Debutant på banen! :)

Mixer du musik, komponerer du selv eller har du lavet en fed bastard du synes vi andre skal høre? Så er det her du skal poste dine værker. Dette area er også til mixrelateret diskussion, debat og spørgsmål. Læs retningslinierne øverst i dette area.

Redaktør: Moderators

Besvar
friis3450

Debutant på banen! :)

Indlæg af friis3450 »

Hej Alle! :)

Efter at ha' snuset godt og grundigt rundt herinde, mest for at hente en masse fede bootlegs og mixes fra jer alle, fik jeg endelig taget mig sammen til at installere Acid Pro 6. Jeg har leget med Traktor 2.5 og 3 i et par år efterhånden, både i live øjemed samt som produktionsværktøj, men begyndte at savne seriøse sampling muligheder samt mere overordnet kontrol når jeg skulle producere.
Da jeg så her forleden blev bedt om at lave et mix, som nogle piger i 9.klasse på den folkeskole hvor jeg arbejder som lærervikar, skal bruge til revy i forbindelse med deres sidste skoledag, hoppede jeg på Acid-vognen :D

Så her følger altså mit ABSOLUT første spæde forsøg med Acid. Det er der kommet et 11 min. langt mix ud af som gerne skulle indeholde noget energi som de små trunter kan hoppe rundt til på scenen.

Master tempoet er 123 BPM, dog skal det siges at de 2 første samt 2 sidste numre er uafhængige af dette.

Trackliste:
1. Bring It On - Spirit Fingers
2. Ottomix - Raggasex (kun stønnebreaket)
3. Justin Timberlake - Sexy Back
4. Justin Timberlake - My Love
5. Nik Og Jay - Boing!
6. Usher - Yeah (Incl. en del sampling)
7. Timbaland feat. Justin Timberlake - Release
8. Splat Back - Shake That Ass
9. Superstar - Queen Of The Night

Det skal lige bemærkes at nummer 1-5 samt 8+9 er bestemt af pigerne, så tracklisten kan jeg kun til dels tage æren for (hvis man kan kalde det det)

Ydermere er der ikke gjort særlig meget ud af mastering (endnu).. Så der skal sikkert rettes noget..

Håber at i vil give det et lyt og komme med en masse kritik (på det rent mix-tekniske, masteringen, såvel som valget af sange) - jeg fortjener sikkert en del tæsk :P :roll:

LINK: http://www.sendspace.com/file/gil2y9

Mange tak på forhånd for ris og ros! :)
CyberZink

Indlæg af CyberZink »

syns det virker meget oki ... overgangen til nik og jay virker måske en smugle lang. men det er nok en smagssag.. og jeg ville måske prøve og ta et kig på My Love (Oakenfold Radio Mix) i stedet for orginalen som går lidt langsom... evt kort lidt af gucci gucci parda parda delen. men det er nok igen en smags sag.

valget af sange passer vel meget godt til den aldersgruppe... men jeg ka da godt lige fyre et par tracks der måske var værd og overveje og tage med :D

Rune RK - Put Your Hands Up for Cph
Timbaland feat Nelly Furtado and Justin Timberlake - Give It To Me
Suspekt - Kinky Fætter (er altid et hit)
Nelly Furtado - Promiscuous
Diddy Feat. Christina Aguilera - Tell Me (Mr. Mig Club Mix)
Nik & Jay - Op På Hesten

det tekniske ka jeg ik hjælpe meget med... jeg ka kun sige hvad mine øre fortæller mig :)
Billede
friis3450

Indlæg af friis3450 »

Hej Cyber!

Tak for din kritik! :)

Først og fremmest til sangene. Det er lidt begrænset hvad jeg selv kan smække ind da længden af mixet helst skal ligge omkring de 10 min, og da pigerne jo har strikket en halv playliste sammen selv så er det lidt svært.. Men tak for forslagene! - Måske kan jeg skifte noget ud, eller evt sample noget!..

Ja - Nik og jay overgangen kan virke lidt lang - måske fordi det ikke er samme toneart (my love og boing).. Det er bare svært at gøre den kortere uden at mixet så dør lidt inden Nik og Jay kommer rigtig igang :) .. Men nok noget det skal arbejdes med..

Hmm kan ikke helt følge dig i My Love - den kører ca. 120BPM originalt hviket jo ligger tæt op af master tempoet på 123BPM.. Så skulle man måske vælge Oakenfold remixet for at få en anden, lidt mere party party lyd?

