Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.
Har fået hentet mig nogen film og havde sat det hele klar. Burger, pommes frites en ordentlig røvfuld cola og masser af slik. Da jeg så skal til at udpakke mine .rar filer får jeg denne besked et stykke henne i processen. Hvad mon kan være galt? Noget der ved det? Det skete med 2 film, og jeg har stadig lidt under 100gb plads tilbage.
Den skriver faktisk at du har FAT32 på din harddisk. FAT32 gør sådan at du ikke kan udpakke fx en ISO fil som er over 4 GB. http://support.microsoft.com/kb/307881
Men da du har udpakket film før på den samme disk, burde det jo ikke være det. Må melde pas her.
Det er jo ikke alle disk film / disk images - der fylder over 4GB, og det er nok derfor du ikke har haft problemer før.
Den fejlmedling, kommer helt sikkert - fordi du ikke kører NTFS.
Konverter din harddisk til NTFS, så er problemet løst.
Det kan gøres uden du mister data.
Nej det er selvfølgelig rigtigt, men langt de fleste er. Undtagen hvis det er TS SCREENER eller lign. Det er nu også ligemeget, det kunne jo være at de forrige mange gange du har udpakket fra det et XviD, avi, divx dvd rip som du har udpakket, da de oftest fylder 700 MB +-.
Men du kan sagtens konvertere selvom du har data liggende derpå, som Zivago også siger.
I glemmer og fortæller hvordan man gør det. Det kan gøres med Partition Magic, uden at du skal formaterer, osv. Dog husk og ta' backup før du piller ved noget
amh skrev:I glemmer og fortæller hvordan man gør det. Det kan gøres med Partition Magic, uden at du skal formaterer, osv. Dog husk og ta' backup før du piller ved noget
Æhh nej. Det har vi da ikke glemt. Det er skam nævnt i linket til piratgruppens side, hvordan man gør - uden at miste data.
Man behøver ikke bruge 3de parts programmer som partition magic, for at ændre fra FAT32 til NTFS uden at miste data. Den funktion er allerede indbygget i windows. Som nævnt i linket til piratgruppen - så gøres det fra command prompten.
Det fungerer udemærket. Jeg har gjort det flere gange.
amh skrev:I glemmer og fortæller hvordan man gør det. Det kan gøres med Partition Magic, uden at du skal formaterer, osv. Dog husk og ta' backup før du piller ved noget
Æhh nej. Det har vi da ikke glemt. Det er skam nævnt i linket til piratgruppens side, hvordan man gør - uden at miste data.
Man behøver ikke bruge 3de parts programmer som partition magice, for at ændre fra FAT32 til NTFS uden at miste data. Den fuktion er allerede indbygget i windows. Som nævnt i linket til piratgruppen - så gøres det fra command prompten.
Det fungerer udemærket. Jeg har gjort det flere gange.
Zivago
Jeg har førsøgt og det funkede desværre ikke ved mig..
Dog mistænker jeg lidt at det er fordi min harddisk jeg ønsker at "konvertere" er ekstern og kører over USB...
Mimic - der har du ret.
Der kan være problemer med konvertering til NTFS på nogle typer eksterne harddiske. Og det endda ofte ligemeget om man bruge XP - eller programmer som partition magic. Controllerne i nogle af disse drev tilllader ikke konverteringen. Nogle af disse drev, kan formateres til NTFS - men så mister man data - andre kan kun køre FAT32, da controlleren ikke kan finde ud af NTFS.
Jeg har set flere eksterne Maxtor drev, som ikke kan køre andet end FAT 32. Problemet har jeg aldrig set på Westerne Digital, Cibox og Packard Bells usb drev.
Det er nok noget man skal kigge efter når man køber en ekstern harddisk.
Folkens, endnu engang, tak for jeres gode råd. Kigger lige på sagerne når jeg kommer hjem engang og håber stadig at mine fritter er lune og colaen er kold