Dobbelt eller single afspiller

Herunder hører kun snak om musik. Spørgsmål om kunstnere, tracklister, udgivelser og covers hører også under denne kategori.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Dobbelt eller single afspiller

Indlæg af Maunus »

Hey

jeg står og har tænkt mig insisterer i en brugt pult engang efter sommerferien. Jeg har gjort mig lidt tanker om prisen max må være en 5.000 (husk det er brugt) og jeg skal have stativ, case, mixer og cd afspiller.

Men jeg er blevet lidt i tvivl om jeg skal satse på en dobbelt CD afspiller eller single afspiller. Jeg har aldrig selv spillet på pult før så jeg ved ikke helt hvad alt det har at sige, men jeg synes selv at 2 single er meget mere stiled og det er en finesse at man kan gi den et scratch (selvom jeg nok ikke vil kunne bruge det lige med det samme)

Hvad har i af råd? (:
DeCain
Geografisk sted: Denmark
Kontakt:

Indlæg af DeCain »

Jeg startede min karriere på en Denon 2000F mk.2. Den kan faktisk ik rigtig noget andet end at ændre pitch, og lave que's.. Men når man lærer den at kende kan man godt lidt tricks, og beat mixe...

Nu spiller jeg på en Denon 9000F på det ene diskotek, og 2 stk Pioneer CDJ 1000 mk3 på et andet, samt en pioneer mixer.

Vil sige at jeg har vænnet mig mest til 9000'eren, da jeg har spillet på denon i 7-8 år. Men tror at Pioneer'en er kanon sammen med tilhørende mixer hvis man lige lærer dem at kende.. Men så er vi i de dyre prisklasser..
--=DeCain the DJ=--
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Mon ikke det er muligt at få lidt billigt, hvis det er brugt og man ikke behøver have det bedste, det er fordi vi er mig og en ven som investere i det, og vi vil ikke have noget helt nybegynder, da vi regner med at have det bare en smule tid det vi køber.
DeCain
Geografisk sted: Denmark
Kontakt:

Indlæg af DeCain »

Maunus skrev:Mon ikke det er muligt at få lidt billigt, hvis det er brugt og man ikke behøver have det bedste, det er fordi vi er mig og en ven som investere i det, og vi vil ikke have noget helt nybegynder, da vi regner med at have det bare en smule tid det vi køber.
Jeg gav 2000 for min afspiller for nogle år siden. Og den har holdt fint.. Altså Denon 2000'eren.. Men prøv om du ka få en 2500 eller 2600 hvis du vil ha Denon.
--=DeCain the DJ=--
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

jeg fisker lidt efter om nogle facts omkring, hvis man køber en dobbelt cd, så kan den det og det, og det kan single ikke. men der er måske ingen forskel? ud over de sidder hver for sig.

Men nu må jeg se hvad jeg vælger.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Jeg vil klart anbefale single afspillere, men prisen gør at du næppe får meget kvalitet for dine penge desværre.

Skal du ud og købe f.eks CDJ 800 eller 1000. så skal du lige passe på hvilken udgave. Du skal som minimum have MK2 hvis du køber CDJ 1000. MK3 er selvfølgelig bedre.
Køber du der imod CDJ 800 så SKAL SKAL SKAL du have mk2. for 1éren er det værste lort nogensinde skabt.

Jeg synes ssingle afspillere er klart mere overskuelige, men kan ikke give dig en liste over hvad de forskellige kan, da det kommer an på model.

Min erfarring med CD afspillere er kun cdj´er. Dobbelt cd-afspillere er noget jeg forpester hvis jeg møder dem og generalt ikke gider spilde tid på aka så spiller jeg bare vinyl hehe.

Forhør dig på www.djz.dk, men start med at læse lidt i deres fora først.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

DjMail
Hvad betyder mk2 og mk3, samt cdj? hehe.

Jeg har godt set mig lidt omkring på hjemmesiden og er igang med at oprette bruger men det tager en krig. :/ Jeg tænkte på om der ikke er noget til fælles for alle single de kan som en double ikke kan? Hvorfor er de så dyrre i forhold til?
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Rent prismæssigt er det nok ikke den billigste løsning med 2 single players - og af den type du kan scratche på.
De er forholdsvis dyrere end mange 19" mounted dual players.
Noget af det billigste på markedet er 2000,- stykket!
Og jeg tvivler meget på du finder de bilige brugte, for de bliver vist hurtigt slidt op :D

Der er sikkert andre der har erfaring med emnet, men hvis det var mig, ville jeg gå efter en Denon DN-D2500, eller nyere, som er en helt suveræn disco afspiller, med en del flere feat. end jeg tror du lige kan få brug for som begynder.
Den er nem at betjene, og så spiller den snart sagt alt - næsten uanset hvor ridset en cd så end måtte være (dog ikke mp3).

Mht. case, kan jeg anbefale du henvender dig til RANCASE.
De har jævnligt demo cases, eller cases der er bestilt, men aldrig afhentet.
Dem kan man som regel få til rigtig billige penge - helt ned til ½ pris.
Og så får du jo samtidig en helt ny case ;)
Nye koster typisk fra 2000,- kr. og op..

Mixer.. tja.. det er ved at være længe siden jeg har beskæftiget mig med pultopbygning, men jeg er af den overbevisning, at du som begynder, får en helt masse mere ud af en spritny Berhinger, end en hærget Dynacord mixer. Osse selvom mange vil hævde at Behringer er noget lort.
Jeg ved jo ikke hvor meget du agter at lægge ud med jobmæssigt, men tager du en ny Behringer, ja så er den jo som sagt ny, og bestemt økonomisk overkommelig.

