Ny til genre
Redaktør: Moderators
Ny til genre
Jeg er kommet i den skønne situation at alt det musik der før lød ih og åh så fantastisk (læs: hard trance etc.), lyder ikke så godt mere. I stedet er jeg begyndt at lytte til rock, vil jeg tro det kaldes.
Det jeg søger er navne på kunstenere der er værd at høre lidt på og numre der virkelig træder ud.
Kunstnere jeg hører nu(nævn gerne numre med den da jeg slet ikke har hørt alt):
Blink 182
Bloodhound gang
Fall out boy
Red hot chili peppers
Pink floyd
Jeg håber i forstår hvad jeg mener da ovenstående ikke er samme genre.
- dikki
Det jeg søger er navne på kunstenere der er værd at høre lidt på og numre der virkelig træder ud.
Kunstnere jeg hører nu(nævn gerne numre med den da jeg slet ikke har hørt alt):
Blink 182
Bloodhound gang
Fall out boy
Red hot chili peppers
Pink floyd
Jeg håber i forstår hvad jeg mener da ovenstående ikke er samme genre.
- dikki
Nu ved jeg ikke præcis hvor gammelt du vil have det, men her er lidt kunstnere, som er blevet spillet meget på mit anlæg igennem tiden. Det meste af det har en snes år bag sig, men det gør det ikke dårligere
Rage Against The Machine
Faith No More
Alice In Chains
Audioslave
AC/DC
H-Blockx
Soundgarden
Clawfinger
Rage Against The Machine
Faith No More
Alice In Chains
Audioslave
AC/DC
H-Blockx
Soundgarden
Clawfinger
<---------------------------->
§1 I'm always right
Som han skrev tidligere, så betyder alderen ikke så meget.
Lyt evt. også til de tidligere udgivelser af Beastie Boys. Det er lidt mere punket, men bestemt et lyt værd. Jeg mener albums før Licence To Ill (dog er det lige før den godt kan komme i betragtning) og Ill Communication. Det vil sige:
Some Old Bullshit
Check Your Head
Pauls Boutique
Kashmir, fra før det blev tudemusik. Det inkluderer de to albums:
Travelogue
Cruzential
Lidt mere elektronisk, men med rock-elementer findes Depeche Mode. Dog nok ikke helt den genre du søger, men jeg tror du vil falde for især deres Black Celebration album og muligvis også Playing The Angel. Der er 19 års forskel på de to albums (1986 vs 2005) men det gør det ikke mindre fantastisk.
Marilyn Manson, ja dette ikke så oplagte bud måske vil jeg stadig mene er ret kvalificeret. En hurtig populær gennemgang af dette ikon finder du på nydelsen Lest We Forget (The Best Of), hvor en dobbeltudgave med CD+DVD er med. Er der en ting den mand kan finde ud af er det at lave musikvideoer. For satan en visuel overlegenhed. Jeg har iøvrigt skrevet et review af det herinde...
U2, tja mange elsker Bonos konstante "Jeg er verdens frelser"-udtalelser... Meeeen der er jeg ikke iblandt. Til gegæld synes jeg stadig at deres album Discoteque er helt i toppen af superudgivelser. Tjek det ud, og bliv overrasket over U2 med lidt mere kant...
Bortset fra at have glemt Guns n' Roses (vælg selv en udgivelse og der vil komme god musik i dine ører), så er der ikke så meget tilbage at sige udover at det er rart at se du har Pink Floyd med på din liste. Og som nævnt tidligere er Clawfinger og Rage Against The Machines også nogle jeg virkelig vil fremhæve i din søgen (bare for at lyde lidt Tenacious D agtigt). Ligeledes med Metallica. Det er satme et bredt spekter af rockmusikken de dækker i de mange år de har været fremme.
Og ellers er der EMO-genren. Der for mig er den værste gang bræk der nogensinde er opfundet (har ligeledes skrevet om det herinde for ikke så længe siden). My Chemical Romance, Tokio Hotel osv. er navne under det nye buzzword inden for populærmusikken - selvom deres fans er så snotdumme de stadig mener det er fuldkommen undergrund...
Ellers mener jeg faktisk at vores egen Kourinsu herinde er en ivrig rockmusik lytter... Måske han har noget mere uddybende
Hvis du står helt på bar bund så kan du også vælge at se School of Rock (eller høre soundtracket). Jack Black smider det ene legendariske bandnavn inden for rockmusikken ud efter det andet. På soundtracket kan du så opleve nogle af de navne. Lige fra Led Zeppelin til No Vacancy. Du kan også høre en del navne i filmen High Fidelity (John Cusak, Iben Hjejle og gæt engang... Jack Black).
Det var ihvertfald mine 2 kroner jeg ville give i hvilke bands og albums du skal smide dine håndører efter.
- og hvor er det fedt når CA bliver brugt på denne måde.