Igen, tak fordi du kiggede på mit mix - og så på denne tid af aftenen :P
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Det lyder sq meget godt... Overgangen mellem
2. Ottomix - Raggasex (kun stønnebreaket)
3. Justin Timberlake - Sexy Back
lyder for mig lidt underlig, men nok bare mig der er lidt speciel ;)

Overgangene mellem 4, 5 og 6 syntes jeg sq lyder klasse!
Dog er jeg ikke så vild med stykke hvor der bliver sunget "gucci gucci..." sammen med "Baby lad mig...", for mig lyder det lidt rodet. (5:00 - 5:10)

Men et godt mix med gode tracks, good work! :)
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
friis3450

Indlæg af friis3450 »

Hej mimic!

Tak fordi du lyttede til mixet! - Og tak for de fine ord - jeg er også selv stolt af mixet mellem 5, 6 og 7 - synes det funkgerer ret godt.. Ja enig, man kan diskutere om der går for meget vokal i den lige op til track nummer 7 (der hvor både Gucci Gucci, baby lad mig.. og yeah yeah spiller oven i hinanden, men jeg synes det lyder fedt og skaber en energi op til track 7 - "Release" af Timbaland..

Mht til overgangen til Sexy Back - ja den er måske lidt "billig" - jeg fader den bare ind, måske skulle jeg lave lidt sampling for at få mere energi? :idea:
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Synes det lyder godt, vil blot lige fortælle dig jeg er vild med stykket hvor du leger lidt med Koochi Koochi ;) - Super!
friis3450

Indlæg af friis3450 »

Takker Maunus! - Er også selv lidt vild med det stykke :P
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Sidder og overvejer om man sku lave noget med Usher Yeah og Koochi Koochi :D har du instrumental usher liggende? (:
friis3450

Indlæg af friis3450 »

Hehe bare stjæl ideen maunus ;)

Ej det er ok.. Har instrumental derhjemme, men er først hjemme engang sent i aften så den kommer nok op der..
EMR

Indlæg af EMR »

Det har været fedt indtil videre, kan dog ikke lide at My Love sløver mixet. Kan heller ikke lide når My Love og Boing! kører på samme tid, meget forstyrrende!
Men alt i alt et meget fedt mix, og slutningen er lige til en omgang kuldegysninger/myrepatter :D sådan!
zoonestar
[Ltd edition]

Indlæg af zoonestar »

syns det er et mega fedt mix, især der med Usher yeah og Koochi koochi ;)
zoonestar
[Ltd edition]

Re: Debutant på banen! :)

Indlæg af zoonestar »

friis3450 skrev:Superstar - Queen Of The Night
kan denne blive smidt op ?;)
friis3450

Indlæg af friis3450 »

Takker for kritikken! :)

Jeg prøver lige at arbejde lidt på at erstatte my love med oakenfold remixet..

Skal jeg smide links til usher yeah (instrumental) og superstar her i denne tråd eller?
zoonestar
[Ltd edition]

Indlæg af zoonestar »

du kan bare smide et link til den superstar her, eller send pm ;)
friis3450

Indlæg af friis3450 »

kallek: http://www.sendspace.com/file/jxk6a2 .. Desværre har jeg ikke nummeret i en bedre kvalitet :( .. Det er fundet på et fildelingsnetværk.. Hvis der er nogle som ligger inde med singlen på en cd fra den gang ville det jo være KONGE! :D
friis3450

Indlæg af friis3450 »

Usher - Yeah (Instrumental): http://www.sendspace.com/file/nsr0rn

Rippet direkte fra singlen, så kvaliteten er super..
Habitat
Geografisk sted: Denmark
Kontakt:

Indlæg af Habitat »

CyberZink skrev:syns det virker meget oki ... overgangen til nik og jay virker måske en smugle lang. men det er nok en smagssag.. og jeg ville måske prøve og ta et kig på My Love (Oakenfold Radio Mix) i stedet for orginalen som går lidt langsom... evt kort lidt af gucci gucci parda parda delen. men det er nok igen en smags sag.

valget af sange passer vel meget godt til den aldersgruppe... men jeg ka da godt lige fyre et par tracks der måske var værd og overveje og tage med :D

Rune RK - Put Your Hands Up for Cph
Timbaland feat Nelly Furtado and Justin Timberlake - Give It To Me
Suspekt - Kinky Fætter (er altid et hit)
Nelly Furtado - Promiscuous
Diddy Feat. Christina Aguilera - Tell Me (Mr. Mig Club Mix)
Nik & Jay - Op På Hesten

det tekniske ka jeg ik hjælpe meget med... jeg ka kun sige hvad mine øre fortæller mig :)
smider du ikke Diddy Feat. Christina Aguilera - Tell Me (Mr. Mig Club Mix) op :D
Camp/aedruSvin 2008 @ Skanderborg Festival
zoonestar
[Ltd edition]

Indlæg af zoonestar »

friis3450
takker :D
dj uggerby

Indlæg af dj uggerby »

you just go boy 8) damm good one there!
Besvar