Stativet synes jeg da bare du selv skal designe, og så få en smed til at banke det sammen for dig (jo jo - de kan også svejse alu :))
Man kan købe sig fattig i det lort, og designer du selv, så passer det til dit setup ;) Nye købes for ca. 2000,- kr.

Endeligt er der jo den mulighed, at købe en komplet pult, klar til brug.
En komplet flight, monteret med 2-CD og mixer, kan du få hos disconetto.dk til ca. 5000,-
Kvaliteten er sikkert derefter :P
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Plys - det nye kuld
Tak, der er noget at tænke over. Jeg kan føle lidt at det ikke kan betale sige at købe 2 single afspillere, eller hvad?

Jeg fandt noget som dette http://djz.dk/interaktivt/marked/annonce/10108/
og dette http://djz.dk/interaktivt/marked/annonce/9813/

det jeg fisker mest efter er brugt og komplet med kasse og stativ.

Nu står der i den øverste at den er defekt og kan laves, men hvis vi nu lige ser bort fra det, kunne en af disse 2 tilbud så være en mulighed, for mig mon?
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Ja helt sikkert kan det bruges.
Nu er det jo lidt farligt at byde på noget defekt - især når man intet ved om defekten!!
Det kan jo være en knap der er løs, eller et drev der ikke virker - og en himmel til forskel i prisen på rep... :/

Hvis jeg skulle vælge, nuppede jeg kassen med 2600F + Gemini!
Godt nok 3 år gammelt, men hvis teksten passer, så er den kun lidt brugt. Billeder er taknemlige, men den SER rent faktisk ud til ikke at have været med i krigen ;)

2600F spillen kan både loope og sample.. jeg kan altså ikke huske det, men jeg er sgu lige ved at tro den også har en slags scratch funktion på de jog-hjul der - helt klart mit valg, hvis det var de 2 muligheder der var.
Udmærket begyndergrej, som jo egentligt er prof grej.

PS - Hvis du absolut VIL have 2 single players, så er der osse denne mulighed --> http://djz.dk/interaktivt/marked/annonce/9218/
Men underlig logik i sælgers hjerne:

Citat.: har været brugt til mobil jobs, så den virker 100%

Lol - i MIN verden er det faktum at skidtet har spillet mobilt, alt andet end indikator for at det rent faktisk virker - tvært imod!!! :D:D:D
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Da Clown
DJ
Geografisk sted: In Da MiX

Indlæg af Da Clown »

Plys - det nye kuld skrev:2600F spillen kan både loope og sample.. jeg kan altså ikke huske det, men jeg er sgu lige ved at tro den også har en slags scratch funktion på de jog-hjul der - helt klart mit valg, hvis det var de 2 muligheder der var.
Men problemet med alt før 2600F, samt mere os 9000F er at du ikke kan få reserve dele til lortet, hvilket du os skal tænke på, hvis det fx ikke er dig alligevel ? *tænker på hvis det er din første pult* og du vil af med pulten igen...

Men som PLys anbefaler, så den der Pioneer CMX-3000 / Behringer mixer, ville jeg os sætte mine penge i, hvis det skulle være noget... Kan klart anbefale denne dobbelt afspiller, har auto. bpm-counter, (hvis man bruger sådan noget) som er meget præcis. samt en meget bedre scrath-funktion end 2600F..
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

ja den har jeg også kigget på, jeg tror det må blive i anden omgang med single afspiller. ;) Men så må jeg se om jeg er så heldig at den stadig er til salg når jeg skal købe.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Magnus CDJ er en bredt anvendt betegnelse for single CD afspillere.
Men i mit indlæg vart de et produkt navn. Pioneer CDJ 1000 og Pioneer CDJ 800. Google dem og du kan se hvad jeg mener.

MK2 og MK3 er generations betegnelser, ligesom f.eks win XP og win VISTA. Groft skåret ud i pap og ikke helt 100% korrekt, men håber du forstår.

Jeg vil ligesom DaClown og Plys mene at du skal gå efter Pioneer CMX-3000. Og en behringer mixer ER lort. Men den er billig og den kan med god behandling holde i lang tid. Jeg har selv haft en mindre 3 kanals behringer som holdte et par år inden jeg skiftede den ud (den virker stadig idag, 4 år efter jeg købte den).

Jeg vil til hver en tid vælge single afspillere, men i forhold til økonomien kan det ikke betale sig. Der er dobbelt cd afspillere altså billigere
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Jeg kan se der er meget snak om laser skifter på den cd afspiller, hvad koster sådan noget? Og er det nemt at sende ind og få fixet?

Hvis jeg kunne få fat på sådan en afspiller, hvilken mixer kunne anbefales så?
Da Clown
DJ
Geografisk sted: In Da MiX

Indlæg af Da Clown »

Maunus skrev:Jeg kan se der er meget snak om laser skifter på den cd afspiller, hvad koster sådan noget? Og er det nemt at sende ind og få fixet?

Hvis jeg kunne få fat på sådan en afspiller, hvilken mixer kunne anbefales så?
En ny laser koster vel mellem 2-4.000 alt efter produktet... men hvis du ska have en mixer, så køb en behringer DJX-700, en kopi af den vel og anerkendte Pioneer DJM-600... men som mail siger ikke en super mixer, men en god begynder mixer...
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Okay, super, tror jeg er ved at finde noget af det rette så. :) Har lige snakket med en som har tænkt sig sælge sin efter ferien og lige efter en renovering. (;

Tak for hjælp
Besvar