Lyt evt. også til de tidligere udgivelser af Beastie Boys. Det er lidt mere punket, men bestemt et lyt værd. Jeg mener albums før Licence To Ill (dog er det lige før den godt kan komme i betragtning) og Ill Communication. Det vil sige:
Some Old Bullshit
Check Your Head
Pauls Boutique
Travelogue
Cruzential
Lidt mere elektronisk, men med rock-elementer findes Depeche Mode. Dog nok ikke helt den genre du søger, men jeg tror du vil falde for især deres Black Celebration album og muligvis også Playing The Angel. Der er 19 års forskel på de to albums (1986 vs 2005) men det gør det ikke mindre fantastisk.
Marilyn Manson, ja dette ikke så oplagte bud måske vil jeg stadig mene er ret kvalificeret. En hurtig populær gennemgang af dette ikon finder du på nydelsen Lest We Forget (The Best Of), hvor en dobbeltudgave med CD+DVD er med. Er der en ting den mand kan finde ud af er det at lave musikvideoer. For satan en visuel overlegenhed. Jeg har iøvrigt skrevet et review af det herinde...
U2, tja mange elsker Bonos konstante "Jeg er verdens frelser"-udtalelser... Meeeen der er jeg ikke iblandt. Til gegæld synes jeg stadig at deres album Discoteque er helt i toppen af superudgivelser. Tjek det ud, og bliv overrasket over U2 med lidt mere kant...
Bortset fra at have glemt Guns n' Roses (vælg selv en udgivelse og der vil komme god musik i dine ører), så er der ikke så meget tilbage at sige udover at det er rart at se du har Pink Floyd med på din liste. Og som nævnt tidligere er Clawfinger og Rage Against The Machines også nogle jeg virkelig vil fremhæve i din søgen (bare for at lyde lidt Tenacious D agtigt). Ligeledes med Metallica. Det er satme et bredt spekter af rockmusikken de dækker i de mange år de har været fremme.
Og ellers er der EMO-genren. Der for mig er den værste gang bræk der nogensinde er opfundet (har ligeledes skrevet om det herinde for ikke så længe siden). My Chemical Romance, Tokio Hotel osv. er navne under det nye buzzword inden for populærmusikken - selvom deres fans er så snotdumme de stadig mener det er fuldkommen undergrund...
Ellers mener jeg faktisk at vores egen Kourinsu herinde er en ivrig rockmusik lytter... Måske han har noget mere uddybende
Hvis du står helt på bar bund så kan du også vælge at se School of Rock (eller høre soundtracket). Jack Black smider det ene legendariske bandnavn inden for rockmusikken ud efter det andet. På soundtracket kan du så opleve nogle af de navne. Lige fra Led Zeppelin til No Vacancy. Du kan også høre en del navne i filmen High Fidelity (John Cusak, Iben Hjejle og gæt engang... Jack Black).
Det var ihvertfald mine 2 kroner jeg ville give i hvilke bands og albums du skal smide dine håndører efter.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Nu er rock jo ikke bare "rock" men har ligeså mange genrer som så mange andre genre. Fra det bløde, til det meget hårde, til det punkede til det tudende. Fra det kunstneriske til det mere samlebåndsproducerede. Jeg hører faktisk lidt af hvert og nogen af de bands du nævner er da også hver for sig vidt forskellige. Blink 182 og Fall Out Boy ville jeg kalde for "high school rock" Det er så min egen definition, og da jeg ikke har frygtelig meget inden for den genre kan jeg ikke anbefale dig så meget. Ellers er der bloodhound gang som jeg ville kalde for "tegneserie rock". En genre hvor komikken og satiren er i højsædet og hvor der så er tilsat lidt tråd. Der kan måske anbefales Tenacious D og Lordi hvis du leder efter samme effekt. Med hensyn til Red Hot Chili Peppers skal du nok lede efter noget lidt mere "poppet" forstået på den måde at det er mere radiovenligt end for eksempel Pink Floyd er det. Kan ikke lige på stående fod komme på et band der minder om RHCP. Pink Floyd er jo i en liga for sig selv så det ville måske af nogen opfattes som blasfemisk hvis jeg kom med sammenligninger her. Men prøv at find noget eksperimentalt, psykedelisk, episk, progressiv rock.
