Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.
jeg satte min ekstern harddisk til også fuckede mit d drev op.. Nu kan jeg ikke komme ind på den, er der på nogen måde chance for at jeg får den til at lave igen og hvordan. Og hvis jeg ikke kan få den til at leve, nogen der kan mig et program, så jeg kan hente den tabte dataer.?
Altså ingen af mine programmer der lå på D drevet virker. Og kan sagtens starte computeren, jeg sidder ved den nu. men kun C drevet der virker også virker med Ekstern også..
du skal skille lortet af - høre om der er omdrejninger på disken, hvis ikke er den død og du kan dermed ikke rede dataene ved getdata back. Getdata back kan bruges hvis du har formateret din disk og du havde data gemt på disken som du ikke fik lavet backup af. Så er dataene stadig gemt i clusters som du kan få frem igen ved disse applikationer.
Du kan også prøve at bytte om på stikkene - prøv at tag stikkene fra drev H og sæt dem over i drev D og se om den så vil virke
H drevet kører med USB stik. Jeg kunne måske prøve at smide mit D drev over i den ekstern også bare lige lade H ligge, ellers bytte om på stikkende på C Og D ?
Kan i ikke lægge getdataback op? jeg vil godt have det da jeg har et anderledes problem. Min HD er ved at kradse af og har mange bad sectors plus jeg fik slettet omkring 20gb... det skulle være muligt og få dem igen.
Bakko skrev:H drevet kører med USB stik. Jeg kunne måske prøve at smide mit D drev over i den ekstern også bare lige lade H ligge, ellers bytte om på stikkende på C Og D ?
Prøv kun at smide D over i den eksterne og lad H ligge uden tilslutning.
Før du begynder at rode rundt med Get data back - så check lige om HDén kan ses i XP´s computer administration under diskhåndtering.
Jeg har oplevet flere PCér - især dem med Sata diske, hvor man pludselig ikke kan komme i kontakt med drevet mere, eller det ser ud som om, at der ikke er nogle data på disken. Af en eller anden årsag, så kan XP finde på at deaktivere drev. Hvis det er det der er galt, så skal du bare aktivere drevet igen - fra diskhåndteringen.
Iøvrigt: Besynderligt nok - er det næsten altid på Maxtor drev jeg har set dette problem.
Om du har det problem -kan jeg jo ikke sige. Men det kan ikke skade at chekke.
for at vi kan hjælpe bliver du nødt til at fortælle os lidt mere om hvad du har foretaget dig. Jeg er stadig ikke blevet klog på hvad du har gjort osv.!
Man laver normalt test&trial - men foretager sig kun én handling og afprøver om det virker. Sådan kører man det hele igennem indtil man har identificeret fejlen.!
Du har aldrig svaret mig på om der er liv i harddisken - dette gøres ved at stikke fjæset ned til disken og høre om den larmer haha