Dj Shadow - Organ Donor

Herunder hører kun snak om musik. Spørgsmål om kunstnere, tracklister, udgivelser og covers hører også under denne kategori.

Redaktør: Moderators

Besvar
pono
devarjokendte.dk

Dj Shadow - Organ Donor

Indlæg af pono »

Jeg har lige fundet den her "gamle" sang frem, som jeg havde mistet. Jeg husker tydeligt, hvor fedt det var at stå på board til den sidste år i sneen

Vil bare sige til jer, der ikke kender den, at i skal ta og købe hans cd, hvor nummeret ligger på. Nummeret ligger på hans cd Preemptive Strike fra 1998

Ved ikke hvad genre det er, men det er vel elektronisk af en art..Dog ligger hans cd´er under Hip hop i pladebutikken
Mikkel
Geografisk sted: DK

Indlæg af Mikkel »

DJ Shadow er mig bekendt triphop?
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Altså sangen ligger nr. 9 på albummet:

DJ Shadow - Endtroducing...(1996, Mo Wax, MW 059 CD)

Genre: Electronic
Style: Abstract, Trip Hop

- Mærkeligt indlæg btw.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
niller

Indlæg af niller »

Jeg mener normalt DJ Shadow smides ind under instrumental hip-hop, men når hans tracks er så varierende er det jo naturligvis svært at klistre én endegyldig genre på ham, så mange af de andre kan vel være ligeså gode. Men hans beats synes jeg også ofte er meget hip-hop-inspirerede og så smider han gerne nogle syrede electronica-lyde oveni baljen. Organ Donor udkom mig bekendt først på Endtroducing i 1996, mens Preemptive Strike fra 1997 samler op på noget af hans tidlige arbejde og også indeholder en udgave af Organ Donor. Især albummet Endtroducing, men også de efterfølgende The Private Press fra 2002 samt The Ousider fra sidste år kan varmt anbefales.

Det kan i øvrigt også nævnes, at Josh Davis, som han også hedder, udgjorde den ene halvdel af UNKLE på det første album, der i mine øjne også er umådeligt lækkert.
HurriJ-
Geografisk sted: 8471 - Sabro

Indlæg af HurriJ- »

før i tiden breakede (breakdance) jeg til sangen og ved jeg mange andre også stadig gør :)

Fedt nummer
pono
devarjokendte.dk

Indlæg af pono »

Ja, det er vel et mærkeligt indlæg :) Syntes bare lige præcis den sang er så fed, at alle skal høre den..Så ville bare nævne den for de folk, som ikke kendte den
Besvar