Hjælp til at blive DJ
Redaktør: Moderators
Hey lad være med at flame mine idolerDa Clown skrev:det kan vi så takke regeringen for :/QrazyLeg skrev:Og hvad der er endnu mere latterligt. Køber man et mp3-nummer (på en lovlig side naturligvis) er det heller ikke lovligt at brænde de numre ud på en skiver og spille.
---
Angående blandede meninger med at det skal være lovligt at kopiere cd'er. Hvilke blandede meninger? Det er vel forholdsvis let at skelne mellem for og imod. Dem som er for er de nasserøve og usle mennesker, der i en alder af 16+ år endnu ikke har set en pladebutik indvendigt. Dem som sælger cd'er og film på Verbatim-skiver, fordi de er så usle at ellers ville ingen klassekammerater snakke med dem. Dem der er så nederdrægtige stupide at de mener det er iorden at hente film, musik, spil og software i flæng uden nogensinde at lægge en krone for det - og som ikke kan se det forkerte i det.
Dem der er imod det forslag er folk der har skattepligtig indkomst og som har en IQ på over 20. Hvis jeg skulle betale skat for at en fedtet teenager skal begive sig ud i torrent-verdenen ganske frit og fornøjet så vil jeg gerne have en check med 40% af hans/hendes piratsalg. De sidste 60% kan passende sendes til producenterne af de originale udgivelser.
Jeg er iøvrigt imod hvis det ikke fremgik af mit indlæg.
---
amh: Det er ikke nødvendigt at citere folk når man svarer på spørgsmålet i indlægget lige efter det er stillet. Alternativt til citat kan man også bare nøjes med at skrive navnet på den man skriver til efterfulgt af et kolon. Dette er også nyttigt hvis der skal skrives flere bemærkninger i et indlæg (som her eksempelvis)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Sikkert mig der er spejlblank (det er det siger Mail), men jeg mener der for nogle år siden var et forslag fremme om, at man godt måtte lave sine egne kompileringer derhjemme, såfremt man kunne bevise, at man ejede originalerne.
For eksempel jeg har samtlige Scooter cd'er. Jeg måtte så brænde mig kopier af disse og tage med mig. Til bilen for eksempel uden at skulle have originalen med. Men jeg skulle kunne vise originalerne, hvis jeg blev anklaget for piratkopiering.
Men jeg måtte også tage de numre jeg helst ville høre og tage med i bilen. Stadig skulle jeg dog kunne bevise, at alle numre er kopier af originale cder.
Nogen der ved om det er rigtigt.
For eksempel jeg har samtlige Scooter cd'er. Jeg måtte så brænde mig kopier af disse og tage med mig. Til bilen for eksempel uden at skulle have originalen med. Men jeg skulle kunne vise originalerne, hvis jeg blev anklaget for piratkopiering.
Men jeg måtte også tage de numre jeg helst ville høre og tage med i bilen. Stadig skulle jeg dog kunne bevise, at alle numre er kopier af originale cder.
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
-
Fredetheman
- CAs svar på Grev Ingolf
Det er rigtigt, man må brænde til privat brug - men ikke kommercielt - dvs. du ikke må spille det for andre end dem der bor i husstanden.3dotz skrev:Sikkert mig der er spejlblank (det er det siger Mail), men jeg mener der for nogle år siden var et forslag fremme om, at man godt måtte lave sine egne kompileringer derhjemme, såfremt man kunne bevise, at man ejede originalerne.
Fik sagt det lidt forkert: du må godt spille det for andre, men ikke tjene på det/bruge det på arbejde/etc.
Jeg undrer mig nu også en del over, at der er så mange DJ´s, der bruger brændte skiver. Hvad er ideen ?. De kan jo trække de skiver de køber fra i skat.
Hvor meget man kan trække fra i skat i dag, ved jeg ikke. Men da jeg var DJ - kunne man trække 74% fra, og da jeg også var moms registreret, kunne jeg også få momsen tilbage. Så er der jo ikke meget man skulle betale selv.
Zivago
Hvor meget man kan trække fra i skat i dag, ved jeg ikke. Men da jeg var DJ - kunne man trække 74% fra, og da jeg også var moms registreret, kunne jeg også få momsen tilbage. Så er der jo ikke meget man skulle betale selv.
Zivago
Personligt har jeg ikke en enest original single cd i min mappe.
Alle mine cdér er købte mp3ér og wave filer, promo skiver og bootlegs.
Dem kan du jo også trække fra.
Det der irritere mig mere er selvfede djs som skal kommentere en brændt cd når de ser en dj med en i pulten.
Blev selv svinet til af en DJ som ihvertfald ikke mente man kunne bruge en brændt cd fordi det var dårlig stil. Forklarede ham så at han kunne rende mig et vis sted og at han ikke kom tilbage i pulten før jeg var færdig med at spille.
At manden så selv har haft et lille problem med at betale for sine ideal cd, og senere blev sparket ud, er så bare med til at gøre ham til en større idiot.
Jeg er vel vidende oma t det er ulovligt, men skulle med glæde tage den første retssag omkring emnet hvis jeg skulle blive anklaget. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at sagen ville blive vundet og derved ville blive skabts retspraksis.
Heldigvis har jeg da mine kviteeringer for ALT musik købt online.
Alle mine cdér er købte mp3ér og wave filer, promo skiver og bootlegs.
Dem kan du jo også trække fra.
Det der irritere mig mere er selvfede djs som skal kommentere en brændt cd når de ser en dj med en i pulten.
Blev selv svinet til af en DJ som ihvertfald ikke mente man kunne bruge en brændt cd fordi det var dårlig stil. Forklarede ham så at han kunne rende mig et vis sted og at han ikke kom tilbage i pulten før jeg var færdig med at spille.
At manden så selv har haft et lille problem med at betale for sine ideal cd, og senere blev sparket ud, er så bare med til at gøre ham til en større idiot.
Jeg er vel vidende oma t det er ulovligt, men skulle med glæde tage den første retssag omkring emnet hvis jeg skulle blive anklaget. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at sagen ville blive vundet og derved ville blive skabts retspraksis.
Heldigvis har jeg da mine kviteeringer for ALT musik købt online.