Skal du have en ny billig bærbar?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
yeah
Geografisk sted: Lige her!

Skal du have en ny billig bærbar?

Indlæg af yeah »

Hey - jeg står og skal til at erhverve mig en ny bærbar computer.

Det jeg har søgt efter var en computer der overall dækker de fleste behov i 7-8000 krs klassen... Et must var at det skulle være en core 2 duo processor... men til denne pris var det for mig umuligt at finde en der ikke gik for meget på kompromis med andre faktorer som RAM, grafik og HDD.

Men men men - fandt dog en relativ ukendt computer der skilte sig ud med en perfelt blanding til de flestes behov.

Valget faldt på en bærbar af mærket Zartego TW3:
http://www.zartego.com/shop/default.asp ... M55081%2D1

Må indrømme at jeg tænkte at det lød for godt til at være sandt så jeg søgte lidt info og kom frem til denne test:
http://www.laptopworld.dk/Anmeldelse_Zartego_TW3.php
Du får i denne maskine ydelse som næsten er på samme niveau som LG S1! Prisforskellen er på mellem 4000-5000 kroner, hvilket alene siger, hvor fornuftigt et køb det er. Jeg havde ikke forventet, at vi ville se så fornuftig ydelse til prisen.
På edb-priser.dk er der 5 brugere der har tilbagemeldt med topkarakter:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... &ID=256430

Den jeg ha i tankerne er en TW3 med en core2 1,66mhz proc. til 7295,-
Dog har jeg tænkt mig at tilvælge en 120 gb hdd til +325,-

Glæder mig til at få den bestilt - er dog ikke gjort endnu! skal altid lige sove på den slags :-)

Men syntes lige at jeg ville dele dette fund med jer...

Kommentarer og evt. bedre alternativer er velkomne :-)
-> !!! Music is my language !!! <-
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Hvis man kan "nøjes" med AMD Turion™ 64 X2 så kan man sagtens få en maskine tilsvarende til samme pris og så endda en mærkevare

http://salg.tdc.dk/is-bin/INTERSHOP.enf ... vatCatalog
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Brugeravatar
yeah

Indlæg af yeah »

UnitedPublic skrev:Hvis man kan "nøjes" med AMD Turion™ 64 X2 så kan man sagtens få en maskine tilsvarende til samme pris og så endda en mærkevare

http://salg.tdc.dk/is-bin/INTERSHOP.enf ... vatCatalog
Jeg har bare ladet mig fortælle at der er en relativ stor forskel på en x2 og core2, hvor core2 er væsentlig hurtigere og har længere batteritid...

Kan sagtens se at den hp er en lækker maskine, men den har desværre kun 128 MB delt grafikhukommelse - hvilket ikke er ret meget...
Brugeravatar
UnitedPublic

Indlæg af UnitedPublic »

Du har sikkert ret i det med batteritiden, men hvad du skal med mere grafikhukkomelse i en bærbar ved jeg ikke.

Min erfaring har lært mig at billige bærbare er lavet af billige materialer og ikke har nær den samme finish som de rigtige mærkevarer (nej ACER er ikke en mærkevare længere, kun et flad discountprodukt).

Har haft en del bærbare og vil aldrig mere gå på kompromis med kvaliteten af maskinens indpakning igen, det har jeg simpelthen haft for dårlige oplevelser med.

Mit seneste indkøb er en HP og der er langt fra mine 2 seneste, en ACER og en LIFETEC som jeg udelukkende handlede på grund af vilde specs og billige priser... Men ikke denne gang.
Billede
Brugeravatar
yeah

Indlæg af yeah »

Jeg har nu haft Acers billigste serie aspire i 2 år - uden de mindste problemer...

Ta et firma som zepto - det kan de fleste acceptere - de har osse været nye engang...?

Og med hensyn til computerens holdbarhed - så vil jeg uanset hvad forsikre den - om det var en mærkevare eller ej - og så kan det jo være ligemeget???
(har fået to sprit-nye computere på den bekostning i tidens løb)

Tar du f.eks. http://www.tvforsikring.dk så koster en forsikring der dækker stortset alt i 3 år ca en tusse...

Så hvis man vil have kvalitet for kvalitetens skyld kan jeg sagtens følge dig, men synes det svarer lidt til valget mellem en ssang young og en mercedes - motoren bliver til begge biler godt nok lavet af merceds - men indpakningen til en ssang young i korea...
Havde jeg haft pengene, havde jeg da osse valgt et andet mærke - men lige nu er det min vurdering at jeg ikke kan finde bedre til 7000 +/-...
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

yeah skrev:Ta et firma som zepto - det kan de fleste acceptere - de har osse været nye engang...?
Så vidt jeg husker lagde Zepto ud med kun at lave High-End produkter i en meget dyr prisklasse, det giver den en utrolig troværdighed, når de så begynder sidenhen at sprede sig over en større markedsandel.

Besides.. Zepto er dansk - det rykker da :D
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
yeah

Indlæg af yeah »

FrZ skrev: Så vidt jeg husker lagde Zepto ud med kun at lave High-End produkter i en meget dyr prisklasse, det giver den en utrolig troværdighed, når de så begynder sidenhen at sprede sig over en større markedsandel.

Besides.. Zepto er dansk - det rykker da :D
Enig enig! Zepto ville osse være mit valg hvis pengene var der.. :lol:

Men hentydede bare til at man ikke nødvendigvis skal forkaste et firma som noget bras bare fordi de ikke har positioneret sig på markedet endnu... der står i testen at de starede i 2006... så der går vel lige lidt før det bliver mere alment kendt...

Ps. Zartego bliver samlet lidt uden for viborg så er osse "semi-dansk"...
Brugeravatar
UnitedPublic

Indlæg af UnitedPublic »

Tjae, man har vel hver sin smag så må jeg konstatere..

Min mor har en Zepto og der er godt nok ikke meget High-end over den. Når man har ved den føles det som en halvfuld fiskekasse, både i stabilitet og vægt.

Men smag og behag er vel forskellig.
Billede
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Har selv en Zepto, jeg købte for et par måneder siden.. Den er jeg godt tilfreds med..

Ang. den Zartego er noget af det der slår mig den sidste linie i anmeldelsen af den

Negativt
- Tastatur med krævende tilvending.
- Design omkring knapper og dioder
- Ekstraprogrammer kunne måske have været interesseret.
- KVALITETEN

Det lyder jo ikke så godt...
Billede
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

hehe kvaliteten er dårlig, men ellers er det aaaaalllll gooood
Brugeravatar
UnitedPublic

Indlæg af UnitedPublic »

Bilka har i Syddanske medier i denne uge en reklame i for en HP pavillion med Core2 duo og 1 gb ram, 120 gb hdd osv... 6999,-

Den er ikke i deres weekendreklame.. men da klart noget jeg ville overveje hvis jeg alligevel skulle ud og bruge 7000 bobs.
Billede
thorolf15
Geografisk sted: Somewhere in France :)

Indlæg af thorolf15 »

CrazyBrain skrev:Har selv en Zepto, jeg købte for et par måneder siden.. Den er jeg godt tilfreds med..

Ang. den Zartego er noget af det der slår mig den sidste linie i anmeldelsen af den

Negativt
- Tastatur med krævende tilvending.
- Design omkring knapper og dioder
- Ekstraprogrammer kunne måske have været interesseret.
- KVALITETEN

Det lyder jo ikke så godt...
Ender sku da med de laver en baerbar der hedder "ZivaGo" For satan der maa vaere en stor hukommelse i naar den udkommer!
Besvar