at folk har fået en mp3 tilsendt. Så kunne man jo starte med at requeste de par numre man nu skulle bruge.

Moderaterne herinde har til dels fået skyld for at være for langsomme med at ændre, vedtage osv. Der har for nyligt været sagt at vi ikke behandler folk lige og vi nærmest minder om et diktatur... Svaret på den måske langsomme reaktionstid kan jeg da lige komme med to eksempler på:

Dette specifikke emne, hvor der er nogle der gider at tage initiativ til at starte det op. Men fra dag et er der vrølv med brugere (temavalg blandt andet). Det kan nu engang ikke lade sig gøre at gøre alle så jublende lykkelige at de alle går på toilettet og tager en fællesspiller over en kiks af begejstring.

Vi havde en tråd for måske halvanden år siden, der gik i retningen af nye tiltag på CA. Et af de mange forslag var vores egen ugentlige chart, som yours truly gerne ville sørge for at det blev til noget. Jeg linkede endda til et program, der automatisk generede stats i Winamp. Et af de mange spørgsmål til mig der var hvad dem der brugte iTunes så skulle bruge - eller hvad med dem der hørte cd'er på anlægget. Angående anlæg-problematikken, så kunne jeg umiddelbart ikke se nogen løsning på dette udover en blok og en kuglepen, og med hensyn til iTunes, ja så kunne det jo ske at man selv ville lave en Google-søgning. Jeg bruger ikke iTunes, så hvor skulle jeg umiddelbart vide det fra? Ikke sagt at jeg ikke gerne ville undersøge sagen. Men det er fandme svært at tage sig sammen når indlægget ikke starter med lidt ros over initiativet (det er børnehave-agtigt at forlange dette, men vil I ikke også gerne have at vide hvis I gør et godt stykke arbejde på jobbet lige så vel som i forventer at få at vide hvis I har lavet noget lort?). Det handler om et samspil mellem de indvolverede, hvad enten man har en lille latterlig tekst med "moderator" eller ej. Det er måske også en af grundende til at boardet endnu ikke har fået en opdatering til et nyt look, et nyt logo eller hvad ved jeg.

Ja man gider måske ikke mixe hver måned og det er da også helt iorden. Men så lad være med at bringe det op og tale så meget for at få det sat i kraft i en måned hvor I øjensynligt ikke gider. Det vidste I vel godt da I ramte tasterne i den oprindelige tråd. Desuden var denne runde en prøverunde. Mon det så er så helt livsnødvendigt vigtigt at i rammer temaet lige i øjet - jeg tvivler. Kunne det tænkes det var en test, for at vise hvorledes det kom til at foregå? Og iøvrigt er det da fint hvis I, mixerne, ikke havde ramt temaet lige i plet. Det ville jo sætte lidt krav til dem der skal bedømme mixet, udover kommentaren "det er feee'd - du får fem point".

At livemix og pcmix ikke kan bedømmes ens er jeg til gengæld enig i. Pcmixet kan så at sige post-produceret i en større grad til perfekthed, hvorimod livemixet, for at være trofast mod konceptet jo ikke skal andet end konverteres til mp3. Men igen kan man ikke gøre alle tilfredse og derfor må man vel vælge hvad flertallet ønsker. Således er det også ved folketingsvalg. Der får den fløj med flest stemmer magten og formanden for det parti med det største antal stemmer der, statsministerposten. Det er noget de fleste indfinder sig med (med undtagelse af Ungdomshuset).

Jeg synes til gengæld også at det er lidt synd for dem der har tilmeldt sig, ikke at gennemgå testen. Jeg ser det som at valget burde være truffet i samspil med dem, hvis de nu virkelig brænder for det og blot for at statuere et eksempel på at der faktisk kan betale sig at vise noget initiativ.

Om pointsystemet er til for at se hvem der vinder og derfor tvinger folk til at være med hver måned eller om det bare er for sjov og det handler om at være med? Det er vel både og. Pointsystemet kan jo bruges til at vurdere hvorledes en selv, den enkelte mixer, er i stand til at forstå en opgave - set ud fra andres synspunkt og måske med tilhørende kritik-tekst i vurderingen. Ved pointskalaen kan man så se om man kan forbedre sig. Dette er et fænomen, der er kendt fra den helt almindelige undervisning, også benyttet i folkeskolen: Karakterskalen. Kunne det tænkes at der også på Chart Attack ville blive benyttet et gennemsnit ud fra antallet af mix man havde deltaget med og dermed kunne "kåre en vinder"? Dette kunne jo være kommet op i løbet af den tid hvor testmixet forløber og under evalueringen heraf.

Jeg orker simpelthen ikke at læse korrektur. Jeg er småstiv så I må lige leve med dette indtil jeg får tid til at gennemgå teksten engang.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar