Re edit af Nik og jay - lækker og regga sex

Mixer du musik, komponerer du selv eller har du lavet en fed bastard du synes vi andre skal høre? Så er det her du skal poste dine værker. Dette area er også til mixrelateret diskussion, debat og spørgsmål. Læs retningslinierne øverst i dette area.

Redaktør: Moderators

Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Re edit af Nik og jay - lækker og regga sex

Indlæg af Maunus »

Hey.

jeg har i en alder af 16 år nu taget op med mig selv jeg ska prøve lave lidt musik og her er mit allerførste værk.. (Ja skyd mig!)

Vil gerne være den første til at indrømme det ikke lyder for godt, så det behøver jeg ingen bemærkninger om.

Jeg har ikke lavet hele sangen men her er hvad der er.

Håber at få lidt tilbage om hvad jeg kan gøre for at få det til at svinge lidt mere sammen? Eller hvis i har andre forslag, husk det er første gang jeg bruger programmer (acid 6.0 pro og det er første gang jeg har lavet noget!!) ;)

Tak for opmærksomheden.

http://www.speedyshare.com/725482328.html
Mikkel
Geografisk sted: DK

Indlæg af Mikkel »

Samplingen er i hvert fald noget du skal arbejde med - Lækker ligger skævt på Raggasex, og undervejs bliver N&J stoppet midt i et ord ("og med den måd' du sætter håret op p...") ...
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Ja det var så lidt med vilje at lige lave den skilning den måde du sætter håret op.......på

hvad ikke engang havd samplingen er. :/ Hvordan kan jeg ændre dette?

Tak for kritikken nu ved jeg hvad jeg har at arbejde med.
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Sampling er, når du tager et lydstykke (ofte et kort udsnit af en vokal til en sang, et lydstykke fra en film, en optagelse af din kat, når du hiver den i halen - hvad som helst) som bliver klippet og/eller gentaget flere gange - gerne i takt med musikken.

Sampling bliver af mange betragtet som lidt 90er agtigt, da det var meget "in" at gøre i 90erne, men er blandt mange dance-lyttere stadig in.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

dwr
arh, mange tak.

Findes der nogle gode råd for at få dem til at passe bedre ind?
Hvad er der ellers jeg kan rette på? :/
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Mpdr3i skrev:dwr
arh, mange tak.

Findes der nogle gode råd for at få dem til at passe bedre ind?
Hvad er der ellers jeg kan rette på? :/
Lidt standard råd er:

Følg takterne. Start altid på takt 1 og slut på takt 4, hvis muligt.
Takt 1 er typisk der hvor du vil kunne høre ændringer i sangen. Takt 1 følger grundrytmen og falder "oftest" sammen med første takt i omkvædet, verset, downbeat, mellemstykke, intro, outro osv.

Sæt Acid til at dele takter i 16ende dele istedet for efter zoom-funktionen, da den sutter.

Kan ikke udtale mig om nummeret, da jeg ikke har hørt det. Jeg sidder på arbejdet og kan derfor ikke lytte til noget.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

dwr
Lyder som gode råd, hvordan sætter jeg den til det med takterne?

Kan jeg se nogle steder hvor langt takterne er kommet, så jeg ikke selv skal tælle?
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Du kan se en slags "lineal" i toppen, hvor den fortæller dig hvilket takt og hvilken del-takt du er ved (del-takterne er dem jeg i mit tidligere indlæg omtalt "takter" - nemlig 1 til 4)

Hvor du ændrer takter-opsætningen er et sted oppe i menu-linien (files, edit, etc).
Der kan du vælge "snap to grid" hvilket jeg altid bruger og så kan du sætte hvordan grid'et opdeles..

1/4
1/4-Triplet
1/8
1/16 <- den plejer jeg at bruge.
1/32
etc..
Dj Dk
Geografisk sted: der hvor jeg befinder mig nu
Kontakt:

Indlæg af Dj Dk »

Jeg vil sige at du har meget og lære endnu , men det er bare med at øve sig , så bliver man bedre, "Øvelse gør mester ":D
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Dj Dk skrev:Jeg vil sige at du har meget og lære endnu , men det er bare med at øve sig , så bliver man bedre, "Øvelse gør mester ":D
Som han jo har antydet, så ønsker han gerne noget feedback.
Istedet for bare at sige, at han har meget at lære, så fortæl ham hvad du synes lyder/er forkert.
Du behøver ikke kunne foreklare, hvordan det løses - men du kan jo åbenbart høre, at noget er galt - så sig hvad ;)
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Nu må det være nok! Stop med det reggasex!
BØH
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Det er vel et ok nummer at starte med, når man er helt ny.. Det er jo ikke fordi, der er store udfordringer i det, hvilket i og for sig kan være ganske godt.

Hvis der er for mange udfordringer i det, så bliver det bare uoverkommeligt og uoverskueligt og så giver folk op. Nææh... Jeg er synes det er et ganske udemærket valg.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

dwr -> tak for støtte. ;)

Jeg kigger lige efter det med takterne om lidt.

Jeg har lige prøvet rode med nogle samples på et beat og det passer meget godt sammen nu, vil jeg da mene. :) Men så skal jeg til at have sat et vers ind, så er det svært at få det til at passe i rytmen.. Hvad gør jeg for at sætte tempo på teksten op eller ned uden at det er med pitch. (Sådan at det ikke bliver musse stemmer hvis i forstår. :))
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Du sætter hak i "preserve pitch"
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

et lille hint til hvor jeg kan finde den henne? :)
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Under Properties for det enkelte nummer
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

ok nu er der sket noget lort. :/

Jeg åbnede det du fortalte og så satte jeg kryds i den der og så blev beatet langsomere (kunne godt nok ingen forskel høre med det på og uden det på) så lukker jeg programmet fordi jeg ikke ku få den normale lyd tilbage. jeg lukker og gemmer det IKKE! så åbner jeg igen men så er stemmerne stadig sådan.. så har det jeg har klippet ud rykket sig fordi tempoet er lavet om og det hele lyder af *** til. kan jeg ikke redde det igen?
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Prøv lige at tage et screenshot af hvor du ændrede noget og læg det op på www.imageshack.us
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Tak for det men kan ikke rigtig høre nogen ændring? Hvad gør det beatmaping egentlig? Og skal jeg bruge det på acapellas også?

Fik lyst mit lille problem ved at ligge de filer jeg samtidig havde flyttet på tilbage på skrivebordet hvor det lå tidligere
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Mpdr3i skrev:Tak for det men kan ikke rigtig høre nogen ændring? Hvad gør det beatmaping egentlig? Og skal jeg bruge det på acapellas også?

Fik lyst mit lille problem ved at ligge de filer jeg samtidig havde flyttet på tilbage på skrivebordet hvor det lå tidligere
Prøv dig nu bare frem og leg lidt med det...
BØH
Besvar