Intel® Core ?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Zeam

Intel® Core ?

Indlæg af Zeam »

En der kan fortælle mig om forskellen mellem (er den stor):

Intel® Core™ Duo processor T2250

Og

Intel® Core™ 2 Duo processor T5200

Skal ud og ha bærbar, og prisen svinger med 1k for de to..

anyone :)
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Den er stort.

Den ene er med Dual Core den anden er ikke... Så vidt jeg ved.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
EMR

Indlæg af EMR »

Det vil jeg så ikke give dig ret i (tror jeg ikke)

Core 2 Duo er den nyere/opgraderede version af Core Duo. Der er 2 kerner i begge to, bortset fra 2ren er lidt hurtigere.
SKal ikke kunne sige hvad de tal har af betdyning, men de betyder også lidt vil jeg regne med.
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Ok... Jeg har ikke helt fulgt med i markedet det seneste halve til hele år... Så ved det ikke rigtig præcist.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
EMR

Indlæg af EMR »

Som sagt ved jeg det heller ikke, men det er hvad jeg har fået læst mig til igennem tiden. Vi bliver nødt til at hive en ekspert ind.
Zeam

Indlæg af Zeam »

Det tror jeg da også, for jeg gider ikke købe katten i sækken.. heh

Engang var det til at forstå, men i dag synes jeg der er kommet så meget nyt. Jeg er forvirret..

Okay, lad mig spørge jer ( i kloge hoveder) ;)
Jeg har gjordt mig klar over at det skal være en HP. ingen andre forslag tak :)

Hvilken en ville i vælge:

dv6235ea
Pris: 7999. kr

Original Windows Vista™ Home Premium
Intel® Core™ Duo processor T2250
Level 2 cache 2 MB
2048 MB ram
160 G
Super Multi DVD Writer (+/-r +/-rw) med understøttelse af Double Layer
5-i-1 integreret Digital medielæser til Secure Digital-kort, MultiMedia-kort, Memory Stick, Memory Stick Pro eller xD Picture-kort
Intel® PRO/Wireless 3945 802.11a/b/g Integreret trådløst LAN
NVIDIA® GeForce™ Go 7400
med 256 MB TurboCache™ skærmhukommelse inkl. 128 MB dedikeret skærmhukommelse
90 W vekselstrømsadapter
Microsoft® Works 8

Eller:

dv6247ea
Pris: 8999. kr

Original Windows Vista™ Home Premium
1,60 GHz
Intel® Core™ 2 Duo processor T5200
Level 2 cache 2 MB
1024 MB ram
160 G
Super Multi DVD Writer (+/-r +/-rw) med understøttelse af Double Layer
5-i-1 integreret Digital medielæser til Secure Digital-kort, MultiMedia-kort, Memory Stick, Memory Stick Pro eller xD Picture-kort
Bluetooth® trådløst netværk
NVIDIA® GeForce™ Go 7400
90 W vekselstrømsadapter
Microsoft® Works 8

Må nok sige jeg hælder mere til den første, altid godt med lidt ekstra ram
:)
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Intel Core Duo
http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Core

Intel Core2 Duo
http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Core_2

Intel Core 2 processors feature Intel 64, Virtualization Technology (except T5500 or lower and E4x00), Execute Disable Bit, and SSE3. Core 2 also introduced SSSE3, LaGrande Technology[citation needed], Enhanced SpeedStep Technology, and Active Management Technology (iAMT2).

Her er en VS. artikel omkring foreskellen

Core 2 Duo Vs. Core Duo: Merom and Yonah square off
http://crave.cnet.co.uk/laptops/0,39029 ... 370,00.htm
Ultimately, we have to conclude that the performance delta between Core Duo and Core 2 Duo is relatively small in most cases, but there are noticeable differences when running CPU-intensive applications. When using your laptop for simple everyday tasks like writing Word documents you'll notice zero advantage with a Core 2 Duo. However, the new CPUs come into their own when performing more demanding tasks such as 3D rendering. Here it outperforms its predecessor by a notable, if hardly mind-blowing margin.
eller denne meget udførlige guide med en masse test resultater osv.

http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=2808
General application performance can improve a bit by switching to Core 2 Duo, but the biggest performance gains are associated with 3D rendering and media encoding tasks. Considering the nature of the improvements to Intel's Core 2 processor, the areas in which it succeeds are not surprising. If you use your notebook as a professional rendering or encoding workstation with no desktop in sight, then you'll probably consider Core 2 Duo a lot more carefully than most.

Det kommer vel an på hvad den skal bruges til. Som du kan se på billedet er foreskellen minimal for de 1000,- kr. ekstra. Jeg ville have valgt den første af de to med 2 gb ram istedet.

Billede

Core2 Duo understøtter 64 bit og bruger ikke så meget strøm. Indtil videre er der næsten ikke nogen programmer eller spil som benytter sig af 64 bit teknologien bortset fra Vista eller XP 64. Og teknologien har nu trods alt været der siden 2004.

Tjeck evt. Google for mere info: http://www.google.dk/search?hl=da&q=dif ... +duo&meta=
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Har selv en zepto med core 2 duo, og er ganske godt tilfreds...

http://www.notebookcheck.net/Review-Cor ... 404.0.html
Conclusion
In our review we could measure a performance increase of about 10%. But this observation depends clearly on the application used. If an application makes intensive use of the CPU, one can also observe an increase in performance of up to 25%.

Regarding the emissions caused, one can count on a slight temperature increase and depending on the kind of control of the fans also on a slight increase in noise.

The battery runtime declined, because of the higher energy demand of the Core 2 Duo CPU. In average the battery runtime decreased by 10%.

The question rises, whether it makes sense for an user to use a Core 2 Duo CPU. To insist on the new Core 2 Duo CPU is questionable as long as there are still reserve capacities.

Regarding the price, there is not much difference between the two CPUs. The price difference between the T2400 and the T5600 is about € 250.-.

If one considers the current delivery problems and the availability of the Core 2 Duo processors, the Core Duo CPU wins over the Core 2 Duo processor.
Billede
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Nu er det til en bærbar, så økonomisk bør du nok vælge den billigste. Ydelsen på dem er som standard rimelig ens.

Var det til en stationær bør du derimod nok kigge lidt nærmere på C2D, den kan nemlig clockes helt sindsygt op uden at føje mere køling til.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Zeam

Indlæg af Zeam »

Jeg takker for jeres ord :)

Det bliver en dv6235ea, som bliver bestilt mandag.
Besvar