Hej derude.
Jeg har et problem når jeg skal formatere. Jeg ved endnu ikke hvordan man gør, har i hvertfald ikke prøvet det før. Men jeg har en udprintet guide til at ligge foran mig, dog synes jeg den er lidt forældet.
Men mit problem er, at jeg ikke kan boote fra min originale Windows cd der sidder i mit CD-drev. Jeg har sat
den til floppy inde i BIOS, men jeg kan stadig ikke få det der DOS noget frem.
Start i dos
*
Sørg for at BIOS er indstillet til opstart på diskette.
*
Isæt startdisketten.
*
Genstart computeren.
*
Vælg Start computeren med cd-rom support, når spørgsmålet kommer.
*
Vent til den bliver færdig.
Det er dette her spørgsmål der IKKE kommer frem nogen steder:
Vælg Start computeren med cd-rom support, når spørgsmålet kommer.
Guiden ligger her;: http://hjem.get2net.dk/jkbo/guides/guid ... tering.htm
Håber i forstår og vil hjælpe.
Formatering
Redaktør: Moderators
-
night_hawk
..
Enten booter du på din cd. ved at sige i bios skal den boot på cd. ellers booter du på en startdisk. og går på cd'en og køre installationen derfra.
Træd ud idet. ! have fun
Træd ud idet. ! have fun

Hvilket drev vil du formatere? Det hvor Windows ligger på, eller et andet. Hvis det er det, hvor windows ligger på, så er det vel logisk at installere noget andet i stedet, derfor skal du bare indsætte en linux eller windows cd, alt efter, hvad du vil installere. Hvis det er et andet drev end det windows ligger på behøves du ikke en startdiskette/-cd for at formatere.
-
Feffe
- Site Admin
- Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
- Kontakt:
come on. det er altså ret nemt.
Hvis du starter op på din xp cdrom og trykker på en knap (som der står når den starter op på cdrommen) så kommer du ind i via der hvor man normalt skal installere windows, hvilket os er det rigtige.
Installationen kommer så og siger at der alleredes findes en windows installation på din partition og denne partion skal du derfor slette (med knap e tror jeg der står) Derefter opretter du partitionen igen(ved at trykke på enter) og den spørg om noget med plads og derefter kan du formatere disken hurtig eller langsom metode og efterfølgende vælge samme drev og installere xp...
i bund og grund skal man bare læse hvad der stå og slette + oprette partionen.
husk alt blir slettet på harddisken!
Hvis du starter op på din xp cdrom og trykker på en knap (som der står når den starter op på cdrommen) så kommer du ind i via der hvor man normalt skal installere windows, hvilket os er det rigtige.
Installationen kommer så og siger at der alleredes findes en windows installation på din partition og denne partion skal du derfor slette (med knap e tror jeg der står) Derefter opretter du partitionen igen(ved at trykke på enter) og den spørg om noget med plads og derefter kan du formatere disken hurtig eller langsom metode og efterfølgende vælge samme drev og installere xp...
i bund og grund skal man bare læse hvad der stå og slette + oprette partionen.
husk alt blir slettet på harddisken!
-
Ace
- [Ltd edition]
- Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!
Damm jeg har heller ikke formateret en computer den anden dag 10 gange eller so.
Kæft man bliver nederen til sidst altså. BSOD siger jeg bare, prøv til alle tænkelige errors er forsøgt krydstestet.
Og tak til Dual Channel ram, hvor en klods ikke virker helt og får den anden og dermd også sig til at crashe spontant.
Kæft man bliver nederen til sidst altså. BSOD siger jeg bare, prøv til alle tænkelige errors er forsøgt krydstestet.
Og tak til Dual Channel ram, hvor en klods ikke virker helt og får den anden og dermd også sig til at crashe spontant.

In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson