At lave en windows recovery, uden original CD

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

At lave en windows recovery, uden original CD

Indlæg af CrazyBrain »

Da min kæreste i sin tid købte sin computer var XP pre-installeret på den og der fulgte ingen CD med.. Så derfor står vi jo med lidt et problem, hvis det en dag skulle blive nødvendigt at formatere skidtet.. Har søgt lidt på nettet, men de guider jeg har fundet skal man alle bruge original-CD'en til.. Så vil lige høre om nogen kan komme med en guide til hvordan man gør uden, eller i det mindste kan hjælpe mig et skridt videre..
Billede
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Hent en kopi og installer den med den key som hun har fået sammen med maskinen.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Kan man godt det, når koden er til en OEM?
Billede
zoot84

Indlæg af zoot84 »

Tror jeg ikke man kan :) men er ikke sikker!
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Der findes også OEM versioner på nettet
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Dj FreeLoad
Geografisk sted: Et sted nord på, ved en bakke tæt på lindholm tror jeg nok.
Kontakt:

Indlæg af Dj FreeLoad »

Recovery mode er gemt i mappen i386, kan ikke husk hvorfor en cab file. Men ved jeg har taget den udfra derfra :-)
Zivago

Indlæg af Zivago »

Ja - det er rigtigt, at filerne befinder sig i I386 mappen. Og man kan godt lave en installations cd ud af dem.
Der er en guide på http://www.easydesksoftware.com/recovery.htm
(Scroll ned til XP).
Der kan du også downlode et program, som finder din XP key - hvis du heller ikke kender den.

Men - før du begynder, så check lige om der ikke er et program på maskinen, som kan lave recovery cdér. Det er der på mange OEM installationer idag - f.eks på Packard Bells maskiner, så man har mulighed for at genskabe maskinen, som den dag man fik den leveret.

Kører maskinen som den skal, kan jeg anbefale programmet Acronis True Image. Den kan lave backup af hele pcén - på en skjult partition. Opstår der et problem, så maskinen skal ominstalleres, kan du bare trykke på F11 under opstart, og du kan genskabe hele maskinen på få minutter. Kan maskinen ikke starte på harddisken, så kan du starte Acronis fra en cd, og få maskinen op at kører igen - hurtigt.
Programmet kan opdatere backupén - så du hele tiden får dine nye data med, og du kan også genskabe enkelte programmer- filer osv.
Det er et program jeg efterhånde har vænnet mig til at installere på alle de maskiner, som jeg hjælper folk med. Ringer de så og siger de har problemer - er det nemt at hjælpe dem med at få maskinen op at køre - på få minutter.
Du kan læse om programmet på http://www.acronis.com/homecomputing/pr ... trueimage/

Zivago
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

WHAT?!?! ka man lave recovery cd selv..?? jeg må da vidst følge med her.. for min xp er hva man kalder ulovlig.. og har selv købt delene til maskinen, så der fulgte selfølgelig ingen recovery cd med :)..
Besvar