ny computer og hjem til backup af det gamle
Redaktør: Moderators
ny computer og hjem til backup af det gamle
skal til at ud og invistere i en ny computer... og kunne godt tænke mig at fx. alle de funktioner og faneblade jeg har indstillet i Firefox, at den dem med over på den nye ? hvordan tager jeg backup af dette ? hvis det da er muligt..
-
snabelfisk
- Geografisk sted: On The Top, See Ya!
Nu ved jeg ikke lige med funktionerne. Men hvis du skal have fat i dine favoritter kan du søge efter dem i start og kommandoen søg. Så kan du kopiere dem til et andet drev, eller din usbpen eller hvad du nu ligger og roder med.
Hvis du vil have din nye pc til at være eksakt ligesom din den gamle kan jeg anbefale norton ghost. Den går ind og gendanner dit system og så er det klart til at blive smidt over på den nye.
Easy peacy
Hvis du vil have din nye pc til at være eksakt ligesom din den gamle kan jeg anbefale norton ghost. Den går ind og gendanner dit system og så er det klart til at blive smidt over på den nye.
Easy peacy
Im The Stuff Dreams Are Made Of..
At flytte bogmærkerne er nemt nok.
Ind i Arranger Bogmærker
Under Filer i "Bogmærkeadministration" vælges Eksporter.
Det laver en .html fil.
Når du så har en frisk FF installation går du ind i "Bogmærkeadministration" igen, denne gang vælger du så Importer fra "Filer" menuen. Så vælger du at importerer "Fra fil". Finder din .html fil, og vupit det hele er tilbage.
Ikke noget med at søge og andet besværligt. !
Ind i Arranger Bogmærker
Under Filer i "Bogmærkeadministration" vælges Eksporter.
Det laver en .html fil.
Når du så har en frisk FF installation går du ind i "Bogmærkeadministration" igen, denne gang vælger du så Importer fra "Filer" menuen. Så vælger du at importerer "Fra fil". Finder din .html fil, og vupit det hele er tilbage.
Ikke noget med at søge og andet besværligt. !
--==Heller en god trekant, end en ond cirkel==--
-
snabelfisk
Egentlig ville jeg da sige, at han metode at gøre det på er mere kompetent end din, da han rent faktisk gør det nemmest, hurtigst og på den måde det er tiltænktsnabelfisk skrev:Ih ja, det er osse vildt besværligt Acid. Måske du skulle overveje PC-kørekort hvis du synes det er en svær metode. Tsk tsk
Fin måde iøvrigt - skal bruge den i den kommende uge og kendte den ikke.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
-
snabelfisk
Skrev jeg noget om svært? Nix intet sted. Jeg skrev at det var besværligt, med at begynde og søge efter dine ting når programmet har indbygget en funktion til at gøre det !snabelfisk skrev:Ih ja, det er osse vildt besværligt Acid. Måske du skulle overveje PC-kørekort hvis du synes det er en svær metode. Tsk tsk
--==Heller en god trekant, end en ond cirkel==--
So true... Hvis du alligevel ikke har andet at spilde 300mb ram og 40% cpu-kraft på, så installer norton.DjMail skrev:LOL norton.... muhahahhaha jeg HADER SYMANTEC!!!!!!!!
btw kom de ikke til at smadre flere millioner maskiner i asien her for nogle dage siden ? haha
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Æhh - norton ghost er da et udemærket program. Men han kan jo ikke bruge det i dette tilfælde. Hans nye computer har vel ikke samme hardware konfiguration som den gamle. Hvis han installerer et ghost fra den gamle maskine - på den nye, får han jo logisk nok kun problemer.snabelfisk skrev:Nu ved jeg ikke lige med funktionerne. Men hvis du skal have fat i dine favoritter kan du søge efter dem i start og kommandoen søg. Så kan du kopiere dem til et andet drev, eller din usbpen eller hvad du nu ligger og roder med.
Easy peacy
Han skal kun flytte sine data. Alt andet SKAL ominstalleres, når det flyttes over på en anden maskine med anden hardware.
Zivago
-
snabelfisk
Det bliver da ikke pillet fra hinanden. Jeg siger bare han kan bruge norton, og så skriver mail at det tager for mange resourcer. Hvorefter jeg kommer op med Acronis Trueimage som et alternativt.dwr skrev:Snabelfisk.
Jeg finder det lidt morsomt, hvordan dit post bliver pillet fra hinanden - kan jo være du misforstod ham, men pyt da. Du ville hjælpe og det er det vigtigste.
Men du har nok ret, lidt sjovt er det vidst
Im The Stuff Dreams Are Made Of..
Nææ - nej. han kan jo netop ikke bruger hverken norton eller Acronis.snabelfisk skrev:Det bliver da ikke pillet fra hinanden. Jeg siger bare han kan bruge norton, og så skriver mail at det tager for mange resourcer. Hvorefter jeg kommer op med Acronis Trueimage som et alternativt.dwr skrev:Snabelfisk.
Jeg finder det lidt morsomt, hvordan dit post bliver pillet fra hinanden - kan jo være du misforstod ham, men pyt da. Du ville hjælpe og det er det vigtigste.
Men du har nok ret, lidt sjovt er det vidst
Det er jo en ny maskine, med anden hardware.
Nå - ikke mere om det.
Zivago
-
snabelfisk
Nææ -det ændrer nemlig ikke alt. Du kan faktisk blive udsat for, at maskinen overhovdet ikke kan starte, hvis der f.eks er installeret chipset drivere til et andet chipset end det der er på det nye bundkort. Endvidere er mange pcér som leveres med windows installeret, låst til bestemt hardware / fabrikat af PC. Et Ghost image fra sådan en maskine, kan på ingen måde køre på en anden PC.snabelfisk skrev:Selv om det er anden hardware ændrer styresystemet jo de ting som f.eks skærmkort osv. Det gøres pr automatik. Der skal måske en genstart til, men det er osse alt
Det er direkte tåbeligt at forsøge at lægge et ghost fra en anden maskine, ind på en ny pc. Skal pcén kører rigtigt, og optimalt - er der kun en måde at gøre det her på:
Lav en ny clean installation og flyt dine data over fra den gamle maskine.
Det er min mening, men nu har jeg jo heller ikke leget med computere i mere end 20 år.
Men hvis han vil forsøge sig med Ghost - så lad ham gøre det. Nu er han advaret. Jeg har før set folk prøve det, hvor det har givet så mange problemer, at de er blevet nød til at ominstallere - uden at kunne redde deres data fra deres Ghost.
Ikke mere fra mig om den sag.
Zivago