REQ: D.A.D og Preben Uglebjerg
Redaktør: Moderators
REQ: D.A.D og Preben Uglebjerg
søger 2 sange
D.A.D - Lawrence of Surburbia
og
Preben Uglebjerg - Texas Gule Rose..
D.A.D - Lawrence of Surburbia
og
Preben Uglebjerg - Texas Gule Rose..
Suburbia*
01-lawrence_of_suburbia-rod.mp3
http://www.megaupload.com/?d=ANF3I4HE
http://kortlink.dk/3qnh
01-lawrence_of_suburbia-rod.mp3
http://www.megaupload.com/?d=ANF3I4HE
http://kortlink.dk/3qnh
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
LOL
Preben Uglebjerg - Texas Gule Rose.. den har jeg faktisk på en gammel
lakplade - en såkaldt 78r.. (ja, en LP kører 33rpm, en single 45rpm, og en 78r... tadaaa - 78rpm.)
Har bare ikke noget der kan spille den
MEN - er sikker på Zivago er freeesh og at han har den i sit enorme arkiv.
Ja, jeg har set det og udnyttet det mere end én gang.
Det var trods alt ham der kickstartede mig som DJ tilbage i `84.
(ikke 1884 selvom det er fristende at tro... 1984)
Preben Uglebjerg - Texas Gule Rose.. den har jeg faktisk på en gammel
lakplade - en såkaldt 78r.. (ja, en LP kører 33rpm, en single 45rpm, og en 78r... tadaaa - 78rpm.)
Har bare ikke noget der kan spille den
MEN - er sikker på Zivago er freeesh og at han har den i sit enorme arkiv.
Ja, jeg har set det og udnyttet det mere end én gang.
Det var trods alt ham der kickstartede mig som DJ tilbage i `84.
(ikke 1884 selvom det er fristende at tro... 1984)
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
jo - jeg har den også som 78ér. Så den skal lige rippes og renses digitalt. Lyden er ikke den den bedste - men det skal jeg nok klare med Adobe Audition. Jo - jeg har en pladespiller, der også kan klare de gamle 78ére........
Du må lige vente lidt. Det tager tid.
Plys - et lille tip. Hvis du vil rippe dine gamle 78ére - men ikke har en 78ér pladespiller, så rip dem med Adobe Audition - ved 45 rpm. Marker så alt det du har optaget med CTRL+A, og vælg time /pitch - stretch.
Marker resample og juster stretch% - så tracket bliver speedet op. Tror den skal stå på omkring 73% - men er ikke helt sikker. Det kan du hurtigt finde ud af. Tryk så på ok, og du har skiven resamplet til den rigtige hastighed.
Det er faktisk let
Zivago
Du må lige vente lidt. Det tager tid.
Plys - et lille tip. Hvis du vil rippe dine gamle 78ére - men ikke har en 78ér pladespiller, så rip dem med Adobe Audition - ved 45 rpm. Marker så alt det du har optaget med CTRL+A, og vælg time /pitch - stretch.
Marker resample og juster stretch% - så tracket bliver speedet op. Tror den skal stå på omkring 73% - men er ikke helt sikker. Det kan du hurtigt finde ud af. Tryk så på ok, og du har skiven resamplet til den rigtige hastighed.
Det er faktisk let
Zivago
Så er nummeret klar:
http://download.yousendit.com/E2F9AFA3168E8253
Jeg har pakket et "bonus" track med. Det er den engelske udgave (Yellow rose of texas), som Mitch Miller indspillede i 1955. Den rippede jeg lige i samme omgang. Preben Uglebjerg indspillede den senere samme år. Så der er tale om 52 år gammel indspilninger.
Men melodien er nu meget ældre. Der er en legende bag den.
Den stammer fra omkring 1835. Det er en folkevise, men man ved ikke hvem der egentligt har skrevet den. Den originale melodi, skulle egentligt handle om en pige ved navn Emily D. West, der boede i texas, og forførte General Antonio López de Santa Anna. Han ledede Mexico, og var kommandør i det meksikanske militær.
Man mener at original titlen, skulle være: Emily, the Maid of Morgan's Point.
I 1944 - blev melodien endvidere brugt i en western. Kan du gætte hvad den hed ?. - Yellow rose of texas. Den er instrueret af Joseph Kane og omhandler en mand ved navn Roy Roger. Han er forsikringsmand, som bliver sendt ud efter en bankrøver, for at få fat i pengene fra et bankrøveri. Det er en western med komik, slåskampe og musik.
Der er mange der har indspillet melodien. Men nu fik du da den du ville have + en ekstra.
Så får i ikke mere for den 25 øre.....
Zivago
http://download.yousendit.com/E2F9AFA3168E8253
Jeg har pakket et "bonus" track med. Det er den engelske udgave (Yellow rose of texas), som Mitch Miller indspillede i 1955. Den rippede jeg lige i samme omgang. Preben Uglebjerg indspillede den senere samme år. Så der er tale om 52 år gammel indspilninger.
Men melodien er nu meget ældre. Der er en legende bag den.
Den stammer fra omkring 1835. Det er en folkevise, men man ved ikke hvem der egentligt har skrevet den. Den originale melodi, skulle egentligt handle om en pige ved navn Emily D. West, der boede i texas, og forførte General Antonio López de Santa Anna. Han ledede Mexico, og var kommandør i det meksikanske militær.
Man mener at original titlen, skulle være: Emily, the Maid of Morgan's Point.
I 1944 - blev melodien endvidere brugt i en western. Kan du gætte hvad den hed ?. - Yellow rose of texas. Den er instrueret af Joseph Kane og omhandler en mand ved navn Roy Roger. Han er forsikringsmand, som bliver sendt ud efter en bankrøver, for at få fat i pengene fra et bankrøveri. Det er en western med komik, slåskampe og musik.
Der er mange der har indspillet melodien. Men nu fik du da den du ville have + en ekstra.
Så får i ikke mere for den 25 øre.....
Zivago
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Hehe - cool Ziv 
Meeen, jeg er nu ikke helt sikker på at de dersens lakplader skal op i min fine (aldrende) B&O Tangential vinylfræser
Meeen, jeg er nu ikke helt sikker på at de dersens lakplader skal op i min fine (aldrende) B&O Tangential vinylfræser
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Hmm. her troede jeg at Plys var en bamsebjørn. Men han er åbenbart en kylling. Der er ikke noget at være bange for......Plys - det nye kuld skrev:Hehe - cool Ziv
Plys - du kan da låne en ekstra vinyl fræser af mig, hvis du vil have al din "lak" drønet over til CD - MP3 eller lign....
Jeg kigger iøvrigt snart forbi. (Når både du og jeg har tid).
Zivago