Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.
Jeg har et problem og håber der er en som kan hjælpe.
Jeg har et LAN. Med router, printer osv. på netværket.
Jeg skal så oprette forbindelse til en remote server over Remote Desktop og fra den skal jeg printe nogen dokumenter.
Mit problem er nu at serveren ikke kender den printer på netværket og jeg ved ikke hvordan jeg skal tilføje den på serveren, så den ville sende data tilbage.
Jeg håber i forstår hvad jeg mener.
Har lige et billede for at illustrere det.
Håber der en person som kan hjælpe.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Som du har opstillet det der er printer tilsluttet routeren direkte, altså så routeren fungere som en printserver, dvs at du bare skal tilføje det på samme måde som du har tilføjet den på din alm pc, så burde alt køre.
Normal vil en søg efter netværks printere på serveren finde den, så hvis du ikke har gjort det så prøv det lige.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Altså ved ikke hvad det er for en router du har, ellers kan du lave en portforwarrd. I mange ny firewall kan du sige, alt data skal gå via en port. Så kan du sige til den, at den skal gå ud af huset, og ind til dit lan.
Ellers vil jeg prøve om at lege med route command ud i (CMD)
Det vil os være lidt mere nemt, hvis du bare lavt en FTP som du kan tilgå dine dokumenter. (uden alt for meget bøvl på godt vestjysk)
Nu læste jeg ikke lige alle bogstaverne så ved ikke om det her er helt ved sidne af. Men når du bruger windows indbyggede remote klient, så kan du da vælge om du vil tage dine drev med over på den anden computer også om du vil have printer mv med. Har aldrig prøvet det selv godtnok, men det må da være en simpel løsning.
In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
husk at åbne port 1723 og 50-51 og måske 500 på din router!!
når de to ting er sat op så connecter du med din VPN forbindelse fra Serveren til Din computer.
Nu havde jeg det problem at min server kører win2k3 og der var ingen drivere til den printer jeg havde derhjemme så i stedet delte jeg min printer ex. "deskje"
åbnede printer config og søgte efter \\Hoopstar\deskje
den søgte og installerede de nødvendige drivere..
Jeg prøvede kun lige at printe fra notepad på serveren til min computers printer og det fungerede.!!
så det er bare at sætte printeren op i Axapta.. hvis du ikke har styr på det så spørg igen..
hvis du er forvirret af det jeg skrev så spørg igen