Nogen af de bands/artister der har fulgt mig gennem tiden er (I nogenlunde alfabetisk rækkefølge):
AC/DC
Aerosmith
Anthrax
Black Sabbath
Bon Jovi
Creed
Clawfinger
Deftones
Deep Purple
Dizzy Mizz Lizzy
Dream Theater
Foo Fighters
Gary Moore
Guns N' Roses
Hardline
Joe Satriani
Journey
Kashmir
Korn
Led Zeppelin
Limp Bizkit
Live
Liquid Tension Experiment
Machine Head
Megadeth
Metallica
Neal Schon
Nirvana
Pantera
Queen
Radiohead
Rage Against The Machine
Saybia
Slipknot
Tool
Transatlantic
Sepultura
Soulfly
Slayer
Steve Vai
System of a Down
U2
klokken er mange nu og det er lige hvad jeg kan komme på. Der er lidt blandede bolcher, men tjek nogen af dem ud, du vil ikke blive skuffet
Ellers er der mange forskellige netradioer hvor du kan lytte til bands og samtidig få at vide hvilke andre bands der minder om det pågældende. Derudover kan du måske få lidt inspiration her
http://en.wikipedia.org/wiki/Rock_music
Nogen af de bands/artister der har fulgt mig gennem tiden er (I nogenlunde alfabetisk rækkefølge):
AC/DC
Aerosmith
Anthrax
Black Sabbath
Bon Jovi
Creed
Clawfinger
Deftones
Deep Purple
Dizzy Mizz Lizzy
Dream Theater
Foo Fighters
Gary Moore
Guns N' Roses
Hardline
Joe Satriani
Journey
Kashmir
Korn
Led Zeppelin
Limp Bizkit
Live
Liquid Tension Experiment
Machine Head
Megadeth
Metallica
Neal Schon
Nirvana
Pantera
Queen
Radiohead
Rage Against The Machine
Saybia
Slipknot
Tool
Transatlantic
Sepultura
Soulfly
Slayer
Steve Vai
System of a Down
U2
klokken er mange nu og det er lige hvad jeg kan komme på. Der er lidt blandede bolcher, men tjek nogen af dem ud, du vil ikke blive skuffet
Ellers er der mange forskellige netradioer hvor du kan lytte til bands og samtidig få at vide hvilke andre bands der minder om det pågældende. Derudover kan du måske få lidt inspiration her
http://en.wikipedia.org/wiki/Rock_music
-
Fredetheman
- CAs svar på Grev Ingolf
AC/DC
Sweet
Slade
The Darkness
Def Leppard
KISS
Twisted Sister
Quiet Riot
Guns N' Roses
Queen
Scorpions
Aerosmith
Accept
Metallica
Rammstein
Black Sabbath
Led Zeppelin
Cream
Eric Clapton
The Yardbirds
The Beach Boys
The Beatles
Rolling Stones
Little Richard
Chuck Berry
Mamas and Papas
Alt sammen fedt rock...
Slå det op på Wikipedia og vælg nogle store hits ud, så kan du muligvis lytte dig til om det er noget du har lyst til at finde mere af 
Sweet
Slade
The Darkness
Def Leppard
KISS
Twisted Sister
Quiet Riot
Guns N' Roses
Queen
Scorpions
Aerosmith
Accept
Metallica
Rammstein
Black Sabbath
Led Zeppelin
Cream
Eric Clapton
The Yardbirds
The Beach Boys
The Beatles
Rolling Stones
Little Richard
Chuck Berry
Mamas and Papas
Alt sammen fedt rock...
Jeg har gennem tiden opbygget en hvis forkærlighed for det lidt hårdere rock altså i stil med:
Slipknot
Disturbed
System of a Down
Anbefalede numre:
Slipknot - Before I forget
Disturbed - The Sickness (mener jeg... kan ikke lige huske om det er præcis hvad den hedder)
System of a Down - Question!
Slipknot
Disturbed
System of a Down
Anbefalede numre:
Slipknot - Before I forget
Disturbed - The Sickness (mener jeg... kan ikke lige huske om det er præcis hvad den hedder)
System of a Down - Question!
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Faktisk har jeg fået næsten alt med PF, led zeppelin, guns n roses og pearl jam af min far, så det er på pladsQrazyLeg skrev:Som han skrev tidligere, så betyder alderen ikke så meget.
Some Old Bullshit
Check Your Head
Pauls Boutique
Travelogue
Cruzential
Jeg vil helt klart kigge nærmere på nogen af de navne du har skrevet, og ligeså alle jer andres.
-
Deejay_Wonder
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
kan huske jeg hørte motorhead i mine yngre dage. De rykkede en hel del
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
-
Fredetheman
- CAs svar på Grev Ingolf
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
AC/DC!
That´s it & that´s that
..og qzl var inde på Beastie Boys.. og jeg giver ham ret.
Men så kommer man heller ikke uden om Public Enemy
Men tro nu ikke jeg kun hører AC/DC.. jeg hører feks. også... aaarh!
Allright - U got me - AC/DC ... og en lille smule Dire Straits, Georgia Sattelites, Lynyrd Skynyrd, ZZ Top, Bon Jovi, Far Corporation, Boston, og i virkeligheden
...rigtig mange flere.... men mest AC/DC
That´s it & that´s that
..og qzl var inde på Beastie Boys.. og jeg giver ham ret.
Men så kommer man heller ikke uden om Public Enemy
Men tro nu ikke jeg kun hører AC/DC.. jeg hører feks. også... aaarh!
Allright - U got me - AC/DC ... og en lille smule Dire Straits, Georgia Sattelites, Lynyrd Skynyrd, ZZ Top, Bon Jovi, Far Corporation, Boston, og i virkeligheden
...rigtig mange flere.... men mest AC/DC
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .