Req: Nemt program til at lave DVD

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
DJ LAU

Req: Nemt program til at lave DVD

Indlæg af DJ LAU »

Mig og nogle venner var på skiferie i uge 7, og der optog vi ca. 1½ times video som vi nu har lagt ned på computeren i mpg-format. Jeg har nu lovet, at jeg nok skal sørge for at få lavet det om til en DVD. Jeg prøvede Windows DVD Maker, som følger med til vista, men synes det var lidt irriterende, at man ikke kunne bestemme hvor scenerne skulle starte og sådan. Kunne godt tænke mig et program, der var lige så let at bruge, men som havde lidt flere muligheder.
EMR

Indlæg af EMR »

Pinnacle et eller andet.. har glemt hva det hedder
Zivago

Indlæg af Zivago »

2 programmer som er ultralette at bruge:

ConvertXtoDvd og DvdSanta.

Vil du lave noget mere avanceret med menuer - effekter osv, så kan du bruge WinDVD creator.

Du kan også bruge Nero - men det er ikke så godt til formålet efter min mening. Jeg synes resultatet ofte er ret så pixeleret.

Zivago
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Der findes kun ét program.. Adobe Premiere Pro
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Acid
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Acid »

ConvertXtoDvd har jeg brugt siden det kom på gaden og jeg har ikke fundet noget der er nemmere at bruge endnu. Her kan du også bestemme hvornår hvert enkelt kapitel skal starte osv.

Hvis du vil have det er det her http://www.gigasize.com/get.php/472070/ ... 3Patch.rar
--==Heller en god trekant, end en ond cirkel==--
Zivago

Indlæg af Zivago »

UnitedPublic skrev:Der findes kun ét program.. Adobe Premiere Pro
Joo - det er et fedt program. Bruger det også selv. Men han efterlyste et program, som er simpelt at bruge. Han skal bare konvertere en fil til DVD - efter hvad jeg har forstået.

Zivago
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Har nu leget en del med de forskellige programmer (på nær adobe, da det lød lidt advanceret), og har fundet ud af, at WinDVD Creator falder bedst i min smag. Er der nogen der har nogle flere templates til det?
Brugeravatar
TD-MILI
Kontakt:

Indlæg af TD-MILI »

UnitedPublic skrev:Der findes kun ét program.. Adobe Premiere Pro
ikke lige frem nemt at bruge :D
Det er jo kun den personlige formue der skiller Peter Asschenfeldt fra Rudi Frederiksen.

Marge: You do remember your promise to the children, don't you?
Homer: I sure do! When you're 18, you're out the door!
Billede
Besvar