Program til at "låse" computeren

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Program til at "låse" computeren

Indlæg af goafreak »

Hej CA'ere.

Det står sådan til, at jeg skal til en fest her om en uges tid og jeg ta'r derfor min computer med så vi har lidt musik at lytte til. Men da jeg ikke vil have folk skal rodde i alt mit lort (F.eks Reason) ville jeg høre, om det er muligt, at gøre således, at folk kun kan åbne bestemte filtyper (f.eks mp3, wma og wav).
Jeg ved, at man kan sætte password på mapper, men da jeg på ingen måde har orden i mine mp3er og i mine programmer vil det blive alt for besværligt.

På forhånd tak.
BØH
Zeam

Indlæg af Zeam »

Jeg ved ikke om der er nogle programmer man evt. kan bruge.

Mit eneste forslag til det er: sæt pauseskærm til med password, men det giver jo ikke mulighed for at se hvad der sker på skærmen så.
Zivago

Indlæg af Zivago »

Så har jeg et forslag.
Brug et jukebox program, som gør at du låser skærmen, og kun kan afspille og vælge musik :-)

Jeg bruger selv Silverjuke til det formål.
På skærmen kan folk kun se de forskellige albums og melodier, (endda med covers - hvis det eksisterer) og vælge musik. De kan ikke "pille" i selv computeren. Det er et genialt program, som viser musikken som på en gammeldags jukebox.

Du kan se programmet på http://www.silverjuke.net/en/

Du kan downloade en 14 dags trial udgave på siden, hvis du da ikke finder det et andet sted...... :wink:

Zivago
naRf

Indlæg af naRf »

Hvad med et jukebox-program?

Evt. The Jukeboxer eller et simpelt lille program som det her. Hentede det sidste for nogle år siden herinde, det var Feffe der postede det dengang. Og det er super godt og enkelt.

(Ja, skrev samtidig med Zivago)
Ace
[Ltd edition]
Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!

Indlæg af Ace »

Lav en genvej og skriv : %windir%\system32\rundll32.exe user32.dll, LockWorkStation

Så kald genvejen lock eller hvad du nu har lyst til. Flyt den ned i din quickstart eller andet behændigt sted på skrivebordet. Klik inden du smutter fra computeren. Så er du låst, og kan kun låses op af dig selv igen, med rette password. (Kræver password på brugerkonto og genstart hvis du kun lige har lavet password nu).
Billede
In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Nogen der har silverjuke i fuld version?
Jeg har hentet demoen og det er fandme smart! :D
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
Besvar