MTS M2TS Problem

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

MTS M2TS Problem

Indlæg af FrZ »

På mit arbejde har de netop købt et super lækkert Sony HDR-SR1 kamera. Det optager i overdrevet god HDi kvalitet, og billederne skulle efter sigende være optimal kvalitet for et kamera af den størrelse. Men når jeg skal have filmene ud af det lille monstrum, ligger de i MTS format. - Det kender jeg så absolut ikke, så jeg begynder at google efter muligheder for at konvertere de små filer til noget brugbart.

Falder straks over denne side: http://www.jakeludington.com/camcorder/ ... rders.html

Hvor han skriver en masse om hvordan man konverterer m2ts filer (som kameraet efter sigende også skulle producere, vores gør bare ikke?!?!). Men programmerne er ikke freeware, og det fungerer ikke rigtigt det han skriver...

Så faldt jeg over det her forum: http://www.sonyhdvinfo.com/showthread.php?t=8638

Hvor han i bund og grund stiller de samme spørgsmål som jeg, men jeg synes ikke han får et brugbart svar. Nu spørger jeg derfor jer: Hvad er en MTS fil, hvordan konverterer jeg den nemt (helst freeware, og uden for meget kval. spild). Hvorfor snakker de om M2TS - og ikke mindst.. PASSER DET HER VIRKELIGT:
Jake Ludington's MediaBlab skrev:The first batch of software editing tools isn't expected until March 2007. While we wait for video tool providers to catch up, there's no effective workflow for editing the AVCHD M2TS files created by the HDR-SR
tomdn01@sonyhdvinfo.com skrev: Unfortunately, today there is no major editing software (Adobe, Pinnacle,...) that supports this format. So there is no possibility of editing in HD.I've read that this will be solved by the end of 2007.
Jeg forstår det virkeligt ikke, og jeg synes ikke det er fedt, at vi har købt kameraet uden noget som helst medfølgende sony software :/ [købt i Japan for godt 13 kilo bong mix]

Kode: Vælg alt

HELP ME OUT HERE - EVEN THOUGH ITS FOR COMMERCIAL PURPOSES
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Nu har Sony det jo også med at prøve at gennemtvinge deres eget format altid, så det vil ikke komme bag på mig, at der ikke er noget redigering før de selv bestemmer sig for at lave et program.
Har dog ingen viden overhovedet på område...
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Nu har vi så fået fat på Sonys software - og kan nu afspille hvad der ligger på kameraet. MEN! Det giver INGEN mulighed for at konvertere, klippe eller noget andet.

- Det er jo fucked, jeg er ude i at screencapture det i morgen med lyd og billede - pænt neder!

Så derfor er ALLE idéer stadig mere end velkomne
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Jeg skulle lige til at foreslå et DV (firewire) kabel, men det kan jeg jo så se at Sony har valgt ikke at udstyre kameraet med :roll:

Sådan har det jo desværre altid været med Sony....
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Har I prøvet og tage kontakt til Sony Danmark ? og spørge dem om det virkelig kan være rigtigt, der ikke er andre muligheder ?
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

amh skrev:Har I prøvet og tage kontakt til Sony Danmark ? og spørge dem om det virkelig kan være rigtigt, der ikke er andre muligheder ?
Nu gjorde jeg det ikke selv, men så vidt jeg kunne forstå på min kollega, så kunne de intet gøre på nuværende tidspunkt :S
Besvar