Zukot skrev:Det kan kun være Liverpool der er de fortjente vindere. Milan burde aldrig have været med i Champions League, når man tænker på skandale sagen i Italien sidste år, at de så kom med viser bare det er det mest korrupte hold i Italien
Det sjove er at folk der udtaler sig på den måde, meget sjældent ved hvad der EGENTLIG skete i Milans sag. Men så kan jeg jo passende lige opfriske det for dig.
Så kan det så diskuteres hvorvidt Milan skulle havde været udelukket af CL, dog er jeg 98% sikker på du ikke vidste hvad der var sket i Milans sag, og nu kan du så tage stilling til om det er fortjent eller ej.Lad mig lige slå fast, at Calciopoli-skandalen for Milans vedkommende ikke har noget med hverken aftalt spil eller bestikkelse af dommere at gøre.
I Milans tilfælde drejer det sig om, at Milans nu ex-dommeransvarlige Leonardo Meani i en telefonsamtale med dommerpåsætteren havde bedt om at få en anden liniedommer end den påsatte i en enkelt kamp (mod Chievo i 2004/05), da han mente den påsætte dommer var for dårlig og havde dømt imod Milan tidligere. Det er vel fair nok? Milan fik i øvrigt ikke den ønskede liniedommer til den pågældende kamp.
Men Milan blev tiltalt og dømt for at have overtrådt de etiske retningslinier (idet de havde haft kontakt med dommerpåsætteren), og så var det i øvrigt en formildende omstændighed, at Meani ikke handlede på vegne af Milans ledelse.
Ifølge bevismaterialet blev Milans vicepræsident Galliani først opmærksom på kontakten til dommerpåsætteren 3 uger senere, og han fik så en personlig straf på 9 md. udelukkelse, da han ikke straks informerede forbundet omkring det.
Milan spillede iøvrigt os Kval kampe, og startede med minus 8 point i Serie A, så straf fik de vel